ryunkin??

Yamagata Kingyo, Sabao, Tetsu Onaga en meer [leden]
Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 09-11-2012 15:06

Beste Bart,

Ik weet dat je dolgraag van ons wil horen dat het feit dat jij je best doet met al het ververversen goed genoeg is. Helaas kan niemand van ons dat zeggen omdat het simpel weg niet goed genoeg is.

Ja je doet je best. Ja wanneer je meet zijn je waardes goed. Alleen dit neem niet weg dat 80cm te klein is. En voor vier vissen, zelfs met jou aller stinkendste best, niet goed genoeg. Dus stop hopen op deze bevestiging.

Zoek of naar een grotere bak. En als dat niet mag, zet tenmis te een van je visjes op marktplaatst. Wie weet vind je o wel iemand met een groot aqua dat hem van je wil overnemen. En dan plaats je de
Overige vissen van de lente in de vijver.
Maar stop alsjeblieft met het zoeken naar ons ok. Want die is er niet. Sorry!

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 09-11-2012 22:52

Ah zo, nee dat zit er echt niks anders op dan of het risico te nemen dat je vissen vergroeien of er meerdere weg doen, ofwel terug naar de winkel ofwel op marktplaats.

Het probleem met waterwaardes is dat ze per minuut verschillend kunnen zijn. Daarom dat een apparaat dat de waardes constant meet veel beter is dan zelfs de test setjes, maar zover zijn ze helaas nog niet. Jij kan je bak net hebben gemeten, en 5 minuten later zijn de waardes weer anders omdat je planten de vervuiling niet meer bijhouden bijvoorbeeld.

Je hebt gelijk, je kunt niet meer als je best doen maar in dit geval is je best doen niet genoeg. Wij kunnen daar echt niet meer van maken ook al zouden we het willen.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Gast

Bericht door Gast » 01-12-2012 01:00

Bash schreef:Ah zo, nee dat zit er echt niks anders op dan of het risico te nemen dat je vissen vergroeien of er meerdere weg doen, ofwel terug naar de winkel ofwel op marktplaats.

Het probleem met waterwaardes is dat ze per minuut verschillend kunnen zijn. Daarom dat een apparaat dat de waardes constant meet veel beter is dan zelfs de test setjes, maar zover zijn ze helaas nog niet. Jij kan je bak net hebben gemeten, en 5 minuten later zijn de waardes weer anders omdat je planten de vervuiling niet meer bijhouden bijvoorbeeld.

Je hebt gelijk, je kunt niet meer als je best doen maar in dit geval is je best doen niet genoeg. Wij kunnen daar echt niet meer van maken ook al zouden we het willen.
me ouders willen geen grotere lengte van de bak maar ga proberen of de bak 80x50x60 mag worden want dan laat ik hem op maat maken want dan kan je je eigen maten bepalen . op gewoon 50 cm hoog dan is het toch 200- 240l zou dit voor de vissen dan wel kunnen of dan nog steeds niet??
als dit niet lukt dan houd ik het voorlopig met max 3 in me bak de ryukin gaat naar een kennis met koi had al wat buitenvijver sluiers tijdelijk bij hemn tot het voorjaar en vroeg of de ryukin kon en vond het goed dus daar is deze naar toe gegaan .
heb nu nog 3 oranda's waarvan 1 redcap, 1 panda oranda, en een orange oranda wat een mooie wen start heeft die ik heb gered.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 20-04-2018 23:48

Ik zit dit even te lezen en kan alleen maar denken dat Bart/Floris eigenlijk niet eens meelwormen moet gaan houden want zelfs dat zou zielig voor ze zijn.

Plaats reactie