Oranda drijft

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Oranda drijft

Bericht door Irene » 16-08-2013 20:26

Mijn oranda drijft sinds een paar dagen. Sowieso hing ze vooral verticaal in rust, met zwemmen had ze nooit last though. Nu drijft ze bovenin en met de buik naar boven. Het kan best zijn dat er iets intern niet goed zit, omdat ze ook in rust dus niet in de normale positie zit, maar wellicht heeft ze wel wat anders. Ik heb ontlasting onder de microscoop gelegd en er zat 1 lange draad in. Kan dit schimmel zijn?

Weet helaas niet precies de vergroting, want ik weet niet of het scherm op de microscoop ook nog een bepaalde vergroting heeft? Bij de 1e foto was in ieder geval het objectief met 10 erboven gedraaid, en bij de 2e van 40.

Afbeelding

Afbeelding


Deze ontlasting is trouwens lag trouwens al wel dik een halve dag in het water, dus het was geen vers poepje. Is dat belangrijk? Ik wacht sowieso nog wel tot er nog een uitkomt, maar mevrouw poept alleen snachts geloof ik. :roll: Kan het ook nog zin hebben om een afstrijkje te maken? Of is drijven altijd iets inwendigs?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-08-2013 14:23

het is beter om een afstrijkje van een vers poepje te maken
Ik vermoed dat ook de zwemblaas door een intern probleem is aangetast. Dat is de reden dat je vis met zijn buik naar boven drijft.

Kan je een filmpje maken van de vis?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 18-08-2013 18:52

Ik had vandaag een filmpje willen maken, en nu zwemt ze eigenlijk vrij normaal! Helaas nog steeds geen vers poepje te pakken kunnen krijgen. Morgen ben ik vrij, hopelijk meer succes.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 19-08-2013 11:50

Mijn demekin zwom ook met momenten met zijn buik naar boven.
Maarten Lammens zei dat eens ze met hun zwemblaas beginnen te sukkelen dat ze daar vaak niet meer vanaf geraken.
Natuurlijk kan het misschien wel handig zijn dat we de oorzaak bij jou vis achterhalen.
Nu als het probleem intern is, is het moeilijk om hier achter te komen...
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 19-08-2013 21:17

Ik had het er nog met m over op de Koi Show en tegen mij zei hij juist dat het zeker nog wel weer over kon gaan. Ik heb m vandaag toch maar weer in het aquarium gezet en so far so good.

Plaats reactie