Bloeduitstorting oog Butterfly moor

Wat gaat er mis? [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 04-11-2011 22:14

FancyGoldfish schreef:Inderdaad Frost zuurstof tekort meestal.
Je kan een zuurstof stabilisator kopen van oasis. Deze werk super.
http://www.oase-livingwater.com/nl_NL/w ... start.html
bedoel je dit?
of een andere site.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 04-11-2011 22:26

Dat poeder is inderdaad van deze merk. Maar zie het niet staan op deze site.
Helpt meestal goed bij koudwatervissen. Zit nu achter mijn iPad anders had ik even gekeken
Ik ben zelf namelijk niet zo handig met iPad. Haha

Gast

Bericht door Gast » 05-11-2011 19:12

Ondertussen lijkt het iets beter te gaan met het oogje. Kon het vandaag mooi bekijken tijdens het voeren. Ik zie nog steeds geen zwelling ofzo. Ook geen doffe waas. Bloed lijkt iets minder te zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-11-2011 20:03

wat had je gedaan eigenlijk?
Gewoon niks...

Gast

Bericht door Gast » 05-11-2011 22:06

Ik heb het inderdaad even op zijn beloop gelaten.

Gast

Bericht door Gast » 15-11-2011 17:54

Even een update: Zijn oogje leek beter te worden, maar sinds gisteren is het weer raak, bloedrood. Vis is ook een beetje hangerig maar eet wel. Ik zie geen bloeddoorlopen vinnen. De uitstroom van mijn filters staan allebeide vlak boven het water dus zuurstof lijkt me eigenlijk geen probleem meer. De belletjes zie je nu door de hele bak dwarrelen. Ook heb ik drie bossen waterpest in de bak staan die groeien als kool. Ik krijg het vermoeden dat het misschien een andere oorzaak heeft: het water is te warm. Er zit geen verwarmingselement in de bak en toch loopt de temp binnen een uur aardig op, die T5 verlichting is moordend. Goed voor de planten, maar minder voor de vissen heb ik het vermoeden. Ik ga de rest van de week testen of zijn conditie veranderd als ik de verlichting uit laat. Ook doe ik nu 2x in de week waterwissels van ongeveer 50%. Als dit niet helpt weet ik het echt niet meer hoor.. Ik zou hem kunnen behandelen voor parasieten, maar dan zou de rest toch ook last moeten hebben aangezien ze al aardig lang bij elkaar zijn..??

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-11-2011 19:51

Misschien helpt het als je de lichtkap openlaat.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 15-11-2011 19:53

Ik heb zo'n kleppie op de bovenkant wat je er af kunt halen voor een voerautomaat..die is er nu ook uit. Nu kan er tenminste wat van die warmte weg.

Plaats reactie