probleem in de vijver.

Wat gaat er mis? [leden]
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 07-04-2014 19:26

Nee die mist is juist goed, het is een zwevend filtermedium. Ik gebruik zelf FTR en FCC gecombineerd op 1/3 van de dosering eens per maand of per 2 weken, ligt eraan. Alle troep die het filter niet oppikt slaat dan neer en kun je er uithalen met een slang of zo'n stofzuigertje. Het voed ook de filterbacterien door het organisch afval te laten vlokken en dan vangt het filter het er wel uit. Tenminste dat is mijn ervaring ermee. Er zitten nog wat mineralen in lijkt het ook, maar dat weet ik niet hoe dat zit qua toevoegingen.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 15-04-2014 01:20

De wonden worden opnieuw erger :(. De calico heeft nu ook een sterk verdikte slijmlaag die volledig los laat.
Hij eet nog wel en zwemt nog actief, maar het ziet er echt niet goed uit :(.
Nu zijn de symptomen dus als volgt.

Eerst de wonden, nu de calico met verdikte slijmhuid die los laat en ook over zijn gehele lichaam en vinnen een rozige kleur met rode aders.

Het verse water blijken dus niet langer voldoende te zijn.
Wat kan ik nu doen? Toch nog zout proberen?

Pfff ik vrees dat het einde verhaal wordt, het ziet er echt heel slecht uit :(.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 15-04-2014 05:52

Als ze helemaal verkleuren is het meestal wel iets inwendig niet goed. Zout is goed, dit werkt ook afvalstoffen uit het lichaam. Medicinaal voer zou ik nu zeker doen en afstrijkje maken of het niet toch paracieten zijn. Kun je nog een foto maken?

Gewoon volhouden hoor!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 15-04-2014 12:08

Laat eerst een afstrijkje maken!
Weet niet waar je woont maar je mag langskomen.

Plaats reactie