Planaria en bloedzuigers schadelijk of hoort het er bij?

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 10-11-2012 00:46

Het is zeer goed spul om te desinfecteren, net als bleek dat ook is ;) alleen is het bij kalium zo dat je na een paar keer goed spoelen niks meer in je aqua hebt zitten ervan. We doen al zolang de planten hierin schoonmaken en er is nooit iets gebeurt. :roll: Handschoenen aandoen is altijd goed als je met desinfecterend spul bezig bent.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 10-11-2012 08:20

Waar koop je dat eigenlijk?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 10-11-2012 09:05

Kalium kan je je aquarium vernielen. De naden en kitranden kunnen heel snel verrotten. Ik heb weleens een koi behandeld met kalium in een groot aquarium. Na een aantal dagen lag deze uit elkaar. Een hele ravage en boze moeder en vader. (Woonde nog destijds thuis) :D

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 10-11-2012 11:05

Ze zitten (nou ja liggen op de bodem) nu in een curverbak. Het overzetten heeft ze veel stress bezorgd. De bodem is nu uit de bak. Heb schat 80% ververst en de filters zijn niet uitgeweest. Zit geen enkele plant meer in. Heb 3 bosjes waterpest gehaald.

Hoop zo dat als ik volgend weekend nog een keer de Dacticyd gebruik (maak de kuur maar af voor de zekerheid) de beestjes in de filters ook dood zijn. Nu kan ik in ieder geval de bak beter in de gaten houden zo zonder bodem al zal het voor de bacterien wel een aanslag zijn geweest. Vorige week zaterdag de Dactidyd, week filteren al over kool en nu dan de bodem eruit. Laat de kool er nog wel even inzitten totdat ik volgende week zaterdag weer Dacticyd toevoeg.

Als ik ze vanavond terug de bak in doe moet ik dat ook een bruissteentje erin doen?

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 10-11-2012 11:56

Weet iemand waar je online wateroplosbare flubenol kan kopen? Gister bij LFS geweest maar hadden ze niet. Durf niet zomaar bij een DAP (moet er dinsdag wel heen met hond) zo'n tube pasta te halen en dat in het water te smeren. Doseren geen idee?

Heb de bruissteen en de vissen nu in de bak terug. Ze leken in een soort van shock in de curverbak. Nu terug in de aqua (die overigens mooi helder is :D ) zijn ze weer happy. Moor kantelde zelfs even en zag dat vooral Orando het erg zwaar had dus toch maar terug meteen gedaan. Orando vind grote waterwissels nooit leuk valt mij op. Gaat hij altijd even bodemhangen. Moor merk je normaal gesproken niets aan maar vanmorgen in de curver wel dus.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 10-11-2012 12:03

ANDER PROBLEEM EN WAT ZORGERLIJKER :(

Ben daarnet heel stom geweest denk ik en weet nu achteraf misschien waarom Moor kantelde en nu in de grote bak ook enorm :cry:
Heb met het water toevoegen iets heel stoms gedaan. Normaliter breek ik de straal van de emmer met mijn hand ivm opstuiven zand. Nu dus niet omdat in de curver geen zand zat. Nu zwom hij er dus onder door. Kan er nu iets mis met de vis zijn daardoor :cry: ben bang dat ik het antwoord al weet oh wat stom van mij zeg.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 10-11-2012 12:15

Huh, ik snap het niet zo goed. De vis zwom onder een straal water door bij het verversen? Dat is toch niet zo erg? Mijn vis vind dat juist heel leuk. Of begrijp ik het niet goed?

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 10-11-2012 12:19

Hij heeft een emmer water van kleine afstand op zijn dak gekregen. Komt denk ik hard aan :( Normaal gesproken in de grote bak met verversen is de bodem natuurlijk verder weg en mik ik nooit op ze. Ook breek ik de waterstraal die uit de emmer komt met mijn hand. Nu dus nu in de curver. Voel mij zooo stom.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-11-2012 15:02

Mijn vissen krijgen soms ook wel eens de waterstraal over zich heen... zeker als ik de tuinslang gebruik gaan ze er net onder zwemmen en daar zit toch ook een stevige druk achter..
Vraag me af of dit wel het probleem is.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-11-2012 16:05

Mag geen probleem zijn.

Waar ik destijds mijn flubenol gehaald heb, hebben ze het niet meer..
Als ik zo snel even rondkijk zie ik het ook nergens.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie