Rode bloederige vlekken over de hele vis

Wat gaat er mis? [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 21-12-2013 16:38

Moet gewoon goed komen met een bactyfec kuur (niet onderdoseren, liever iets ruimer dan te krap). Je moet er wel snel bij zijn, want het kan per dag enorm verslechteren.
Ik vermoed wel dat je moet gaan nadoseren als ik het zo zie.

Van te voren een fikse verversing, goed beluchten en tijdens de kuur niet voeren.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 21-12-2013 23:30

Zou het irritatie door het water kunnen zijn? Misschien heb je een ammoniakpiek of nitrietpiek gehad? Of is er iets anders in je bak gevallen? Is er misschien erg veel chloor in het water in Wageningen? Zit zo maar wat te brainstormen hoor... Het lijkt mij namelijk op irritatie van het één of ander...

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 22-12-2013 09:25

Is je Oranda een mannetje en Auri een vrouwtje?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 22-12-2013 10:00

Symbas story schreef:
GoldenFish schreef:Symba wat denk jij dan dat dit is?
Een verontreinigd preparaat wat op een te kleine vergroting bekeken is.



Hoe maak je je praparaten Ute? Doe je de glaasjes vooraf desinfecteren en goed schoonmaken?
Ik pak ze eigenlijk gewoon altijd uit het doosje.. als ik zie dat ze vies zijn maak ik ze schoon maar ja.. Misschien niet heel handig eerlijk gezegd :roll:
Visje schreef:Zou het irritatie door het water kunnen zijn? Misschien heb je een ammoniakpiek of nitrietpiek gehad? Of is er iets anders in je bak gevallen? Is er misschien erg veel chloor in het water in Wageningen? Zit zo maar wat te brainstormen hoor... Het lijkt mij namelijk op irritatie van het één of ander...
Voor zover ik weet heb ik geen chloor in het water.. En dan zou Reshi er ook last van hebben denk ik dan :? Terwijl er met hem niks aan het handje is.
Brian schreef:Is je Oranda een mannetje en Auri een vrouwtje?
Ja.. Hoezo? Zou het dan door bijv paaien kunnen komen? :o

Auri zwemt nog steeds vrolijk rond in de q-bak trouwens :)

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 22-12-2013 10:47

Maar ik vraag me wel af wat er nu aan de oorzaak van deze infectie, dus de zwemblaas problematiek van Auri wordt gedaan. Vind dit echt zo zonde he :cry:

Elke keer maar bactifec erbij gieten is geen oplossing he....

Symbas story
Lid FGF
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-05-2013 22:43

Bericht door Symbas story » 22-12-2013 11:19

Ute schreef:
Symbas story schreef:
GoldenFish schreef:Symba wat denk jij dan dat dit is?
Een verontreinigd preparaat wat op een te kleine vergroting bekeken is.



Hoe maak je je praparaten Ute? Doe je de glaasjes vooraf desinfecteren en goed schoonmaken?
Ik pak ze eigenlijk gewoon altijd uit het doosje.. als ik zie dat ze vies zijn maak ik ze schoon maar ja.. Misschien niet heel handig eerlijk gezegd :roll:
Klopt dat is niet handig. Je weet niet wat ermee gebeurd is en wat er op zit. Altijd eerst goed schoonmaken met ethanol voordat je met de vis bezig gaat.

Daarnaast is de belichting op je microscoop ook nog te donker om alles goed te zien.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 22-12-2013 16:58

Hinvin schreef:Maar ik vraag me wel af wat er nu aan de oorzaak van deze infectie, dus de zwemblaas problematiek van Auri wordt gedaan. Vind dit echt zo zonde he :cry:

Elke keer maar bactifec erbij gieten is geen oplossing he....
Steeds maar bactifec erbij gieten? Dit is pas de tweede keer in twee jaar dat ik behandel met bactifec..?
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het eerder komt door wat verslechterde waterwaardes, want dit drijven heeft ze echt al sinds ik haar heb en hiervoor is ze nooit echt ziek geweest.. :o

@Symbas Story, ik zal voortaan er wat beter op letten :) (ik wou dat ik een microscoop van de universiteit kon meenemen, die zijn echt 100x zo fijn als die ik zelf heb :lol:)

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 22-12-2013 22:18

Ik heb dit een tijd geleden in mijn oude aquarium ook gehad met toevallig ook een bijna geheel witte ranchu. Je ziet zoiets denk ook beter op een wit lijfje.

Waterwaardes waren gewoon goed. Het ging ook weer vanzelf weer weg. Werd minder na de eerste keer dat ik het zag.
Kan het niet ook komen door een groeispurt o.i.d.? Of dikker worden van de vis?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 22-12-2013 22:24

Ik vermoed dat het echt wel door mindere waterkwaliteit komt. De waterkwaliteit kan op korte tijd zeer snel achteruit gaan zonder dat je het merkt.
Het belangrijkste is nu dat hij beter wordt.
Fijn dat je iemand hebt gevonden die je wilt helpen bij de verzorging van je vis. Dit lijkt me een goede oplossing. het kan nu even niet anders in deze situatie. Die persoon zal goed voor je vis zorgen en je vermoedelijk ook wel snel op de hoogte brengt moest het nog achteruit gaan.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 23-12-2013 00:36

Ik heb hier helaas een aantal berichten moeten verwijderen, omdat er in erg negatieve toon op de man werd gespeeld.
Hoe dit zo is gekomen vraag ik mij nog steeds af, maar dit zien wij niet graag nog een keer gebeuren.

Graag weer op een respectvolle toon met elkaar verder vanaf hier.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie