Nieuwe aquarium

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-11-2012 23:50

De 2 pompjes gaan de giftige stoffen niet wegfilteren. De bacteriecultuur is nog te zwak om de vervuiling aan te kunnen.
Wil je ervoor zorgen dat de vissen het allemaal overleven met zo min mogelijk gevolgen dan kom je niet onder het dagelijks 50% verversen uit met als eerste dag 70%.
Je kan dit pas weer af gaan bouwen zodra NH3/4 en NO2 weer helemaal op 0 staan en blijven. Als je hier geen druppeltest voor hebt dan raad ik het je aan om deze zo snel mogelijk aan te schaffen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 17-11-2012 00:32

ZSjonnie schreef:De 2 pompjes gaan de giftige stoffen niet wegfilteren. De bacteriecultuur is nog te zwak om de vervuiling aan te kunnen.
Wil je ervoor zorgen dat de vissen het allemaal overleven met zo min mogelijk gevolgen dan kom je niet onder het dagelijks 50% verversen uit met als eerste dag 70%.
Je kan dit pas weer af gaan bouwen zodra NH3/4 en NO2 weer helemaal op 0 staan en blijven. Als je hier geen druppeltest voor hebt dan raad ik het je aan om deze zo snel mogelijk aan te schaffen.
ok Sjonnie vanochtend zag ik wat volk, had ik daardom vandaag 1/3 vd bak bij gevuld met lauwe water iedere keer 3-4 emmers en 2 sterke pompjes vervangen. het water is minder licht bevolkt, alleen wil ik weten hoe lang duurt tot water weer helder wordt, ik ga wat meer water verversen. Nogmaals bedank

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-11-2012 10:00

maar lauw water?? ik raad je aan om in elke emmer een thermometer te steken om te kijken of de temperatuur van het water hetzelfde is als het aquarium!
Heb je die andere bak nog draaien? Anders zou ik aanraden, zet je vis terug in die andere bak en laat dit aquarium min 3 weken draaien
Je vissen zwemmen idd in puur vergif
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 17-11-2012 10:41

Als je water bewolkt is dan neem ik aan de je bedoelt dat het wittig is dan heb je groot kan dat er een te hoge NH4/NH3 (ammoniak) waarde is.

Heb je geen goed draaiend filter waar je gebruikte filtermaterialen uit kunt halen om in het filter te doen wat je nu op deze bak gebruikt?
Dat helpt al een heel stuk. Ook goed ingedraaid water uit je andere bak met deze wisselen is een idee maar dan moet je allemaal wel zeker
zijn dat er geen problemen/ziekte's in de andere bak aanwezig zijn anders krijg je kruisbesmetting.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 17-11-2012 17:14

Toch bedank voor alle advies.

Vandaag had ik weer water 90% verversen, tijdens schoonmaken, drijf de dode baby koi uit Java varens bak, die al 3 dagen nergens te vinden, die is de oorzaak van het bewolkt aquarium in 2 dagen eindelijk gevonden.

ik had een gewoon binnen filter en andere opvoer pomp voor zandbak, het water blijft altijd helder door zandfilter. die methode had ik al een jaar zelf bedacht en gebruikt. ook daarvoor bij elke nieuwe bak is geen probleem gehad. de eerst 5 dagen water mooi helder, maar langzaamerhand wat minder, Ik dacht deze keer komt door de capaciteit van de pomp niet voldoende voor deze grote aquarium, na een dag van het vervangen van de sterkere pomp, het probleem wordt erger .... dat roept mij een vraag teken. Wat enthousiast van grotere aquarium afgenomen, die eist veel meer techniek dacht ik toen nog.
Hoop ik dit de laatst bak is, :D :D geen plek meer.

Alles is opgelost. Bedank voor mee denken.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-11-2012 21:38

Helaas is hierdoor het probleem nog steeds niet opgelost. De schadelijke stoffen in het water zijn niet zichtbaar en zijn niet weg door 1x 90% verversen.
Nogmaals: Ik zou voorlopig 50% per dag verversen en een testset kopen voor NH3/4 en NO2 en pas het verversen afbouwen zodra alle waardes op 0 staan en blijven.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 17-11-2012 22:29

ZSjonnie schreef:Helaas is hierdoor het probleem nog steeds niet opgelost. De schadelijke stoffen in het water zijn niet zichtbaar en zijn niet weg door 1x 90% verversen.
Nogmaals: Ik zou voorlopig 50% per dag verversen en een testset kopen voor NH3/4 en NO2 en pas het verversen afbouwen zodra alle waardes op 0 staan en blijven.
Vast wel dat schadelijke stoffen nog aanwezig, ik ben erg benieuwd naar hoe deze aquarium reageren Zjonnie. Je maakt mij nerveus hahahaha :D man hoe groot de aquarium hoe meer onderhoud. tot heden is water gewoon helder. dat stelt mij gerust.

De vissen zwemmen al hele dag vrolijk, ze gaan weer paren zodra nieuwe water invoegen. gebeurdt dit ook bij Zsjonnie ?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-11-2012 23:39

Op het moment niet. Ik heb nu maar 1 vrouwtje die nog niet rijp is en het water is hier op het moment 11 graden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 18-11-2012 00:16

ZSjonnie schreef:Op het moment niet. Ik heb nu maar 1 vrouwtje die nog niet rijp is en het water is hier op het moment 11 graden.
ja ik vond jouw Ranchu mooi, de mijn beide zijn vrouwen die wordt door chocolade Pompom voordurent achter volgen. Begin maak ik zorgen wat voor ras worden ze nou Pompom of Ranchu of moet ik naar Dino zoeken naar een leuke mannelijke Ranchu, maar nu laat ik hun eigen gang gaan, die eitjes eten ze zo alles op.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 18-11-2012 00:18

Als vissen gepaard hebben moet je erna gelijk een waterwissel van het liefst minimaal 50% hanteren. De eitjes verslechteren de waterwaardes enorm, en de vissen scheiden erg veel feromonen af in dit ritueel ;)

Probeer water van dezelfde temperatuur te gebruiken.

Plaats reactie