Waterslang en hygiene

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Plaats reactie
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Waterslang en hygiene

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 29-06-2016 17:14

Hoi Allemaal,

Oke dit is een forum, en het is dan ook de bedoeling dat we van elkaar leren. En tja de één is wat beter in dingen, dan de ander. En ik ben dus héél stom, stom, stom geweest.

Misschien kennen jullie de JBL Aqua in and out? Voor waterwissels, je kent het vast wel? Die van jeeeee...geen emmers meer
Gebruiken? Nou ik gebruik deze dus, water erin water eruit, goed nog laten doorspoelen alle het water eruit laten stromen , oprollen en opbergen. Zo klus geklaard! Nou niet helemaal, ik ben zoals jullie weten al een Tijd aan het tobben met Vlekkie en PiPi, je weet wel die leuke slierten, hoopjes slijm, flitsen tegen de grond etc allemaal in de bak.

De afgelopen weken ademt Vlekkie heel vlug eet bijna tot niets, en ben ik dus alweer bij Dino langsgeweest. Weer schimmel, kieuwworm weet ik het allemaal. Dus we zitten weer aan de medicijnen. En ik maak me héél veel zorgen.

Maar goed de JBL Agua in and out?

Ik heb hem al een paar maanden en zag wel dat als ik het oprolde dat er zwarte vlekken inzaten, maar ik dacht dat komt door het oprollen en/of door de zon, die in het kamertje schijnt. De slang is aan het verkleuren?.

Totdat ik maar steeds met het woordje "schimmel" in mijn hoofd bleef lopen. 'Gelijk kijkende naar die opgerolde slang. Effin jullie raden het al! Er zat dus van binnen allemaal 'zwarte vast geplakte vieze plakkaten in de slang, na een Nacht in JBL Clean kwamen de vieze vellen allemaal los.

Ik zal misschien de enige zijn die deze stomme, stomme, fout maakt. Maar al is er maar één die ik hierbij kan waarschuwen ben ik al blij.

Dus tips en tops over hoe je gereedschap, aquarium etc schimmel,worm parasiet vrij kan houden. Deel ze!

Oh en ik heb alles nu nog een keer voor de zekerheid in Colombo Alparex gedompeld. Pff Echt hé :roll:


Groetjes Louise

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-06-2016 02:56

Ik hoorde het. Je kan altijd je materiaal ontsmetten met Halamid of overdosis aan medicijn. Pas wel voor de kleur van gat medicijn.

Kyoko
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 04-10-2013 13:01

Bericht door Kyoko » 06-08-2016 11:27

Wat zijn die van mij dan sterk....ik gebruik al jaren gewoon de tuinslang 8)
Nooit geen problemen eigenlijk met ziektes van dien aard.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 06-08-2016 12:12

Nou idd wij zitten gewoon te veel te kloten volgens mij. :D

Plaats reactie