Oriëntatie kwijt?

Wat gaat er mis? [leden]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 28-08-2013 23:02

Weet ik niet zal eens in de gaten houden.

Goldfishdude
Lid FGF
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-06-2013 16:10

Bericht door Goldfishdude » 29-08-2013 08:52

Als er al licht in de kamer is en het aquarium licht is nog niet aan, dan denken ze dat het wateroppervlak schuin boven ze is, en gaan ze schuin zwemmen, de ene vis wat meer dan de andere, ligt erook aan hoe goed ze zien, die fantail zal wel een goed zicht hebben dus valt het scheefhangen meer op. Demekins doen dit namelijk minder, omdat die slechter zien.

Voor zover ik het nu kan inschatten is er niks aan de hand :)

Als er overdag niets aan de hand is dan zou ik geen afstrijkje laten maken, dat geeft alleen maar stress.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 29-08-2013 10:34

Dat fenomeen heb ik nog niet kunnen waarnemen.
Pat zegt in haar eerste post dat de vis ook ondersteboven hangt.
Wat is hier dan je verklaring voor?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 29-08-2013 11:19

Goldfishdude schreef:Als er al licht in de kamer is en het aquarium licht is nog niet aan, dan denken ze dat het wateroppervlak schuin boven ze is, en gaan ze schuin zwemmen, de ene vis wat meer dan de andere, ligt erook aan hoe goed ze zien, die fantail zal wel een goed zicht hebben dus valt het scheefhangen meer op. Demekins doen dit namelijk minder, omdat die slechter zien.
Dat hebben de mijne ook maar dat gebeurt zodra het licht uitgaat. Pat zegt net dat het pas tegen 's ochtends ondersteboven hangt. Dat lijkt me net geen normaal gedrag al heb ik ook geen idee wat het kan veroorzaken.

Goldfishdude
Lid FGF
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-06-2013 16:10

Bericht door Goldfishdude » 29-08-2013 11:32

hmmm, niet goed gelezen.
Ik had een vis die dat ook heeft gehad, het bleek om een interne vergroeiing te gaan

Kan je een filmpje ervan maken?

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 29-08-2013 23:58

Filmpje lukt niet foto's wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 30-08-2013 00:07

Dat ziet er wel heel eng uit zo :\

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 30-08-2013 00:12

Ben toch bang voor de zwemblaas maar waarom heeft ze dat probleem dan zo erg als het licht uit is en overdag niet?????

Op dit moment is het licht weer 2 uurtjes uit en is ze echt de weg kwijt en hangt ondersteboven aan het wateroppervlak met haar rugvin mooi kaarsrecht uit dus het lijkt er niet echt op dat ze ziek is oid maar ze is gewoon de weg kwijt en dit geeft stress natuurlijk.
Als ik de klep open doe dan schiet ze als een torpedo in rondjes naar beneden en maakt ze vreemde duikvluchten en als ik haar vasthoudt voel ik dat ze niet rechtop kan maar dat ze gewoonweg met haar kont omhoog en ondersteboven getrokken wordt door lucht oid?

Nogmaals overdag niets aan te zien verder.
Die kleine (Baby) zie ik af en toe wel wat aan haar pukken zo van hé ga eens zwemmen maar daar blijft het dan ook bij en hier moet een normaal gezonde vis toch tegen kunnen? Dat is ook niet continue ofzo zegmaar.

Zal ik haar toch in quarantaine plaatsen? Wat moet ik hier nu weer mee?
Vijver plaatsen? Laag water? zout?

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 30-08-2013 02:06

Bash hing niet ondersteboven. In het begin kantelde ze alleen een beetje met haar kop naar onder maar naarmate de situatie erger werd, kantelde ze steeds meer. Totdat ze op een gegeven moment niet meer stil kon hange zonder voorover te kiepen. Haar enige manier om te slapen zonder een 'koprol' te maken was op haar zij op de bodem liggen. Overdag probeerde ze zoveel mogelijk te zwemmen maar dat ging ook niet makkelijk. Ze at wel goed en als ze zwom dan zag je er niks aan, maar zodra ze stil hing, kiepte ze meteen naar voren.

Het lijkt op het gedrag van spot, alleen is het gedrag velen malen erger omdat spot ook aan het oppervlakte drijft. Ik zou een röntgen foto laten maken van haar, dan heb je meteen uitsluitsel. Als het de zwemblaas is, dan is het einde oefening in veel gevallen :(.

Ik hoop dat je hier nog wat aan kan doen Pat en dat je nog lang van spot kan genieten!
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 29-09-2013 21:01

Hoe gaat het nu met Spot?

Plaats reactie