stukje tekst

Helder water, groenwater, waterwaardes, etc. [leden]
Plaats reactie
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

stukje tekst

Bericht door Rex Hunt » 07-07-2012 00:25

uit een boek, niet van mezelf.
wel onderbouwd dus, doe ermee wat je wil.
Sommige bacterien veroorzaken echter ziekten, bij mensen onder andere tyfus, lepra en de pest. Vele bacteriele infecties kunnen
succesvol worden bestreden met antibiotica en gelijksoortige medicijnen. Zelfs met een vaccinatie. Veel van de ziekteverwekkende bacterien
die voor de ziekten bij vissen verantwoordelijk zijn, komen gewoon voor in een waterig milleu. Ze veroorzaken alleen ziekte-uitbraken als
de vissen onder ongunstige omstandigheden worden gehouden.
hard maar waar. als je vissen door boven genoemd ziek worden is het dus je eigen schuld. immers onder gunstige omstandigheden hebben ze geen grip
op onze vissen. moeten ze al vechten tegen zuurstof-tekort, eenzijdig voedsel, stress, meetbaar amoniak, fosfaat, nitriet, etc is het gewoon een kwestie van tijd voor je problemen krijgt.

daarom hamer ik dus op veel verversen en regelmatig meten.
en ook niet onbelangrijk:
ken je vissen en observeer ze, ander gedrag dan dat ze normaal vertonen in welke vorm ook zijn alarmbellen!!


bron: openbare bibliotheek Tilburg.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 07-07-2012 00:46

'Wat is er met die vis? Oh, die heeft de tyfus' :roll: :P
Sorry, dat kwam even in me op. Niet grappig, beetje erge slechte humor van mij op het moment :roll:



Inderdaad een goed stukje, ik wist het al, maar zo word het toch nog even goed duidelijk voor iedereen die het niet weet/wist :)

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 07-07-2012 09:49

Idd even een verduidelijking.
Denk dat het wel duidelijk is voor de mensen om een zo goed mogelijke waterkwaliteit te hebben.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Plaats reactie