Moet ik mij zorgen maken?

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Moet ik mij zorgen maken?

Bericht door Kelly » 03-02-2014 19:32

De bruine had vanaf dag 1 al wat witte vlekjes ik dacht dat het wat beschadiging was van tijdens het vervoeren. Maar ik heb het idee dat het erger word. De witte vlekjes zijn vooral aanwezig in haar staartvin maar ze heeft ook een witte verkleuring net voor de staartwortel, op de zijkant en ook een wit vlekje op het oog.
Ook aan de basis van de rugvin zijn wat witte vlekjes.
De dingen waar ik mij wat zorgen om maak zijn aangeduid met een pijltje.

Nog iets wat mij al was opgevallen was dat er net stukjes uit haar rugvin lijken te missen, maar misschien is dit iets wat normaal is bij haar. Het is ook al van dag 1 zo en is nog niet verergerd of ziet er niets gevaarlijks uit, dus hoogstwaarschijnlijk is dit niets. Toch heb ik er ook maar pijltjes bij gezet want je weet maar nooit.

Wat denken jullie? Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is?

Afbeelding


Waterwaarden zijn goed, ik ververs ook nog steeds elke dag 1/3 water omdat ik nog altijd bang ben dat de filter niet volledig op punt draait. Er zijn geen gevaarlijke dingen als ammoniak/ammonium en nitriet te meten. Ik test elke dag voor het verversen.
De watertemperatuur bedraagt 21°
De vis eet ook gewoon goed.
Bij de andere 2 zijn geen witte vlekjes te zien.
Ik vind de 3 vissen wel rustiger tegenover de sluiers die ik vorig jaar in mijn bak had, maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan dat deze veel zwaarder zijn?
Of zou het toch nog door de stress van het verhuizen komen?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 03-02-2014 19:46

Lijkt wat vertroebeling/verslechtering van de slijmhuid, dit is heel gewoon bij verhuizingen en stress. FTR geeft heel goed resultaten bij dit soort dingen, bij mijn vissen dan he. Vraag Sanne maar eens, die gebruikt dit ook geloof ik.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 03-02-2014 20:00

Ik had nog FTR en FCC staan en gebruik dit dan ook telkens bij de verversing. (moet wel binnenkort even een nieuwe bestelling doen :) )

Dus het is niet meteen iets om mij zorgen over te maken dan?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 03-02-2014 20:19

Ik vermoed ook dat het een verdikking van de slijmhuid is door stress en de verhuis. Hou het goed in de gaten.
FTR helpt inderdaad wel. Maar easylife ook moest je dat hebben staan.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 03-02-2014 20:51

easy life heb ik ook altijd in huis.
Gebruik ik dan best de FTR verder of toch easy life?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 03-02-2014 21:43

De combinatie FTR en FCC is beter, roer het eerst puur door elkaar en verdun het dan. Ik gebruik voor zoiets ongeveer 1/3 van de voorgeschreven dosering.

Als dat niet helpt kan knoflooktherapie ook heel opwekkend werken.

Plaats reactie