pop-eye ????

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

pop-eye ????

Bericht door rogolf1 » 02-02-2014 22:12

wegens het erg druk te hebben met het gezinnetje en werk enz. helaas weinig aktief op het forum de laatste tijd :oops:

Maar moet helaas hier toch even een topic openen over 1 van mijn ranchu's

het begon al een paar dagen terug dat ik bij deze vis een rode/paarse plek bij het oog zag en wist nu niet of het een onsteking was of dat ze zich ergens tegenaan gestoten had.
de plek zat eigenlijk meer onder de wen onder het oog,de dag erna kwam ik sóchtends onder en zag ineens een blaas dat om haar oog was gevormd.
Dit vertrouwde ik niet en heb haar meteen apart gezet in een quarantaine bak met een antibiotica kuur om zo eventuele onstekingen voor of tegen te gaan.
ze zit nu al een ruime week weer op gewoon vers water met een 0,2% zoutgehalte en doe om de dag een 100% waterwissel met hetzelfde zoutgehalte.
ik heb er een foto bijgeplaatst zo goed asl het ging omdat ze ondanks het oog nog gewoon heel aktief is en ook nog goed eet alsof er niks aan de hand is.
Misschien dat iemand van jullie weet of dit nu vanzelf over gaat of dat ik toch iets anders moet gaan doen aan het oog???
Afbeelding
ik was zelf aan het denken om de blaas dat nu dus over haar gehele oog zit gewoon door te prikken om zo de druk eraf te halen en het zo weer kan genezen!!!
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 03-02-2014 01:12

Als dat oog gewoon dichtgegroeit is en het oog gaat dan ontsteken moet je het zeker doorprikken ja, wen doorprikken kan ook geen kwaad. Er zit dus wel hoogstwaarschijnlijk een infectie achter dus die moet je behandelen. Pop eye is als z'n ogen heel duidelijk uit z'n oogkas komen zetten, heb deze aandoening zelf nooit gehad dus verwacht niet dat die veel voorkomt.

Wen is ook eigenlijk een ontstekingsreactie he.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 03-02-2014 08:26

Je kan dit professioneel laten verwijderen.

Plaats reactie