Een soort van wrat bij oog.

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Een soort van wrat bij oog.

Bericht door RiseOfInformation » 19-09-2012 16:10

Hai...

Ik ben weer eens een week weg geweest van huis (met de vissen) en het lijkt er precies op dat mijn moor een soort van wrat op/boven zijn oog heeft... Het is een berge/licht oranje kleur. Terwijl mijn moor gewoon zwart is. Wat is dit? Het aquarium waar ze in zitten in veel te klein dat weet ik. Daar hoef ik ook gelieve geen commentaar op.
Ik zou zo eens proberen wat foto's te maken. Ook al zou het flut kwaliteit zijn.

Groetjes.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 19-09-2012 16:51

Het commentaar zal ook niet zijn dat je bak te klein is, maar dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Waterkwaliteit is immers moeilijk goed te houden op een beperkt aantal liters hoe meer liters hoe sneller je een balans kunt realiseren. Dat je een hele week weg bent geweest zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. In die tijd dat je weg bent geweest is er neem ik aan niet ververst in je bak? De balans kan negatief omgeslagen zijn, dat gebeurd dan snel, en zo de boosdoener zijn.

Ik wacht de foto;s nog even af voordat ik er verder wat mee kan.

Water verversen is sowieso altijd aan te raden bij afwijkende dingen, zorg wel voor eenzelfde temperatuur als je ververst.
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 19-09-2012 17:40

Ik deel dezelfde mening als Rietje. Het formaat van je bak kan een oorzaak zijn van het probleem.
Maar ook ik durf niet te snel oordelen alvorens ik een foto heb gezien.
Het kan ook een soort schimmel zijn.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 19-09-2012 22:25

Ik denk ook aan een schimmel-soort.

Ik weet niet hoeveel je ververst elke week?
Ik raad je nu aan elke dag minimaal 50% te verversen (als je dat nog niet deed).
Het immuunsysteem van een vis kan een hoop ;)

Dit is veroorzaakt door een verzwakt immuunsysteem. Oorzaak daarvan kan zijn: Stress, slechte waterwaardes ;)

Een foto kan dit bevestigen.
Ik geef alleen een optie waarvan ik denk dat het is.
Dus een foto is nog steeds nodig om het zeker te weten ;)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-09-2012 23:18

Topic verplaatst van Algemeen naar Ziekenboeg.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie