Zwemblaas geknapt?!!

Wat gaat er mis? [leden]
Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 16-07-2013 18:55

wat zonde joh, hopelijk hoef je ze niet in te laten slapen.
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

dtjiang
Lid FGF
Berichten: 136
Lid geworden op: 10-05-2013 12:19

Bericht door dtjiang » 16-07-2013 18:58

misschien hele stomme vraag, maar je oppervlakte stroming ziet er vrij rustig uit. Heb je alleen de filter stroming erin zitten ? Voor zuurstof namelijk is het belangrijk dat de oppervlakte hevig is aan stroming/golfjes want daar komt zuurstof namelijk vrij. planten lijken in eerste instantie ok, maar als het licht uit is gaan die ook zuurstof pakken. Kijk of je verschil in gedrag ziet bij het verversen van water. Overigens kan je zoveel water verversen als je wilt zolang je maar in dezelfde temperatuur "range"zit.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-07-2013 19:02

Ja ik heb enkel de uitstroom van de filter er nu inzitten.
Ik zal er terug een zuurstofsteentje inleggen.

Temperatuur blijft nu hetzelfde (27°), langzaam verhoogd de voorbije weken/dagen zoals Maarten me had aangeraden.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

dtjiang
Lid FGF
Berichten: 136
Lid geworden op: 10-05-2013 12:19

Bericht door dtjiang » 16-07-2013 19:22

met 27 graden heb je zeker een zuurstofsteen nodig, probeer die onder een uitstroom te leggen.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-07-2013 22:13

Pingwuin is zo juist overleden :cry:
Enorm frustrerend.. maar ergens ook een opluchting dat hij nu rust heeft.

Dit heeft bij mij wel de door slag gegeven om Jiangu toch apart te plaatsen in een curverbak. Dit neemt het risico met zich mee dat hij meer stress zal krijgen, maar ik wil het proberen! Mijn laatste hoop.
Het aquarium wordt tegen dit weekend terug volledig onder handen genomen.
Bodem eruit, planten eruit, filter volledig uitkuisen (nieuwe filterwatten) en een nieuwe start... Ik heb het echt gehad gewoon.
En ik laat het aquarium terug opnieuw enkele weken indraaien.
Ik weet zelfs niet meer of dit al dan niet een goed plan is... maar dat is het enige wat ik me nu nog kan bedenken.
Wat denken jullie er van?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

dtjiang
Lid FGF
Berichten: 136
Lid geworden op: 10-05-2013 12:19

Bericht door dtjiang » 16-07-2013 22:38

<cry> <cry>
helaas kan het opeens hard gaan ...

filter herstarten is alleen handig als er een vermoeden is dat die niet goed is ... de ammoniak , nitriet cyclus opnieuw doen lijkt me niet verstandig.
Heb je trouwens alleen filterwatten erin of onder ook de keramische/glas materiaal ?

Anders zou ik jiangu in de curverbak zetten, de filtermateriaal eruit in een emmer met een luchtpomp + stroming.

de huidige bak volledig strippen , schoonmaken , nieuw water erin ( let op temperatuur) en vis terug erin. Ook zorgen dat de zuurstof voldoende is .
2 stromen tegen elkaar op de top is eigenlijk perfect.

Helaas zijn dit echt de mindere dingen van het houden van vissen. Ben ook al 2 keer op het punt geweest om volledig te kappen...

sterkte in ieder geval

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-07-2013 22:38

Echt serieus opnieuw beginnen met schone materialen en een goede bacteriecultuur is nooit slecht Sanne.
Zeker niet na een ziekte oid.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-07-2013 22:44

dtjiang schreef:<cry> <cry>
helaas kan het opeens hard gaan ...

filter herstarten is alleen handig als er een vermoeden is dat die niet goed is ... de ammoniak , nitriet cyclus opnieuw doen lijkt me niet verstandig.
Heb je trouwens alleen filterwatten erin of onder ook de keramische/glas materiaal ?

Anders zou ik jiangu in de curverbak zetten, de filtermateriaal eruit in een emmer met een luchtpomp + stroming.

de huidige bak volledig strippen , schoonmaken , nieuw water erin ( let op temperatuur) en vis terug erin. Ook zorgen dat de zuurstof voldoende is .
2 stromen tegen elkaar op de top is eigenlijk perfect.

Helaas zijn dit echt de mindere dingen van het houden van vissen. Ben ook al 2 keer op het punt geweest om volledig te kappen...

sterkte in ieder geval
Ik heb ook nog keramisch materiaal in mijn filter.

Ja het is echt balen... maar ik heb net een autopsie uitgevoerd van Pingwuin en ik hoop dat er een paar mij hier meer kunnen vertellen.
Ik ben alvast zeker van een bacteriele infectie denk ik. Meer hierover in de autopsie corner
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-07-2013 23:03

Jeetje, zat er wel aan te komen. :cry:

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 17-07-2013 00:02

wat sneu zeg, sterkte !
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Plaats reactie