Doorzichtige poep, ziekte of verkeerd voer, etc?

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Doorzichtige poep, ziekte of verkeerd voer, etc?

Bericht door Fancy91 » 06-01-2014 19:10

Hallo,

Ik voerde mijn sluiers (2 sluiers) al een tijdje met Tetra goldfish, kocht ik bij de welkoop, en zins een tijdje schijt 1 van mijn sluiers wazig, (zientje- pearlcrown)
En toen dacht ik.. misschien ligt het aan het voer, maar dan zou het over moeten gaan want ik voer nu gemixt voer met Hikari en Aplus. (op aanraden van iedereen hiero en overhaal manoeuvre van Dino) :D
Ik vind trouwens ook wel dat mijn vissie er wat rustig bij hangt. maar dat hangen ze nu eigelijk allemaal want ik heb ze net gevoert.. zijn druk aan het kauwen, zover vissen dat doen dan.

Op internet lees ik weer van alles over wormen etc. en dan denk ik.. hmm tja.. ik heb wel eens vis ziekten gehad ook in mijn tropische bak, maar nog nooit wormen of dergelijke parasitaire achtige rare troep gehad. dus.. Iemand?

Oh.. en 2 van mijn sluiers hebben witte stippies op de rand van de zijvinnen,het lijken gewoon stippies, maar de andere heeft dat ook maar dat lijkt weer pluizig, alleen op de rand van de vinnen, dacht eerst aan paai-pukkels want die zitten toch ook wel eens op de rand van vinnen? ..

Groetjes :wink:

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 06-01-2014 19:55

Vooral in het begin heel spaarzaam voeren. Die slijmerige draden kunnen met veel dingen te maken hebben, maar stress(alle veranderingen de laatste tijd) en overvoeren lijken me hier wel voordehandliggend.

Van de stipjes moet je echt even een foto maken, maar paaipukkels zou goed kunnen.

Plaats reactie