Waterbloei

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 08-03-2012 20:42

Rex Hunt schreef:ik kan het niet anders formuleren als volgt:

zoals dat bericht op me overkomt neig ik te denken dat je onbelangrijkere zaken belangrijker vind als de de belangrijke. zoals fosfaat amonia en amoniak.

of je maakt alles echt grondig schoon. en dan bedoel ik geen half werk. of je gebruikt een uv. anders gaat het niet lukken geloof me.

10 tegen 1 dat de onbrekende waarden niet kloppen,want van die stoffen leven zweefalgen.
het is eigenlijk best simpel :)
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Heb het water ook gister zelf getest met een sera testkoffer. dit was de eerste keer. Wat zijn de afkortingen voor fosfaat, ammonia en amoniak? Wellicht heb ik die gister al gehad.

Bij de LFS zeiden ze maandag terugkomen om verder te testen aangezien ik het water net de avond ervoor gestest had en het op dat moment helder was en geen soepkleur had.

Bedoel je met alles schoon maken de bak opnieuw opstarten dus 3 weken weer zonder vissen?

Uv heb ik reeds besteld gister.

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 08-03-2012 20:48

Boekje erbij gepakt. Fosfaat heb ik gister al getest. Die was goed niet meer dan 0.1 mg per liter
ammmonium/ammoniak moet ik nog doen maar lichten gaan zo al weer uit in de bak en heb zeer slecht licht om te testen dus doe ik morgen want moe straks slapen.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 09-03-2012 00:15

Fosfaat = PO4
Ammonium/Ammoniak = NH4/NH3
Nitraat = NO3

Dit zijn echt belangrijke waarde's die je nog zou moeten (laten) testen.

Wat betreft schoonmaken van je filter die kun je gerust geheel IN AQUARIUMWATER schoonmaken/spoelen hoor. Sponzen gewoon goed uitknijpen in je aquawater en zeker opnieuw gebruiken en echt niet weggooien! Ook de mandjes met pijpjes en balletjes kun je gerust in een emmer met aquariumwater even goed spoelen door ze erin op en neer te halen.
Dan je filter weer opnieuw vullen met aquariumwater en weer laten doorlopen.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 09-03-2012 07:45

Je waardes zijn opzich goed. Of wil je van je alg af?

In dat geval kan je of een uv aanschaffen of alg delete gebruiken.
Uv mag je bij mij lenen als je dat wil en alg delete wat een natuur product is, kan je kopen.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 09-03-2012 10:28

Wat betreft de sponzen in het filter, heb ik gelezen dat je die pas weg hoeft te gooien op het moment dat ze na het uitknijpen niet meer in hun oorspronkelijke vorm kunnen terugveren. Ze voelen dan ook heel "snottig" aan. Op dat moment zijn ze echt op en moet je ze vervangen. Maar tot die tijd dienen ze ook als biologisch filtermedium en zijn een goede huisvesting voor je bacteriecultuur.

Plaats reactie