Panda's

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-10-2011 00:09

mijn planten lijden er wel onder dat is een feit. Ze worden vaak bruin van kleur door het zonlicht.

Nog even een paar voorbeelden van panda's die echt prachtig op kleur staan vind ik! (stiekem ben ik toch ook wel een superfan van dit soort goldfishjes)

http://www.youtube.com/watch?v=chJwJOUf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=XogrXTyG ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=OjJq-uto ... re=related

En nog een prachtige Oranda vind ik..zie je niet veel!

Afbeelding
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 25-10-2011 00:28

Niet te veel af gaan op fotos!! Deze kunnen gefotoshopt zijn en vaak gaat het hier om een enkele vis die na een paar jaar hele andere kleuren kan hebben!!

Mijn ervaringen met Panda's in een aquarium: matig. De kans dat ze verkleuren naar oranje of wit is te groot. Zwart is een erg onstabiele lijn, en voer, gebrek aan zonlicht en waterkwaliteit kunnen een enorme inpact hebben op de vis. Panda's die wel zwart wit blijven zul je niet snel vinden in een winkel, ze zijn te kostbaar voor de kwekers en daar wordt dan ook liever mee gekweekt. Misschien dat er over een paar jaar een stabiele lijn is, maar dan nog zullen de oranje cellen van de oervis altijd op de loer liggen. Wat vaak opvalt is dat Pandas redelijk klein verkocht worden, omdat de tekening dan nog het scherpst aanwezig is. Ik heb nog geen Panda telescopen gezien die groter werden dan 15 cm. Oranda's is een ander verhaal. Alleen heb ik wel eens gehoord van iemand dat als je een oranje witte Oranda een tijd langs in een zak stopt met pure zuurstof en koud water, hij vanzelf zwart wit wordt. Of dit verhaal klopt weet ik niet, maar het kwam in ieder geval bij een chinese kweker vandaan. Dino weet wel wie ik bedoel ;)

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-10-2011 00:32

Oke raar wie stopt er nou een goudvis in een zak :). Vind ik een beetje een gek idee. Maar wie weet ...

Het is inderdaad wel zo dat vele panda's klein worden verkocht. En ik moet toegeven Frost ik heb ook nog nooit een panda gezien van 15 cm.
Al zou ik het ooit wel willen proberen als ik de kans heb.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

LucasM
Lid FGF
Berichten: 189
Lid geworden op: 23-10-2011 17:57

Bericht door LucasM » 25-10-2011 10:01

Ik had ook een panda maar die bleef wel gewoon zwart wit maar hij was dood gegaan aan schimmel
toch denk ik dat hij zijn kleur niet had behouden hij was nog maar 1 dus vandaar

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-10-2011 20:01

FancyGoldfish schreef:Hoi Rex,

Wat je nu vraagt is eigenlijk het geheim van de panda hoe hij zijn kleuren behoud.
Want waterkwaliteit mag gewoon neutraal zijn. En hoe kouder hoe mooier de kleur. Daarom worden deze vissen meestal in Shanghai of Peking gekweekt. Daar is het namelijk koud. Ph moet hard zijn. Er zijn ook middelen zoals summi power en white power die deze vissen op kleur houden.

Is dit je antwoord wat je zoekt?
ja en nee.ook antwoorden van andere zijn hier debet aan.
neutraal kan ik nog in mee komen.kouder water,dan denk ik aan 10-18 graden?
en hoe hard is hard?

als ik zo alles op me af laat komen denk ik dat je panda's alleen met andere panda's moet houden.
op onderstaande foto's zie je een beetje waarom.het zal een stukje mindere kwaliteit zijn,en ik heb geen rekening gehouden met het voer.niet dat ik m lelijker begin te vinden hoor.
water licht en voer kan ik nog in meekomen als ik mn nieuwe bak heb,maar toevoegingen om een vis op kleur te houden gaat me te ver.

1 augustus
Afbeelding

25 oktober
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 20:02

Dino, weet jij misschien wat meer over hoe ze in China en Japan Panda's kweken? Hoe houden ze die vissen daar zo mooi? En wat kost een wat groter exemplaar normaal?
Zouden ze het zwart wit verkrijgen door calico's met veel zwart erin te kruisen met compleet zwarte mooren of gaat dat anders?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-10-2011 20:23

Ooit had ik een aantal top exemplarten verkocht namelijk 22+cm.
Deze waren pik zwart en sneeuwwit. Foto hier is niet optimaal.

Rex Hunt, de kweker heeft hier ook veel te maken. Mocht je geïntereseerd zijn hoor ik het graag.


Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-10-2011 21:18

Rex Hunt schreef: en hoe hard is hard?
Een pH boven de 7,5
Rex Hunt schreef: als ik zo alles op me af laat komen denk ik dat je panda's alleen met andere panda's moet houden.
Dat geldt eigenlijk voor alle varianten.
Wil je ze op hun mooist krijgen en houden, is het verstandig om ze enkel met dezelfde variant te houden.
Hierdoor zijn alle omstandigheden optimaal.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Anton
Lid FGF
Berichten: 29
Lid geworden op: 27-10-2011 09:01

Bericht door Anton » 03-11-2011 09:27

Ik heb mijn bak een keer noodgedwongen moeten verversen met kouder water. Na de verversing zag ik duidelijk dat de zwarte kleur een stuk dieper van kleur was geworden. De temperatuur van het water is belangrijk als je een mooie diep zwarte kleur wil.

Dit is mijn mooie Panda. Persoonlijk vind ik het een geweldig mooi, leuk en actief beestje.

Afbeelding

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 03-11-2011 13:41

Inderdaad een prachtige vis Anton!

Plaats reactie