Goudje's bult

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 22-11-2013 21:19

Ik ga mee met Brians manier wat ik al eerder had aanbevolen.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 22-11-2013 21:42

Baytril lijkt mij ook de enige optie die over blijft.
Eigenlijk zie ik geen kans voor deze vis meer, want die nieren gaan echt niet meer werken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 22-11-2013 22:27

Brian schreef:Reinigen wil niet zeggen nabehandelen met medicijn.
Hiermee bedoel ik zuiveren met natuurlijke middelen.
Denk aan kruiden, ananas...enz.

Weet ook als een bepaald medicijn niet aanslaat, dat je sterker spul zal moeten proberen bv injecties met baytrill.

Preventief medicijn gebruik levert niets goed op.
Prima, ik ben hier om te leren.
Ik geef ook gerust toe dat ik al heel lang maar gewoon heb aangenomen wat er verteld werd in de dierenspeciaalzaak, door schade en schande he.....

Was toevallig vandaag bij de intratuin om even te kijken, werd ik ook niet vrolijker van! Ben maar gestopt met tellen na 5 dode sluiers :cry:

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 23-11-2013 11:25

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- De gebruikelijke quarantainebehandeling: Elke dag 100 % verversingen, spaarzaam voeren, weinig belichten, rust geven.
- Stevige zoutbehandeling, waarbij de vis op 4 g/l continu-zout zat en daarbij zoutbadjes met 20 g/l zout gedurende 5 minuten. (Kan hier ook niet eindeloos mee doorgaan...) Zoutbadjes steeds drie dagen achter elkaar en dan weer drie dagen rust, dan weer drie dagen zoutbadjes, en dan weer drie dagen rust...
- Bactifectbehandeling heeft hij ook al gehad. In combinatie met medicinaal voer van Dino.
- Ontgiften met ananas, peterselie, spinazie en koolsoorten en toch ook weer 1 g zout per liter.

Ze lijkt het allemaal heerlijk te vinden, die aandacht, maar het verbetert dus niet. Hierdoor kom ik ook uit op wat ZSjonnie al zegt:
ZSjonnie schreef:Baytril lijkt mij ook de enige optie die over blijft.
Eigenlijk zie ik geen kans voor deze vis meer, want die nieren gaan echt niet meer werken.
Baytril lijkt inderdaad een goede optie, maar de vis is al zo beschadigd (ze heeft ook omgekrulde kieuwdeksels), dat ik niet denk dat dat nog wat gaat uithalen voor haar. Het zal alleen extra stress opleveren, elke dag beetgepakt worden en een prik krijgen... Verder lijkt ze niet heel veel last te hebben van haar situatie. Ze oogt heel vrolijk, eet als een dijker en is enorm actief, zoekt contact, speelt.... Bijna alsof er niets aan de hand is. Vandaar dus dat ik enorm twijfel over wat ik moet doen. Ze is niet ziek genoeg om in te laten slapen. Maar om haar nu al die tijd afgezonderd te houden... :roll:

Vandaar mijn vraag: wat zouden jullie doen?

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 23-11-2013 16:51

Dat is een moeilijke.
Ze terug bij de andere vissen laten zwemmen lijkt me geen optie maar zoals je ze omschrijft lijkt het me ook (nog) geen optie om ze te laten inslapen aangezien ze actief is en goed eet.
Persoonlijk zou ik ze nog in quarantaine houden zolang je denkt dat ze geen pijn heeft.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 24-11-2013 13:30

Zou het überhaupt nog zin hebben om met Baytrill te gaan behandelen? En eventueel dat elixervoer van Dino? Ik bedoel, kan ze ooit nog weer terug bij de andere vissen?

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 24-11-2013 18:29

Ik weet niet zoveel over medicatie, maar zolang je hem wilt houden zou je een vriendje voor Goudje kunnen aanschaffen voor in zijn eigen bak.

Dan heeft íe gezelschap en kun je dat visje ook als een soort 'proefkonijn' gebruiken.

Wordt de nieuwe vriend niet ziek van Goudje, dan is er misschien nog hoop voor hem... :)

Plaats reactie