Witachtige waas water

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-05-2017 15:50

Wat je zeg rotweer. Net nog regen.

Maar 3 vissen gecheckt en 1 worm gezien dus prima. Had liever niets gezien maar dat zal onmogelijk zijn. Die wormen zijn echt vieze dingen om te zien kronkelen met zon kop met allerlei stekels eraan. Dino zei als ik meer dan 5 in een afstrijkje zie dan nabehandeling. Zal toch na de vakantie even checken want die krengen leggen weer eieren dus zint me niet dat ik er toch eentje heb gespot. Zit misschien wel vol met eieren of baby's bahhhh.

Maar kan met gerust gevoel weg. Scheelt weer een hoop instructies bij verversen en dan medicatie toedienen. Heb net klei erin gedaan en nu is gehele aquarium een grote waas :oops: visjes mogen wel een mistlicht erbij krijgen. Net ook even gevoerd en neem aan dat ze het hebben gevonden aan de golfslagen en slaande staarten op het oppervlak te zien :wink:

peter
Lid FGF
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-04-2017 18:21

Bericht door peter » 08-05-2017 21:05

Hallo ,
Ik zou de uv filter terug inschakelen ,want die helpt zeker ,zowel bij bacteriebloei als bij algenbloei (groen water).
Zeker als de lamp sterk genoeg is ,zo'n 9 watt ,en de doorstroom niet overdreven groot.
Die bloei kan wel een heel tijdje duren ,maar met uv gaat de bak binnen 3 dagen helder zijn.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-05-2017 22:15

michelle schreef:Wat je zeg rotweer. Net nog regen.

Maar 3 vissen gecheckt en 1 worm gezien dus prima. Had liever niets gezien maar dat zal onmogelijk zijn. Die wormen zijn echt vieze dingen om te zien kronkelen met zon kop met allerlei stekels eraan. Dino zei als ik meer dan 5 in een afstrijkje zie dan nabehandeling. Zal toch na de vakantie even checken want die krengen leggen weer eieren dus zint me niet dat ik er toch eentje heb gespot. Zit misschien wel vol met eieren of baby's bahhhh.

Maar kan met gerust gevoel weg. Scheelt weer een hoop instructies bij verversen en dan medicatie toedienen. Heb net klei erin gedaan en nu is gehele aquarium een grote waas :oops: visjes mogen wel een mistlicht erbij krijgen. Net ook even gevoerd en neem aan dat ze het hebben gevonden aan de golfslagen en slaande staarten op het oppervlak te zien :wink:

Toch nog zo'n klote worm,...die krengen zijn echt niet dood te krijgen grrrr :evil:
Ik vind dat altijd zo'n leuk geluid die flapperende staarten op het water. Nu ze in bad zijn heb ik een groot bruissteen en ze vinden het heerlijk om daardoor heen te zwemmen. Koprol maken en flats die staart tegen de oppervlakte van het water. Zo leuk.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 08-05-2017 23:30

peter schreef:Hallo ,
Ik zou de uv filter terug inschakelen ,want die helpt zeker ,zowel bij bacteriebloei als bij algenbloei (groen water).
Zeker als de lamp sterk genoeg is ,zo'n 9 watt ,en de doorstroom niet overdreven groot.
Die bloei kan wel een heel tijdje duren ,maar met uv gaat de bak binnen 3 dagen helder zijn.
Hij hangt er al in vanaf 29 april en het word alleen maar witter. Heb nu de klei erbij dus is nu helemaal mistig. Lees tegenstrijdige ervaringen maar had dan toch al weg moeten zijn. Dacht dat de UV wellicht weer de werking van de klei zou tegenwerking. Bruikbare toevoegingen om zeep helpt. Heb een aquarel intern 900 liter p u.

De stroming van 3 filters is ook weer erg veel. Sluiertjes kunnen dan niet op de bodem rusten. Lijkt me ook niet erg fijn voor een langere tijd. Ik wacht morgen maar weer af. Hoop dat ik morgen tenminste wat vis kan zien zwemmen :wink:

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 09-05-2017 05:17

Laat de bak eens gewoon staan zonder er iets aan te doen dan kan alles eens rustig opgebouwd worden

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 09-05-2017 12:02

wil schreef:Laat de bak eens gewoon staan zonder er iets aan te doen dan kan alles eens rustig opgebouwd worden
Ik zou graag willen maar helaas heb ik last van dagelijks NO 2 tussen de 0,1 en 0,2. Bilocil kuur en filter uitgevallen. Moet dus wel verversen want wil ook me visjes niet in zulke hoge waardes laten zwemmen. De klei is van dino en sterkt de visjes weer aan na medicatie en helpt bij waterwaardes. Helaas vandaag niet te merken. Gister 80% ververst en vanochtend weer 0,1 ondanks de klei.

Geloof me ik doe ook liever een weekje niets maar mag nog even niet zo zijn. Komt vanzelf wel goed liever vandaag dan morgen.

peter
Lid FGF
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-04-2017 18:21

Bericht door peter » 09-05-2017 22:25

michelle schreef:
peter schreef:Hallo ,
Ik zou de uv filter terug inschakelen ,want die helpt zeker ,zowel bij bacteriebloei als bij algenbloei (groen water).
Zeker als de lamp sterk genoeg is ,zo'n 9 watt ,en de doorstroom niet overdreven groot.
Die bloei kan wel een heel tijdje duren ,maar met uv gaat de bak binnen 3 dagen helder zijn.
Hij hangt er al in vanaf 29 april en het word alleen maar witter. Heb nu de klei erbij dus is nu helemaal mistig. Lees tegenstrijdige ervaringen maar had dan toch al weg moeten zijn. Dacht dat de UV wellicht weer de werking van de klei zou tegenwerking. Bruikbare toevoegingen om zeep helpt. Heb een aquarel intern 900 liter p u.

De stroming van 3 filters is ook weer erg veel. Sluiertjes kunnen dan niet op de bodem rusten. Lijkt me ook niet erg fijn voor een langere tijd. Ik wacht morgen maar weer af. Hoop dat ik morgen tenminste wat vis kan zien zwemmen :wink:
Je zal beter af zijn met een echte uv lamp ,bv. een kleine aquamedic helix max met een pl lamp van ong. 9 w ,om tussen uw opvoerleiding van het extern filter te plaatsen.
Maakt vlug een eind aan alle soorten "bloei"
Maar zoals gezegd kan je de bak ook gewoon laten rusten ,met geduld komt dit ook goed..

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-05-2017 19:08

Yesss al 2 dagen goede waterwaardes en het witachtige is ook een stuk minder.

Had bij een grote verversing de klei van dino toegevoegd en toen zag je niets meer. De volgende dag waren waardes nog niet goed dus moest weer verversen. Schrok een beetje hoe me moor eruit zag. Leek wel alsof hij een hele laag doorzichtig vel over de rug had hangen. 10 ml seachem prime erbij en houden zo hoop ik.

De witte waas is sinds vanmiddag ook veel minder gelukkig.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 11-05-2017 19:23

Toppie hoor met geduld kom je een heel eind maar dat weet je inmiddels van mij ik doe bijna niks aan de bak heb wel vandeweek mijn bodem veranderd maar dat was pure noodzaak

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-05-2017 19:32

wil schreef:Toppie hoor met geduld kom je een heel eind maar dat weet je inmiddels van mij ik doe bijna niks aan de bak heb wel vandeweek mijn bodem veranderd maar dat was pure noodzaak
O jee wij zouden dan gelijk een nitriet of ammonia piek krijgen. :shock: ben benieuwd bij jou? :wink:

Plaats reactie