filterkool

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 11:35

je zegt, ik gebruik het niet en kom daar ook gewoon voor uit. als je het niet gebruikt, hoe kan je dan zo hoogdravend tegen mij zijn
live isn't all gold. at least my fish are

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 17-06-2012 11:39

sorry als eerste denk ik dat je cycle bedoeld. ten tweede schop ik je bewering gedeeltelijk weer onderuit.
daar ben ik het niet mee eens. de cicle in warm, koud, zoet of zout water is hetzelfde. ammonia, nietriet, nitraat.
deels waar, in al het water komen die dingen voor. fout zit je met de temperatuur van het water en de processen die daarbij op gang gebracht worden. en het belangrijkste van allemaal: je vergeet de bewoners. en juist die hebben allemaal dr eigen speciale kenmerken. een gele doktersvis kun je gewoon niet verglijken met een sluierstaart. of met een betta bijvoorbeeld.

dus, daarom hamer ik er op, draag je feiten goed aan want je gaat keer op keer voor schut.

edit; ik gebruik geen removers van dino die je opsomde. daar gaf ik antwoord op.
met kool en waterwaarden weet ik precies waar ik het over heb. dat hoef ik niet eens te bewijzen. dat weet iedereen hier.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 11:51

ik vergeet de bewoners helemaal niet en ontkennen dat de cirkel van afbraak in zoet, zout of warm water anders is is gewoon......ja vul het maar in. het enige verschil met zoutwater is de hoeveelheid zout en de eiwit afschuimer en sporen elementen.

tuurlijk is een gele doktersvis anders als een goudvis. maar dat verschil is er ook met een alligator en een kikker. het afbraakproces blijft hetzelfde.

en wat betreft het feit dat ik een site plaats van een hobbyist..........zijn we dat niet allemaal hier?
alleen de een laat zich dure lapmiddelen aansmeren en de ander niet

maar zoals te lezen op de site van "die hobbyist" zal de discussie wel nooit stoppen.

enne.... ik draag mijn feiten goed aan. bacterien gaan pas inactief worden bij een temperatuur van 6 graden. de natuurlijke processen gaan al eeuwen zo en dat verandert echt niet door jouw beweringen.

maar goed. einde discussie
live isn't all gold. at least my fish are

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 17-06-2012 11:55

einde discussie omdat je niet kan winnen? beetje kinderachtig.

en waarom begin je ineens over zaken die er totaal niet op slaan?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-06-2012 11:59

Voor schut staan is niet erg. Je moet daarvan wel leren. :D
Altijd appels met appels vergelijken.

Ftr en Fcc feiten. Wat wil je daarvan weten? De werking daarvan?

Beter is misschien de reacties hier op het forum wie het allemaal gebruiken en goede ervaringen hierin hebben.
Brian heeft bv nooit problemen met zijn vissen omdat hij het spul constant gebruikt. Ik zeg ook niet dat het moet maar het is wel een goed hulpmiddel. Als je net zoals Rex niet meer vissen houd als 50 liter per vis hoef je in feite ook veel minder onderhoud te plegen. Ik heb in mijn vijver bv. 18 tot 20 kuub. Daarin heel veel vissen misschien wel 60 à 70. Ik breek alle wetten maar ik heb zelden problemen met mijn vissen. Waarom: veel waterverversen en ik gebruik Fcc en ftr. Wel moet je weten waar je mee bezig bent.

Je zegt dat je ftr en Fcc nooit hebt gebruikt. Waarom zeg je dan dat het chemicaliën is? In US had je wellicht een claim gehad wegens smaadheid in geschrift. Wel overdreven maar niet onmogelijk vandaag de dag. :(
(zo ver ga ik niet hoor) :D

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 17-06-2012 12:03

Ik begrijp de discussie niet...

Terugkomend op de vraag: ja ik gebruik soms filterkool.. naar niet permanent, alleen als het nodig is

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-06-2012 12:11

Goed geantwoord. Kool haalt ook naar mijn weten vitamine uit je water.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 17-06-2012 12:15

Idd o.a proteïnen en vitaminen
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 13:49

@ dino, gelukkig wonen we niet in de vs :lol:

@ rex. einde discussie omdat ik de zin er niet meer van in zie. ik kan hier weken over door gaan hoor. geen verwijt, maar jij doet jouw hobby op jouw manier en ik op de mijne en een ander weer op zijn manier. er zijn meerdere manieren om goudvissen te houden. jij bent niet de goudvis God en dus is er niet 1 regel.

laten we de rest gezellig houden.....of je moet er op door willen gaan.

biologisch evenwicht is waar we naar streven.
live isn't all gold. at least my fish are

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 17-06-2012 14:06

Maar dat wil toch niet zeggen dat het zinloos is? Dat jullie al vast hebben staan wat voor jullie het beste werkt, wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Misschien twijfelen anderen nog en dan is het wel fijn om de voors en tegens af te wegen door middel van zo'n discussie. Een discussie baseren op artikelen van hobbyisten kan, maar gebaseerd op wetenschappelijke artikelen is natuurlijk beter.

Verder heb ik niets toe te voegen aan de discussie, want ik gebruik geen kool en geen dinostuffs :D

Plaats reactie