Tuimelende Oranda

Wat gaat er mis? [leden]
Audrey
Lid FGF
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-11-2011 18:58

Bericht door Audrey » 04-11-2011 20:18

Mollie eindigt gelukkig niet op haar rug. Als ze slaapt hangt ze zelfs net boven de bodem. Je ziet dan wel dat haar hoofd lichtelijk richting de bodem wijst.

Kuit schieten heeft ze voor het laatst gedaan ( van wat ik heb meegekregen ) in augustus.

Weet iemand waar je die operatie eventueel kunt laten doen?

Nogmaals bedankt voor alle reacties :)

Groetjes, Audrey

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 04-11-2011 20:24

Hmmz, als het alleen iets voorover hangen is zonder door te slaan, zou ik nog niet ingrijpen.
Dit zou zoals Sanne al noemde kunnen komen door het wel of geen kuit dragen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Audrey
Lid FGF
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-11-2011 18:58

Bericht door Audrey » 04-11-2011 20:27

Ow ja ze hangt soms wel verticaal maar ze slaat niet verder door.

Hoe kom ik erachter of het toch misschien kuit zou kunnen zijn? Of is dat gewoon afwachten? Is het mogelijk dat door geen of wel kuit dragen zij al 3 maanden tuimelt?

Groetjes, Audrey

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 04-11-2011 20:30

Je kan Maarten Lammens of Greta Van Sompel contacteren.
Die laatste kan je misschien doorverwijzen naar iemand dichter in jouw streek.
Limburg toch?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Audrey
Lid FGF
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-11-2011 18:58

Bericht door Audrey » 04-11-2011 20:32

Ja Limburg inderdaad. Maar ik zou het niet erg vinden om er een stuk voor te moeten rijden.

Groetjes, Audrey

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 04-11-2011 21:12

Hee Audrey,

Je kan ook als het erger word voor de vis een bedje maken van piepschuim en stokjes. Sommige vissen blijven alleen op de bodem liggen. Hierdoor kan zijn buikje gaan onsteken. Google effe hoe je die maakt. Moeilijk uit te leggen nu.

Een ander traditionele manier is, is je temp verhogen en alleen watervlooien en erwten geven voor een aantal weken.

Ik vraag me af of een kogeltje wel helpt. Stel dat het para is of bact. En het gaat erger worden dan heeft een operatie toch geen zin? Word alleen erger volgens mij.

Als je naar Maarten Lammers gaat moet je hem de groeten doen. Hij is 1 van de beste zo niet de beste.

Suc6

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 04-11-2011 21:16

Ondanks haar inspanningen met antibioticavoer, dat gele spul...enz kan je toch uitsluiten dat het hier parasitair of bacterieel is.
Of ben ik mis?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Audrey
Lid FGF
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-11-2011 18:58

Bericht door Audrey » 04-11-2011 21:22

Ik zie niet echt gebeuren dat zij op haar buik gaat liggen, heb ik haar nog nooit zien doen.

Voor de rest zal ik haar wel weer op het erwten dieet zetten maar ik heb toch het idee dat dit het probleem niet zal verhelpen.

Ik denk er nog even over na wat ik doe maar tot nu toe klinkt een gewichtje plaatsen in haar buik wel als een oplossing.

Nogmaals bedankt aan iedereen voor de reacties :)

Groetjes, Audrey

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 04-11-2011 21:26

Je heb gelijk Brian. maar stel je heb een operatie ondergaan en straks wordt hij ziek. En zakt hij als een baksteen naar beneden. Wat gaan we dan weer doen? Kogel eruithalen? Moeilijke discussie eigenlijk.
Ik persoonlijk zou de vis als zei niet teveel hinder heeft van de evenwichtstoornis gewoon laten gaan.
Pas als het erger wordt aan operatie denken. Nu heeft Audrey alles gedaan in mijn ogen, voor de vis. Als je de vis vangt voor behandeling ed. Niet gelang uit water, anders krijgt zei teveel lucht in zijn blaas en gaat ze nog meer dobberen.

Plaats reactie