Info over mijn zieke Ryukins

Wat gaat er mis? [leden]
Kmj888
Lid FGF
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-11-2011 21:39

Bericht door Kmj888 » 15-11-2011 17:48

Hoi Evelien!

Met mijn visjes gaat het goed... erhhh dat denk ik tenminste.
Zwart vlekjes zijn weg en ze eten nu normale visvoer.
Waterwaarde is nog steeds hetzelfde. De No3, KH en GH is nog aan de hoge kant. Zoals ZSjonnie het al zei.. Te kleine huisvesting/en drukke bezetting :(
Ik ben al aan het rondkijken voor een aquarium. Ik denk dat ik voor een witte Ferplast Dubai 100 of 120 ga :) Het wordt helaas niet groter... Omdat het anders niet in mn huis past.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 15-11-2011 18:01

Kmj888 schreef:Hoi Evelien!

Met mijn visjes gaat het goed... erhhh dat denk ik tenminste.
Zwart vlekjes zijn weg en ze eten nu normale visvoer.
Waterwaarde is nog steeds hetzelfde. De No3, KH en GH is nog aan de hoge kant. Zoals ZSjonnie het al zei.. Te kleine huisvesting/en drukke bezetting :(
Ik ben al aan het rondkijken voor een aquarium. Ik denk dat ik voor een witte Ferplast Dubai 100 of 120 ga :) Het wordt helaas niet groter... Omdat het anders niet in mn huis past.
ik heb thuis de witte dubai 100 van ferplast voor mijnn goudvissen. het is een goed aquarium vind ik persoonlijk. maar als je kan ga dan voor de 120.
verder goede verlichting. maar ik raad wel aan om een extra filter aan te kopen. de bijgeleverde binnenfilter is ok, maar zoals meestal te weinig capaciteit en vermogen om al het vuil te filteren. Ik heb daar nu een externe filter van 1500l?h op aangesloten. De bijgeleverde was maar 600/h
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Kmj888
Lid FGF
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-11-2011 21:39

Bericht door Kmj888 » 15-11-2011 18:19

Thanks for the tip Sanne! Ik zal d'r op letten!
Weten jullie ook of zo'n aquarium op een dressoirkast past? Want als ik naar de meubel van Juwel en Ferplast kijk... Is het ook van spaanplaat gemaakt.

Gast

Bericht door Gast » 15-11-2011 19:19

Ik zou het niet proberen... de meubels van Juwel zijn speciaal gemaakt om het gewicht van een aquarium te dragen, ze zijn waterpas en op sommige plaatsen zit er een extra balkje onder om het gewicht te ondersteunen. Ik zie het zelf bij mij thuis. Ik had twee aquariums staan op een eiken dressior en zelfs die begon het na verloop van tijd een beetje moeilijk te krijgen met het verdelen van het gewicht. Na de verhuizing gingen ze lek: ik heb er nu nog maar één op staan en dat vind ik meer dan genoeg. Ik wil het risico eigenlijk niet nemen dat de boel onderuit zakt.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-11-2011 19:50

Als de kast op goede plekken ondersteund is, is het geen probleem.
Maar meestal is dat niet het geval bij dressoirkasten door de opbergmogelijkheden.
Buiten dat zul je ook gaan moeten boren en zagen om externe apparatuur netjes weg te werken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 15-11-2011 21:26

Goed dat het beter gaat met je vissen! Nu nog die grotere aqua en je bent helemaal vertrokken :D
Ja kan die mss wel op je dressoir zetten maar dan moet je zeker nakijken of die het gewicht kan dragen en indien nodig ze verstevigen.

Kmj888
Lid FGF
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-11-2011 21:39

Bericht door Kmj888 » 15-11-2011 22:47

Thanks voor de snelle info allemaal!!! :D

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 15-11-2011 23:01

Gewoon gaan staan op het dressoir. Dan nog een volwassene erbij.
Kan je erop springen met z'n 2en zonder dat het kraakt of beweegt is het wel goed.
Gaat het stuk. Dan weetje dat het niet slim was om het erop te zetten. Heb je spijt dat je het hebt gedaan want je dressoirt is stuk. Maar, je hebt dan misschien wel waterschade voorgekomen en je hebt nu brandhout :P

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-11-2011 23:08

Euhm 2 man. Gemiddeld gewicht voor een volwassen man, 85kg?
Dus laten we zeggen 170kg
dat hooguit een kwartier op een kast staat te springen.

Vergelijk dit met het volgende:

Een aquarium waar 240 á 300 liter water in gaat.
Het gewicht van het aquarium zelf.
Het gewicht van eventueel bodemmateriaal en ornamenten, etc.
Het totaal wat meerdere jaren op een kast staat.

Ik denk dat je alleen voor je eigen gevoel op een kast kan springen.
Want het zegt uiteindelijk niets over of de kast het aankan.
Daarnaast is het niet alleen een probleem als er iets aan de kast breekt, maar ook een plank die krom trekt kan je bak laten scheuren.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-11-2011 01:32

Ik heb de kast volledig zelf (met de nodige hulp van mijn vriend :lol: ) nagebouwd eigenlijk.Zal morgen even bij mijn vriend horen van welk soort hout mijn kast nu weeral is gemaakt.
En die doet het prima zo te zien!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie