Zweefalg

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 12-03-2017 15:13

Heb je nu helemaal geen bodem meer?

Als je de gaatjes van de spraybar iets omhoog draai zodat je golfjes op je wateroppervlak zie dan heb je wat meer zuurstof.

Zal helemaal een mooi kleurtje worden met de medicatie. Dan zie je ze helemaal niet meer :lol:

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 12-03-2017 17:52

Ik kijk hier met veel verbazing naar en snap het ook niet dat dit er zo uit ziet snap wel dat het voor de vissen snoepen is maar voor jou vervelend

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 12-03-2017 19:24

Vlekkie2016Pipi schreef:@ Vissengek

Wat leuk en fijn dat we jou wat meer horen? Dat wou ik ff zeggen :lol:

Gr Louise
Haha ik doe mn best :P
YvetteJ schreef:Ik heb gister de luchtpomp weer terug erin gedaan, verder staat altijd m'n spraybar aan dus neem aan dat dat goed is.
Ik heb de lamp vervangen om van de bruinalg af te komen, nou dat is in elk geval gelukt!

Het enige dat er veranderd was is m'n bodem, ik had fijn grind veranderd naar filterzand maar dat heb ik er gister dus ook weer uit gehaald. Ik voer vijf soorten (4x Kingyo en een JPD?) korreltjes en af en toe een keer diepvries. Dat kregen ze normaal 3-4 keer per dag maar nu m'n verlichting zo kort brand en ik zelf meer werk krijgen ze twee keer.
Okee, dan DENK ik dat ik iig weet wat de oorzaak is geweest.
Door het veranderen van de bodem is dus de ammonia losgekomen, deze piek heeft eventuele alg een beetje vrij spel gegeven. Je bak was waarschijnlijk iets wit/wazig uitgeslagen, en daarna kwam de groene soep.
Heeft in iedergeval niks temaken gehad met het zand dat je erin had gedaan ;)
Inderdaad de spraybar net onder het wateroppervlak richten, zodat het wateroppervlak goed in beweging is. Als dit al zo is dan dikke prima zo!

Heb je verder nog wel planten in je bak? Vallisneria is inderdaad een prima plant, tenzij je vissen ze slopen :lol:
Bovenop het waterverversen misschien wat extra waterpest toevoegen aan de bak bedenk ik me nu. Waterpest haalt (snel) veel afvalstoffen uit het water. Concureert dan met de algen en i.c.m. verversen denk ik dat je de groene bak wel weer helder gaat krijgen.
Zo'n UV-lamp kopen kan altijd nog.

Plaats reactie