water stinkt

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Plaats reactie
Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

water stinkt

Bericht door Fancy91 » 27-01-2014 17:37

Hallo,

Even een vraagje, over mijn aquarium water.
Dit weekend was ik niet thuis, maar ben wel elke dag even wezen voeren, de vissen, voor het weekend, vrijdag was het geloof ik. heb ik in het water een goedje voor wormen van sera geloof ik erin gedaan, weet even de naam niet. zoek ik nog wel even op, het zit in iedergeval in een flesje, met zo'n druppel tuit. zegt vast niemand iets XD
tegen parasieten en wormen onder andere.. :P gister ben ik hier nog geweest om de vissen te voeren, niks aan de hand..
maar zonet met voeren kwam er best wel een pokke lucht uit de bak. ik heb de bak half vol water omdat ik de stabilisator strips moest kitten, die waren afgeknapt.
anyway.. gister rook ik niks, en nu komt er een soort van put lucht uit de bak. de geur deed me ook wel denken aan een poos eerder met een kleiner bakje van mij, daar was een appelslak dood, en die dreef rond, zodra ik hem uit het water haalde stonk het ook zo.
maar nu zie ik geen dode slak, maar er liggen geloof ik wel 2 kleine huisjes leeg op de bodem.. kon er bijna doorheen kijken.. :P
kan dit de stank veroorzaken?.. hoewel ik me dat ook niet kan voorstellen, want die lagen er gister ook al zo.. :P toen kon ik er ook al door heen kijken, althans zo lijkt het.. dan zou ik het gister ook geroken moeten hebben en dat was niet zo.. dus misschien toch iets anders.?

ik heb de bak vorige week nog ververst, en was het van plan in deze dagen weer te doen.
Iemand een idee hoe dit kan.. de rest van de slakken en vissen lijkt niks mee aan de hand te zijn, het is alleen de geur die er af komt.

groetjes

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-01-2014 17:48

Hoe is je waterkwaliteit. Als je het niet vertrouwd zou ik zoiezo water verversen.
En wat nog beter is fancy toxic remover erin doen.

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 27-01-2014 18:43

Er staat mij iets van bij dat je met een medicijn tegen wormen na een paar uur flink (80%) moet verversen.
Dit omdat het 'medicijn' alle bacteriële/minuscule leven in het water doodt.

Als je dus bent vergeten te verversen dan zou dat het probleem kunnen zijn...
Ik zou direkt zoveel mogelijk water verversen!

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 27-01-2014 20:16

Je medicijnen hebben waarschijnlijk je filter dood gemaakt. En ja slakken, ik had ze vroeger ook en vond ze heel handig, tot ze inderdaad dood gingen en er allerlei ellende van ontstond want ze dragen veel bacterien bij zich.

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 28-01-2014 17:17

FancyGoldfish schreef:Hoe is je waterkwaliteit. Als je het niet vertrouwd zou ik zoiezo water verversen.
En wat nog beter is fancy toxic remover erin doen.
Ik heb vanochtend de waterwaardes gemeten, maar niet opgeschreven want ik bedacht me ineens dat ik eigenlijk al veel te laat was voor het werk.
Zou het vanmiddag weer doen, is er echter bij ingeschoten, want heb de bodem afgezogen, water bij gevuld, kit was namelijk al een paar dagen droog, en nu de water waarden meten heeft dus niet veel nut omdat ik het al ververst heb.

MAAR.. het is waarschijnlijk, een dode bacterie bende in de filters of dergelijk geweest. want het ruikt weer goed.. het stinkt niet meer, deed het trouwens ook niet voor ik het ging verversen zonet. maar ik denk, is misschien zoiezo wel handig omdat ze al een paar dagen met zijn allen in een half gevulde bak gezeten hebben.
Dus, wat het precies was komen we denk ik niet meer achter.
ik hou het nog wel even in de gaten.

en ik heb de lege slakke huisjes beroken, maar die meurden ook niet.. want.. ze waren leeg.. waar de lichaampjes gebleven zijn geen idee. opgelost ofzo..

Maar ik denk dat het dus de bacterien in het filter het deden, het lijkt nu in ieder geval weer normaal.
Bedankt allemaalvoor jullie snelle reacties en hulp :)

Plaats reactie