wat zijn dit voor witte bultjes?

Wat gaat er mis? [leden]
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 29-10-2013 19:00

Is het geen schimmel?

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 29-10-2013 19:48

Mijn eerste reactie was oh karperpokken (vissenherpes), ik zou er eens uitgebreid op googlen of het dat echt is. Witte stip is het in elk geval niet, dit ziet er echt anders uit.

Als het karperpokken zijn; het is een virus dat vanzelf weer zou moeten verdwijnen bij volwassen vissen die in goede conditie zijn. Het schijnt sneller te verdwijnen bij warmer water en bij een goede waterkwaliteit. Dus blijf je water goed verversen! Oorzaken kunnen zijn, overbevolking, letsel en lage watertemperaturen icm een lage weerstand.

Verder is je visje duidelijk vergroeid en vind ik hem er niet per se heel gezond uitzien. Ik vind het visje wat magertjes en ik zie duidelijk de rode aders in de staartvin. Zorg voor voldoende liters per vis (min. 50) een goede filtratie, regelmatige waterverversingen en kwalitatief goed voer.
Afbeelding

Ruby
Lid FGF
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-11-2012 16:15

Bericht door Ruby » 29-10-2013 20:52

Hoi Rietje
Nou het lijkt inderdaad heel erg op karperpokken als ik daar op google!

Ze zitten al vanaf het begin met z'n tweeen (helaas is m'n 3e Ranchu doodgegaan aan buikwaterzucht) in een meter bak.
Sushi was denk ik al vergroeid toen ik hem kreeg, de andere heb ik net zolang als Sushi in dezelfde omstandigheden en die is ook groter en ook dikker.

Ik voer ze al vanaf het begin al Hikari en Aplus, 2 keer per dag. Ik heb twee filters op de bak en heel veel planten.
De twee vissen kunnen het goed samen vinden maar als ik ga voeren dan gaat de oranje (Baby aka Sake) daarna heel erg achter Sushi aan zwemmen/duwen enzo. Maar hij krijgt wel normaal de kans om te eten, het gebeurt meteen na het eten, maar miss heeft ie hier stress van?

Plaats reactie