Verdikking slijmhuid? gekartelde vinnen?

Wat gaat er mis? [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 06-12-2013 00:04

Ik rommel ook liever nu niet in de bak aangezien mijn lilac zo kwetsbaar is nu.

Stand van zaken:
Whopy zijn anaalvin ziet er al iets beter uit. De witte verdikking onderaan de anaalvin is een beetje weggetrokken, al is het nog niet helemaal inorde.
De lilac ziet er nog steeds hetzelfde uit. Doorbloedde staartwortel (al heb ik het idee dat dit iniminie beetje beter was vandaag) en een verdikte slijmhuid vooral op de staartvin.
Verder eten ze goed en zwemmen ze ook nog steeds goed. Geen verschil te merken.
Ik heb weer een deel van het water ververst en terug FTR toegevoegd. Ik zou zondag ten laatste toch graag verbetering willen zien :roll:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 06-12-2013 00:07

Ik zou ook niet graag in de bak gaan rommelen zeker niet zo snel, soms maak je het daar alleen maar erger mee en herstellen vissen toch ineens vanzelf weer snel genoeg zonder hulp van buitenaf.

Hoop echt voor je dat ze snel weer stabieler zijn.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 07-12-2013 13:29

Het gaat de goede kant uit met de lilac. Ik zie weinig tot bijna geen verdikking meer van de slijmhuid. De vinnen zijn terug mooi egaal van kleur zonder witte vlekken van de slijmhuid.
Het rood in de staart is ook bijna volledig weggetrokken. En de randen van de vinden zien hier en daar een klein beetje zwart, ik neem aan dat dit een teken van herstel is.
Dus ik blijf mijn methode van vorige dagen aanhouden en dan zal het hopelijk snel helemaal inorde zijn.
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik ook een beetje medicinaal voer heb gegeven, daar ben ik nu mee gestopt.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 07-12-2013 14:12

Zo een medicinaal voer kuurtje moet je wel afmaken...
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 07-12-2013 15:10

Das fijn om te horen! :D

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-12-2013 22:24

ZSjonnie schreef:Zo een medicinaal voer kuurtje moet je wel afmaken...
Is het niet wat overbodig om dit af te maken als de vis er bovenop is gekomen? Of kan ik dit beter preventief doen?

Voorlopig ziet ze er terug als de oude uit!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-12-2013 23:11

Medicatie moet je altijd afmaken ivm resistentie.
In dit geval heeft het geen zin meer om opnieuw te beginnen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie