KH, GH EN Fe steeds te laag?

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Plaats reactie
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

KH, GH EN Fe steeds te laag?

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 05-05-2016 17:02

Hoi allemaal,

Nu heb ik eindelijk na de Tip van Michel mijn nitriet laag. zijn mijn andere waardes weer 'raar' aan het doen. Ik ga het volgens mij nooit leren :?

NO2. 0,025. Test van JBL
NO3. 20. Test van Colombo
P.H. 7,5. Colombo
K.H. 4 dkh. Colombo
G.H. 7 Colombo
Fe. 0,02. Test. Van JBL
Ammonia 0,0. Colombo
PO4. 0,5 Colombo

Wat is de oorzaak dat deze waardes laag zijn en eigenlijk blijveN ?

Gr. Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 05-05-2016 21:03

Ik vind er niet heel slecht uitzien hoor...

Maar je hebt zojuist iets aan je filter veranderd (?) laat dat eerst even tot zichzelf komen voordat je je op andere waarden gaat richten. NO3 gaat nu richting een kleine wissel. FE is meer van belang voor planten, daar ligt denk ik nu je aandacht niet helemaal.

Zolang de PH stabiel is, NH3 (ammonia) op 0, je NO2 niet heel veel meer omhoog gaat en je NO3 onder de 30 houdt zit je voor een lange tijd best goed.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 05-05-2016 21:21

:D hé, hallo Michel

Nee, idd zijn de plantjes niet belangrijk maar die lage waarde heeft toch ook met te weinig zuurstof Te maken?
Verder gaat het de goede kant op, Jeeeeehhh......!

Ik heb alleen nog maar die filters gedaan zoals jij gezegd had. Dat 'Matrix' heb ik nog niet. En Prime is onderweg. Ik heb wel al een paar dagen FCC gebruikt. Dacht zo na die medicijnen, kunnen ze een extra slijmlaag wel gebruiken.

Nou ik toch je aandacht hebt ;)
Wat is eigenlijk het ergste wAt er kan gebeuren als er schuim op het wateroppervlak ligt. Van het 'Paaien'denk ik zo?

Ik bedoel moet er echt acuut WV WORDEN? Want dan kan ik elke dag wel waterverversen.

Gr. Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 06-05-2016 08:25

Fe en zuurstof? Hebben volgens mij niets met elkaar te maken. Maak je daar dus niet druk om! Eerst de vissen stabiel, en je gemoed natuurlijk! :-)

FCC zou ik niet te veel gebruiken. Eén keer per week, na bv. een wissel is voldoende. De beestjes wel de kans geven een weerstand op te bouwen die door hunzelf gegenereerd wordt.

Matrix is natuurlijk je eigen keuze dat wel/niet te gebruiken... Je kent mijn mening, ik denk dat het goed z'n werk kan doen rondom BioHome. De beslissing maak jij! :-)

Schuim, wat is schuim? Ik heb ook altijd wel een een heel kleine ophoop van belletjes lang de waterrand en naarmate het water meer vervuild raakt aan het wateroppervlakte. Paaibubbels zijn echt van een andere orde. Dan lijkt het alsof het water 'plakt' met ditto bubbels... En het ruikt ook anders, heel mineralig als in de nare kant van ouderwets ijzeren bestek. En natuurlijk... paaien = eitjes. Zolang je die niet ziet is er weinig aan de hand. In die zin dat er een tussentijdse waterwissel nodig is.

Dus... elke dag ff 'poopscoopen', omdat je even met een nieuw stuk filter zit 2x per week een ruimere wissel, 50% oid (voor 2 tot 3 weken) en daarna 1x per week een 70% wissel (afhankelijk van de bezetting van je bak natuurlijk, twee vissen toch?)

Fluit maar met me mee: "Doe een stapje naar voren, even op de plek RUST. Doe een stapje naar voren, even op de plek RUst. Doe een stapje naar voren, even op de plek rust. Doe een stapje naar voren, en nog eentje erbij" :-) :-) :-)

grt Michel

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 06-05-2016 12:08

Lieve beste Michel,

LOL :whaa: :whaa: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dank je wel voor je feedback, nee het is idd wat jij beschreef ophoop van luchtbeletjes aan de oppervlakte.

Echt hé ik lig in een deuk.
Zwaai je armen heen en weer en doe de kabouterdans.
:lol: :lol: :lol:

Gr Louise :D

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 06-05-2016 12:12

Heb je trouwens nog gezien wat ik bij de Topic ziekenboeg heb gevraagd.
Het was zo raar PiPi spuugde allemaal van die ( zie foto) slijmerige vlokken uit zijn bek. Ik schrok me rot.

Plaats reactie