Zweefvuil

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-08-2012 09:36

Misschien is het waterbloei.
Ook kan je Fancy toxicremover gebruiken. Met dit middel bind alle zweefalgen samen zodat of je filter dit mee kan pakken of je hevelt et af met je slang.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-08-2012 01:59

Nee dit is geen waterbloei..
Heb je bodemmateriaal? Vaak heb je dan al meer last van zweefvuil als in een barebottom.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 14-08-2012 07:10

ZSjonnie schreef:Nee dit is geen waterbloei..
Heb je bodemmateriaal? Vaak heb je dan al meer last van zweefvuil als in een barebottom.
Nee ik heb geen bodem, heb barebottom.
Maar denk dat ik de oorzaak al weet, mijn pomp is gisteren zo goed als overleden.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 14-08-2012 08:31

Dat verklaard een hoop. :D

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 17-09-2012 00:46

Zou graag dit topic weer even naar boven halen.

Ik heb hier ook last van, hier even de link van het filmpje wat hierboven al eens gepost is.

http://youtu.be/jrFiNb7WuSw

Wat ik ook doe het helpt niet, als ik een 50% verversing doet dan is het voor een halve dag weg.
En daarna zit de bak weer helemaal onder, 9 van de 10 keer zijn de vlokken nog groter.
Het lijkt wel op kleine veertjes, maar als ik het uit het water schept blijft er niets van over.

Heb nu vanavond voor het eerst gezien hoe het de bak inkomt, en dat is door een explosie van troep uit de uitstroombuis.
Lijkt wel sneeuw, ik snap dat dit voor jullie erg onduidelijk klinkt. Maar ik wordt er toch wel redelijk gek van.
En op dit moment ligt het op het puntje van me tong om te zeggen ben er klaar mee!
Elke dag doen we hier een verversing van zo rond de 50%, de waterwaardes gaan de goede kant op.
Maar toch krijgen we nu dit weer.

En het filter draait nog geen maand, dus echt vuil kan het niet zijn. Het filter is een JBL E901, het is een hobby en dat mag van mij geld kosten. Maar er moet dan ook wel een stijgende lijn in gaan zitten.

Nogmaals snap ik dat dit erg onduidelijk is en misschien ook wel een berichtje uit wanhoop, maar ik weet even niet meer wat ik nu moet doen!

Thnx voor de info en de tips alvast, want één ding is zeker ik zit hier wel op het goede adres qua tips en hulp.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-09-2012 00:57

Misschien werkt het als je er wat meer witte filterwatten in stopt?
Ik heb zelf ook lang Seachem Purigen gebruikt, dat maakt je water ook kraakhelder.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 17-09-2012 09:32

Het is duidelijk dat dit voortkomt van je filter zoals je zelf al zegt.
Zet je dan telkens de filter uit en komt het er dan uit of is dit terwijl hij nog draait?
Kan je misschien eens vertellen hoe en met wat je je filter hebt gevuld?

Mausie
Lid FGF
Berichten: 175
Lid geworden op: 26-03-2012 09:40

Bericht door Mausie » 17-09-2012 11:16

Zo een nachtje rust doet wonderen, alles is weer een beetje gezakt.
En we gaan het probleem gewoon oplossen.

Heb 1 keer het filter uit gehad toen we de bak gingen verplaatsen en toen kwam het er ook uit.
Maar daarna nooit meer, gisteren kwam het gewoon tijdens het draaien de bak uit.
Was gewoon in één keer een explosie van zweefvuil.

Zo ziet mijn binnenwerk van het filter eruit. Het bovenste mandje heeft 2 lagen blauwe sponsen, de bovenste blauwe spons heb ik eruit gehaald en die vervangen voor wit filtervlies, dus het bovenste mandje heeft nu een blauwe spons en daarboven de witte. Voor de rest is alles nog hetzelfde.

Afbeelding

Gr Maus..

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 17-09-2012 11:50

Aan de indeling van het filter kan ik weinig raars ontdekken.
Gebruik je een filtermedium? Zoals bijvoorbeeld die van Easylife?
Deze zorgt naast andere dingen er ook voor dat je zweefvuil wordt gebonden en je filter het
op kan nemen.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 17-09-2012 11:55

Die indeling van de filter lijkt mij ook goed.
Heb je je slangen al eens nagekeken of daar geen vuil inzit?

Plaats reactie