Vissen trillen met vinnen

Wat gaat er mis? [leden]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 09-02-2014 19:50

En hoe gaat het nu met de visjes? Al iemand gevonden die afstrijkjes kan maken?

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 11-02-2014 21:15

Het gaat nog goed met de visjes, alleen af en toe trillen ze nog wat. ik ben al haastig op zoek naar iemand die afstrijkjes kan maken, maar ook daadwerkelijk verstand van de dingen heeft.

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 20-02-2014 22:24

Hallo,

even een update.. ik ben heeeel lang op zoek geweest naar iemand in de buurt die afstrijkjes doet bij vissen, werkelijk, bijna niemand!!
nou heb ik wel een man gevonden die doet het altijd bij kois, hij is de koidokter, hij gaat altijd overal heen om zieke kois enzo te helpen, met afstrijkjes enzo, en die komen ookwel bij hem..
hij zei dat is het alleen bij kois en kleine kois deed en nog nooit bij goudvissen gedaan had, maar als ik niets anders kon vinden kon ik wel bij hem terecht.
dus ik nog doorzoeken maar het is me niet gelukt, dus ik hem weer bellen, en vanavond zijn we met ady gil heen geweest omdat die het eigenlijk wel het ergst van allemaal heeft.
Hij een afstrijkje gemaakt en bekeken onder de microscoop of hoe zoiets heet, maar hij kon niks vinden na een poos goed door dat ding kijken, hij heeft heel uitgebreid gezocht, voor de zekerheid nog een afstrijkje gemaakt, en daar was ook niks raars op te zien.
Hij zei dat het misschien ook wel irritatie van de slijmhuid was, door stress ofzo, dus toen heb ik even bij een winkel in drachten iets gekocht wat in iedergeval geen kwaad kan en goed voor het water en slijmhuid is.
:) dus hopen dat het helpt, ik heb in iedergeval een afstrijkje laten doen door iemand die misschien geen verstand echt van goudvissen heeft maar wel van afstrijkjes en de parasieten etc. en er was niks op te zien zei die. dus.. daar ben ik wel blij mee eigenlijk :D

Groetjes

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 20-02-2014 22:58

Nieuwe vissen moeten vaak gewoon aan 'jouw' kraanwater wennen. Veel verschonen en een beetje zout(theelepel aquarium of zeezout zonder jodium per emmer(10l) water) voor hun slijmlaag(of FTR/FCC van Dino) kan ook gebruiken en kijken of dat hun weer op hun gemak stelt.

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 21-02-2014 16:28

thanks :) lijkt me vrij irritant als je last hebt van je slijmlaag als vis zijnde :P net zoiets als eczeem bij de mens denk ik.. zou het niet

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 21-02-2014 18:09

De slijmlaag is hun eerste verdediging tegen infecties, net als een dikke jas ons beschermt tegen de kou denk ik. Maar zoiets als eczeem zou je je ook kunnen voorstellen, ze worden in ieder geval een stuk gevoeliger overal voor.

Kijk ook even in mij ranchu kweektopic, gaat ook over kieuwwormen nu en die vind je ook niet terug in een gewoon uitstrijkje van de slijmhuid. Daar irriteren vissen zich ook rot aan.

Succes, hoop dat je ze snel gewent krijgt.

Plaats reactie