Roepie & friends...

Wat gaat er mis? [leden]
YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 24-05-2017 21:28

Nee Yennie blijft echt klein idd! Hij is ook nog niks aangekomen in gewicht terwijl hij prima mee-eet... Ik weet ook niet hoe het komt.

Als alles weer beetje rustig is dan wil ik graag een van de jonge oranda's van Dorinda hebben, staan ook hier op het forum. Dan misschien later nog eentje maar ik weet nog steeds niet of ik een demekin aandurf, tot die tijd beslis ik niks.

Heb nu 9 maanden vissen maar heb me idd nog niet heel veel hoeven te vervelen haha!

Ja goed hè Louise! Had er een spulletje van Dino in gedaan tegen alg, dacht eerst dat het niks deed maar er is na de ww daarna niks meer terug gekomen, echt fijn!
Groetjes Yvette

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 31-05-2017 22:50

Het gaat hier niet zo lekker als ik dacht en hoopte. Na de 3e herhaling (in m'n vakantie nota bene heen en weer gereden voor een WW) zat Roepie toch weer helemaal onder het slijm, buikvinnen weer beetje rood, ogen puilen uit...
Yennie ook weer een uitpuilend oog, verdorie... Heb ze samen in zo'n 30 min badje Bactopur Direct gedaan en daarna weer in de Q-bak in de normale Bactopur.

Als ik foto's bekijk van een paar maanden terug zijn ze ook allebei behoorlijk afgevallen, vooral Yennie lijkt steeds dunner te worden. Hij is ook zo'n sulletje, eet ook gewoon niet door.
Groetjes Yvette

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-06-2017 11:18

O NEE!,.... Yvette, wat is dat een hardnekkig iets zeg! Ik zou als een speer Dino bellen meis. Dit klinkt niet goed. Klote zooi.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 01-06-2017 14:49

Potverdorie. Wat een geklooi met je visjes!

Misschien hebben ze de bacterie al een tijdje in zich en vandaar jenny slecht eet. Volgens mij is slecht eten al een teken dat er iets niet pluis is. Volgens mij moet elke gezonde sluier vreten als een gek.

Hoe is het met hun ontlasting?

Misschien kun je ze laten verplegen bij dino? Hoewel het misschien ook wel weer risico voor besmetting is gezien de vele vissen daar.

Als je nog dat voer heb geef dit ook je kunt denk beter kort en krachtig optreden gezien het telkens weer terug komt ik weet eigenlijk niet of de quarantaine nut heeft als de bacterieen leven in je aquarium. Als je begrijp wat ik bedoel. Vissen schoon na medicatie. Plonsen weer in aquarium en daar zitten bacterieen in.

Wellicht weet Michel dit of dino ff appen.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 01-06-2017 17:39

Ik zit tot aan het plafond met werk... heb het allemaal vanaf de zijlijn gevolgd en eerlijk gezegd alleen gechecked of ik iets daadwerkelijks kon toevoegen/aanvullen - zoals dit ook geldt voor de berichten van Michelle & Louise(hoe gaat het nu?)...

Het is voor mij nu niet even anders...

Er is nu zoveel aan de hand, ik ben de draad een beetje kwijt. Ik zag hier en daar berichten over Dennerle grind voorbij komen. Daar heb ik ernstige bedenkingen over, uit ervaring... heb daar ook met meerdere aquaristen gesproken, er gaat iets niet goed. Dat was ook het gevoel bij anderen. Er wordt iets opgenomen in het grind. je zult merken dat je het grind na een maand of twee gebruik niet meer schoon krijgt en je water gewoon sneller vier wordt. Ruikt vreemd, voelt vreemd - vettig...

Voor allen zou ik barebottom aanraden. Vinden jullie niet mooi, weet ik, maar de vissen wennen er aan, je hebt geen gelazer met de bodem. Geen planten, of alleen planten uit een gelkweek. Er zijn potjes uit de aquascapewereld met drijfplantjes die absoluut steriel zijn en niet worden opgevreten door de vissen. Ook hier wennen de vissen aan! Zolang je maar een ruime luchtsteen inzet gaat alles prima.

Yvette, zoek contact met Dino, die is voor nu de aangewezen persoon, daar ik vermoed dat de vissen bij aanschaf al niet helemaal 'lekker' zijn geweest. Vaak is een grote verandering van biotoop een trigger om latente problemen te laten ontvlammen. Zo kan een goede verzorging iets onbedoelds oproepen... irony sucks in deze...

Tot zover - sociale verplichtingen... :-|

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 01-06-2017 18:18

Ik heb juist dat merk grind genomen vanwege de goede ervaringen van dieverse familieleden en ik merk zelf nu al het verschil heb wel een heel mini dun laagje erin en er staan geen planten in de bodem dat doe ik niet meer ze trekken het er toch uit maar goed een ieder zijn mening natuurlijk

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 02-06-2017 11:24

Yvette hoe gaat het nu? Heb je al geapt met dino? Heb er nog eens aan gedacht en denk dat je toch in je aquarium moet behandelen gezien jenny ook is aangetast. snap dat je daar echt niet blij mee ben vanwege het gedoe erna met verversen maar ik denk dat het helaas niet anders is.

Hi Michel,

Werk tot je nek is al ernstig maar tot het plafond is te gek hè.beetje betere time management hoor 8)

Hoe is het met witje?

Ik weet het dat de bodem fout is. Heb dan gelukkig geen Dennerlee. Zal toch een vrouwending wezen dat er een bodem in het vissenhuis moet. Mijn bodem is er al weer half uit. Ik had gisterochtend een hele wit gespikkelde bodem. Duizenden eieren :roll: zuig je niet even weg want het blijft aan de steentjes plakken. Ik word echt gek van die eieren........

Werk ze. Nog even door bijten dan lekker vakantie neem ik aan.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 02-06-2017 22:36

Ik heb ze sinds gisteravond weer op gewoon schoon water omdat ik ze goed genoeg vond, even kijken wat dat doet. Heb er Kingyo Elixer in gedaan en ze lijken er allebei goed bij te zwemmen, verbazingwekkend goed zelfs! Eindelijk is Roepie d'r buikie ook weer mooi glad zonder slijmrafeltjes.
Ik houd ze nog mooi even apart, paar dagen, al is het voor m'n eigen gevoel.

Ik heb er al veel meer aan gedacht dat ik inderdaad gewoon pech heb gehad met de aankoop van deze twee vissen. Dolly heeft nooit wat en krijgt hetzelfde water en voer. Het is gewoon pech, kan het toch ook niet meer terugdraaien.
michelle schreef:Misschien hebben ze de bacterie al een tijdje in zich en vandaar jenny slecht eet. Volgens mij is slecht eten al een teken dat er iets niet pluis is. Volgens mij moet elke gezonde sluier vreten als een gek.
Heb niet gezegd dat ie slecht eet, in tegendeel, hij eet prima mee maar kauwt veel langzamer en met dat onhandige lijfje en vooral staart is hij een heel stuk minder snel als de grote jongens. Ik probeer hem nu aan de andere kant eten te geven als waar Roepie eet maar het is niet zo'n bijster intelligente vis, hij blijft gewoon bij z'n vriendinnetje.
Groetjes Yvette

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 02-06-2017 22:48

De bodem heeft alleen nog maar bij Dolly gezeten Michel, toen waren die andere twee er al uit. Maar bedankt voor de waarschuwing, ik zal het in de gaten houden.
Groetjes Yvette

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 03-06-2017 09:39

YvetteJ schreef:De bodem heeft alleen nog maar bij Dolly gezeten Michel, toen waren die andere twee er al uit. Maar bedankt voor de waarschuwing, ik zal het in de gaten houden.
Het was ook meer als puntje voor in de toekomst bedoeld... maar ik zat echt compleet slecht qua tijd er iets uitgebreiders over te op te schrijven. In mijn opinie is een goedvis een andere klasse van 'vissen houden'. Veel zaken die in een \normale' tropische bak opgaan werken gewoon niet bij goudvissen. Wat een gemiddelde tropische bezetting in een week aan afval produceert doen goudvissen in één of twee dagen. En daar zit wat mij betreft al een erg groot punt en gaan filterschema's, wisselschema's ed. niet meer op. Bij het grind vermoed ik ook iets in die richting. Zoals ik al in de haast schreef, het wordt erg snel vies. En dan niet met poep of ander fysiek afval maar puur chemisch.
Ik had dit grind de eerste periode met mijn tvr's en spoelde het om de drie dagen compleet uit (hell of a klus - 3uur per water wissel). Na een maandje kreeg ik het niet meer schoon, het stonk/bedorven, voelde vet en het water de bak werd snel 'dik'. Ik heb de bodem 4x vervangen met nieuw grind en steeds weer dit patroon... Daarna nog leisteen geprobeerd, maar dat was te scherp voor de wangetjes van de heren, barebottom was de enige zinnige oplossing.
Misschien niet mooi en, in onze ogen, saai voor de vissen maar wel weer pure hygiene...

Plaats reactie