Vis komt niet van de bodem af

Wat gaat er mis? [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-01-2014 18:43

je water lijkt ook wel erg troebel... of is dit een vertekend beeld?
De vis doet weinig moeite om omhoog te zwemmen. Ik vrees er een beetje voor Irene :s. Omdat zijn kop ook vrij zwaar is met die wen valt die ook een beetje voorover. De vis heeft duidelijk stress of voelt zich niet erg lekker want hij ademt ook vrij hard.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 11-01-2014 19:01

Ja t ademen viel mij ook erg op vandaag. Het water is niet troebel, ik denk dat het komt door mn camera. Het lijkt een beetje alsof er een witte waas over zit. Het is trouwens alwel 2 weken of zo dat ze niet omhoog komt, dus misschien dat ze het daarom niet echt meer probeert. Ik las wel dat bv een verstopte darm tegen de blaas aan kan drukken en ze daarom ook niet meer omhoog kunnen komen. Vandaar dat ik erwten heb gevoerd, maar dat hielp dus niet. Omdat het gekantel van eerder ook is over gegaan wil ik t nog niet gelijk afschrijven, zeker omdat ze verder wel actief is en zo.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-01-2014 17:39

Het verhaal lijkt op mijn Guppy. Eerst zwemblaasproblemen in de zin van balans, daarna drijven, daarna op de bodem liggen.
Ik heb er geen hoop voor :rol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie