Panda's

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Panda's

Bericht door Rex Hunt » 24-10-2011 20:25

kort en bondige vraag,het antwoord waarschijnlijk niet.
in welke kwaliteit en temperatuur van het water houdt je ze?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 24-10-2011 20:29

Dan vraag ik mij af wat voor panda's jij bedoelt en wat jij onder panda verstaat? :lol:
Het Chinese begrip, rood met zwart?
Of het (o.a.) Nederlandse begrip, zwart met wit?
En welke variant?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 24-10-2011 20:31

beetje ongenuanceerd mischien :)

Nederlandse.
volgens mij is er maar een "echte"variant,de telescoop.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 24-10-2011 20:46

Panda is een kleurslag ;)
De telescoopoog is wel een van de bekendste.
Verder kan ik niet vertellen hoe ik de mijne hou, aangezien ik er geen heb :P
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 24-10-2011 21:24

Hoi Rex,

Wat je nu vraagt is eigenlijk het geheim van de panda hoe hij zijn kleuren behoud.
Want waterkwaliteit mag gewoon neutraal zijn. En hoe kouder hoe mooier de kleur. Daarom worden deze vissen meestal in Shanghai of Peking gekweekt. Daar is het namelijk koud. Ph moet hard zijn. Er zijn ook middelen zoals summi power en white power die deze vissen op kleur houden.

Is dit je antwoord wat je zoekt?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 24-10-2011 21:27

Wat betreft het behoud van de zwarte kleur heb ik ook een hoop gelezen over hard water en veel zonlicht.
Vooral geen kleurbevorderend voer (waaronder ook diverse soorten alg), aangezien dit de rode pigment bevordert (hetgeen je niet wilt bij een panda).

Voor indoor kwesties schijnt het ook te werken om je zij ruiten, achterruit en bodem zwart af te plakken.
Het liefst ook met zonlicht (ochtendlicht, 's middags is te sterk) en wat betreft voer en waterkwaliteit hetzelfde verhaal.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 24-10-2011 23:34

Interessant topic... ondanks mijn oranda's kirin zijn wil ik toch ook graag hun zwarte kleur mooi behouden.
Bij jiangu kan je zelfs al meer van panda spreken...Ik ga alvast binnenkort mijn zijruiten afplakken. Ik heb alleen het probleem dat smiddag de zon wel op mijn bak durft schijnen. mijn rolgordijntje is kapot jammer genoeg.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 24-10-2011 23:40

Het ligt eraan hoe lang de zon erop schijnt en hoe sterk.
Een bak kan zonder problemen daglicht vangen (voor de vissen, voor planten is het slecht).
Maar als hij direct zonlicht pakt in de middag, dan is dat niet goed voor de vissen.
Het licht is té sterk, ze kunnen er niet voor schuilen, en de bak warmt snel op (grote temperatuursverschillen in korte tijd).
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 24-10-2011 23:42

het is steeds een streep zon dat heel mijn kamer af gaat zal ik maar zeggen.
Dus de bak wordt niet ineen keer verlicht. De streep zonlicht gaat gedurende een uur a 2 uren stelselmatig mijn bak af.
Jiangu zwemt dan vooral in het schaduwgedeelte.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 25-10-2011 00:01

Hmm, een beetje lastig voorstellen.
Maar ik denk dat het niet zo een probleem zal zijn..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie