filterkool

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 17-06-2012 09:35

FTR en FCC zijn gemaakt op natuurlijke producten.
Maar goed verder ga ik hier niet op in.
Als jij kool beter vindt dan de andere producten is dat goed voor mij.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 09:50

ach ja, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. de een doet het zo, de ander weer anders. de een zweert bij dit de ander bij dat. en dat is juist het leuke van een forum, je komt op ideeen door anderen en zo verbeter en verfijn je je hobby. het plezier en de gezondheid van de visjes staan voorop. overtuigd van het feit dat iedereen het beste wilt doen voor zijn vissen.
live isn't all gold. at least my fish are

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 17-06-2012 10:24

Maar Christa, je kan niet zeggen dat Fcc en ftr chemisch troep is. Want dat is het niet, zoals Brian dit eerder aangeeft. Ik kan me niet herrineren dat jij dit ooit hebt gekocht bij mij? Mijn motto is eerst zelf testen dan een oordeel. Mijn 2e motto is geen chemicaliën in je bak. en Brian heeft net als hier ieder ander geen aandeel in mijn zaak. Hij verteld je slechts wat hij zal gebruiken net als jij. Daarnaast vind ik je onderbouwing ook heel tegenstrijdig. Je weet iets niet precies of het goed is maar je opteerd er wel op. Daarentegen weet je niet wat Fcc en ftr is en je kraakt het af als chemicaliën.

Kool heeft ze goede en slechte eigenschappen. Ik persoonlijk zal dit nooit gebruiken omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Beter kan je niks gebruiken alleen bacteriën en siporax ofzo. Maar dit is mijn bevindingen.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 10:48

kool heeft zijn werking jaren lang bewezen. ideaal om medicijnen uit het water te filteren, maar ook om een goede kwaliteit water te houden. dat het ook goede dingen uit het water haalt, daar ben ik het mee eens. maar ook met kool moet je regelmatig verversen, goudvissen blijven toch enorme vervuilers.

ik zie tegenwoordig in de winkels cratridges van verschillende filter merken, met daarin kool, zeoliet en iets van aluminium. misschien ben ik ouderwets en heb ik het niet zo op nieuwe middelen en toevoegingen.

tevens kijk ik naar mijn buurvrouw, die heeft al 7 jaar twee prachtige sluierstaarten. die ververst eens per maand al het water, die heeft een eenvoudig binnenfiltertje en die voert goedkope zooi. ik probeer de middenweg te vinden.

en nee, ik heb nooit bij jou besteld. maar dat ga ik ook niet doen omdat ik soort gelijke productne kan kopen in de winkel als ik dat zou willen. het enige wat ik ooit nog van jou zou willen kopen is een tosakin. maar voor ik dat doe, wil ik eerst precies van de hoed en de rand weten waar het goudvissen betreft

no heart feelings
live isn't all gold. at least my fish are

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 17-06-2012 10:51

die mening deel ik ook. alleen water.

en pas chemicalien als het echt moet. niet omdat het kan. dat is een wezelijk verschil.
daarom heeft brian ook gelijk. iedereen moet doen wat hij/zij het beste acht. maar verwacht geen loftrompet voor wat je doet christa.


wist je uberhaubt dat er nog veel verschil zit tussen kool en actieve kool?

en die bewijzen, kun je dat onderbouwen? heb je een link voor me, of de naam van een boek, of de naam van een bioloog die deze dingen zeggen schrijven of onderbouwen dat dit goed is voor goudvissen? daar ben ik erg benieuwd naar dan.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 11:05

als je een paar berichtjes terug leest zie je dat ik geen hoog actieve kool gebruik
live isn't all gold. at least my fish are

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 17-06-2012 11:08

dat vroeg ik niet.
kool heeft zijn werking jaren lang bewezen
ik zou graag een onderbouwd antwoord van je krijgen betreffende mijn quote op je eigen woorden.
kun je die wijsheid delen met ons?

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 11:15

http://www.dewinters.nl/apparatuur/filtermaterialen.htm

have fun. de discussie gaat dus nooit over zoals te lezen. nu mag jij de werking van ftr en fcc onderbouwen
live isn't all gold. at least my fish are

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 17-06-2012 11:22

ik heb daar geen kennis van,ik gebruik het ook niet en daar kom ik gewoon voor uit. ik weet alleen dat het werkt, afgaande op dingen die ik hoor en lees. en dino kennende verkoopt ie alleen kwalitatief goed materiaal.

maar waarom verander je van onderwerp?

die site die je aandraagd is gewoon een hobbyist, met een tropisch aquarium. http://www.dewinters.nl/hoofdpagina.htm
daar gelden zowiso andere regels voor. ik vroeg nadrukkelijk om koudwater.

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 17-06-2012 11:33

daar ben ik het niet mee eens. de cicle in warm, koud, zoet of zout water is hetzelfde. ammonia, nietriet, nitraat.

ik ga er even vanuit dat bijvoorbeeld FTR een vloeibaar middel is wat je in kan zetten op het moment dat je te veel toxinen in je water hebt. dat zou betekenen dat je bij de volgende verversing het goedje alweer kwijt bent.

gewone filterkool, dus niet de hoog actieve soort voorkomt juist dat je te hoge toxine gehalten krijgt en gaat twee maanden mee, waarna het een biologische functie krijgt. uit het water gefilterde goede stoffen komen weer terug bij een verversing. en bij gevarieerde voeding krijgen de vissen ook genoeg binnen.

ik ga liever voor een constante waterkwaliteit ipv toxine te verwijderen op het moment dat het nodig is, om vervolgens het zelfde liedje weer opnieuw te beginnen
live isn't all gold. at least my fish are

Plaats reactie