Wie is er Bekend met "Biota", Bacterial Activator'

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Wie is er Bekend met "Biota", Bacterial Activator'

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 16-04-2016 10:42

Hoi Allemaal
Laatst kreeg ik een foldertje, van Biota Bacterial Activator.

Dit is een soort elektrische beker waar je poeder (bacteriën) en lauwwarm water in gooit, en dan 24 uur laten staan zodat de mix kan activeren. Als je de dit in je aquarium gooit is je Nitriet snel omlaag.

Wie heeft dit wel eens gebruikt? Is dit wat om aan te schaffen?

Meer info staat op www.naturalaquatic.com

Gr. Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 16-04-2016 12:02

Hoi Louise,

Ik ken het niet maar... je gebruikt toch bactiballs? Dan zul je niet heel snel een probleem met nitriet krijgen. Wil je extra zekerheid of echt een puur snelle verlaging van nitriet/nitraat of een waterbehandeling in het algemeen, doe dan een chemische 'fix' met b.v. Seachem Prime. (En ik vermoed dat Prime een stuk goedkoper is...)

My two cents...

grt Michel

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 16-04-2016 12:40

Hoi Michel

Ik gebruik idd bactiballs, ben met mijn tweede pot bezig. Ik heb toen met al die medicijnen, alles opnieuw gereset in mijn Eheim externe filter. Heb alle filters vernieuwd nu wil het niet lukken om mijn Nitriet omlaag te krijgen

Ik Heb idd een tijd geleden Seachem aangeschaft, maar ik gebruik Biohome Ultra media van ( Pondguru) en dat kan niet samen.
Maar bedankt voor je reactie.
Gr Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 16-04-2016 13:37

Hoezo gaan die twee niet samen? Prime tast bacteriën niet aan...

Nitriet duurt wel eventjes. Filter moet zich echt weer gaan zetten, daar ben je zeker een week of drie aan kwijt.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 17-04-2016 10:59

Hoi Michel,
Hier het antwoord van Richard (Pondguru) You Tube. Ik had hem een vraag gesteld alleen had ik de naam verkeerd getikt, maar dit is wat hij terug schreef.

Afbeelding

Ik ben gisteren weer langs Dino geweest, het gaat nog niet helemaal goed met PiPi en Vlekkie, ik zag nog steeds witte stipjes en de ontlasting was doorzichtig. Dus ik vertrouwde het niet zo. Dino heeft voor mij de ontlasting nagekeken en gelijk mijn water getest. In het Water was het nitriet nog steeds zichtbaar, de andere waardes bleken wel oke. uit het onderzoek (ontlasting) bleek dat er schimmel aanwezig was. Dus weer aan de medicijnen.

Ik blijf misschien in herhaling vallen, maar ik ben zo blij dat ik bij Dino terecht kan. Ik krijg steeds meer vertrouwen in het aquariaan zijn, (ben nog wel hieperdepiep) , maar dat ben ik :roll:
Oh zegt Dino, ff dit en dat, 'grote Bomb', medicijnen, medicinaal voer :shock:

(Ik had voor al die kosten al een mooie fancy fantail kunnen kopen) :wink:

Maar Dino zou Dino niet zijn, en zei bij het afrekenen, joh het medicinaal voer is van mij, (eh,.. Nee, joh), (het is best duur)
Effin na veel 'neejoh, ja joh, (voel me er dan toch ongemakkelijk bij) ben ik Dino heel dankbaar voor dit gebaar.

Thuiskomst: 'bleu dAy'
20 liter Water ververst, medicijn erin (lekker blauw), halve blauwe bom erin. Maar rond middernacht zag ik PiPi heel lusteloos zijn, hij probeerde te eten maar liet het weer liggen, ook ging hij stuiteren tegen het grind (wat voor mij weer een teken is dat Nitriet te hoog is). En ja hoor veel te hoog, heb ff snel met de hand pomp weer 20 liter ververst het was inmiddels al 01:30, misschien ff weinig maar het moest ff snel. Alleen wel balen, het medicijn in het water mag eigenlijk niet ververst worden. Maar ja het moest.

Nu net weer gemeten Nitriet 0,6 nog steeds te hoog. Weet nu niet hoeveel ik moet verversen IVB met het medicijn.

Nou ja weer heel verhaal.
Gr Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 17-04-2016 12:23

Maar hij heeft het niet over Prime... Prime is bepaald geen antibacterieel middel: http://www.seachem.com/prime.php

Meer bactiballs in het water. Als ik het zo lees komt het filter even niet aan opbouw toe met al die medicijnen (al kan het blauwe spul van NT-Labs - shat ik in - weer geen kwaad voor het filter)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 17-04-2016 14:00

:? Oh idd je hebt gelijk ik dacht dat je die korrels bedoelde van Seachem. Ik heb net weer de hele bak ververst Nitriet was echt te hoog. Blauwe ballen erin, We zullen het weer zien. Oh my....
:roll:
Gr Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 18-04-2016 09:52

Ik zou echt ook even chemisch fixen. Prime van Seachem of Toxivec van Sera. Nu weet ik niet wat voor medicijnen je gebruikt op dit moment, maar als het bacteriedodend is hebben de bactiballs ook niet al te veel zin op dit moment. Wel erin houden, de bactiballs dus, alles wat zich nu in het filter kan nestelen is meegenomen en ja, net als jij zou ik ook alles biologisch willen hebben maar soms kom je er niet onderuit even niet-biologisch in te grijpen. For the better...

Succes!!! (maak je er druk om maar niet méér dan dat!)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 18-04-2016 17:00

Dank je wel Michel,

Ik zal ff Google voor dat Prime, Ik heb medicijnen van Dino van de NT LABS serie, het schijnt niet kwaad te kunnen voor de bacterieen maar het blijven 'medicijnen'

Even een andere vraag over verlichting? Ik had een showmodel aquarium gekocht en mijn lampen zijn denk ik niet optimaal meer. Nu wil ik andere kopen maar er is zoveel keus? Er zitten twee T5 in..

Wat voor verlichting heb jij?

Ik zal de vraag in een andere topic plaatsen.

Gr Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 18-04-2016 18:00

ik heb led en daar ben ik heel blij mee!

Plaats reactie