Bodemhangen

Wat gaat er mis? [leden]
Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 15-10-2014 19:44

Het filmpje is te zien hoor,
Hier hebben mijn dochters en ik er (ondanks die arme Skeetje) heel hard om moeten lachen :lol:

Ik heb een paar 'opvang/afdank' sluiers die ook het grootste deel van de dag op de bodem liggen.
En mijn demekin Piranja is erg snel erg slechtziend geworden. Hij wordt heel onzeker als hij merkt ik iets veranderd heb in de bak.
Dus dat doe ik nu maar even niet meer.

Ik denk ook dat het bodemhangen in de eerste instantie met interne 'schade' te maken heeft, zoals Hivin eerder al aangaf.
Maar misschien dat Skeetje het ook nog eng vindt om, blind, door de bak te zwemmen i.v.m. botsingsgevaar met de decoratie.

We zullen duimen dat hij nog weer wat opknapt.

laura1990
Lid FGF
Berichten: 81
Lid geworden op: 12-08-2014 14:06

Bericht door laura1990 » 15-10-2014 22:10

Geestig kind heb je :lol:

Maar Skeetje ziet er niet echt happy uit, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt :(

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 16-10-2014 06:43

Leuk filmje hoor Visje, je vissen zien er prachtig uit!

Bedenk me net pas dat mijn kinderen volgende week herfstvakantie hebben, bedankt voor de waarschuwing! :lol:

Lijkt inderdaad op wat geleden schade, je kunt het ook zien als relatieve ouderdom. Vissen die al niet al te sterk waren als jonge vis worden volgens mij ook sneller 'oud'. Je kunt ook nog denken aan inwendige vergroeiing, dat is eigenlijk ook weer hetzelfde probleem. Hoort helaas bij de hobby...... :cry:

Wat je nog kunt overwegen is om er een wormenbehandeling aan te wagen. Dit kan ook met zout bijvoorbeeld.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 16-10-2014 13:01

Ja, het is een lekker ding hoor, die jongste van mij! :roll: :lol:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe oud Skeetje is. Het is een visje dat ik twee en half jaar geleden van een ander forumlid heb overgenomen die ging stoppen met de hobby. Zij had hem destijds uit een LFS vandaan, dus het is was lastig om zijn leeftijd in te schatten. Maar het lijkt inderdaad wel een ouderdomsprobleem. Vaak na het eten ligt hij ook op zijn zijkant op de bodem of in de planten uit te rusten. Hoe vaak ik al niet gedacht heb dat hij dood was... Maar dan zag ik toch zijn kieuwen weer bewegen om hem na een minuut of vijf weer rond te zien zwemmen, op zoek naar zijn vertrouwde hoekje om daar te gaan liggen.

Waarom denk je dat hij last heeft van wormen, Hinvin? Op een afstrijkje kon ik niets zien en intern is altijd lastig te zien... Ik weet niet of hij er op zit te wachten om wéér in quarantaine te worden geplaatst... Een een zoutbehandeling heeft hij ook al twee keer gehad, dus of dat nu nog zin heeft?

Als het inderdaad ouderdom/interne schade/vermoeidheid is, denk ik niet dat ik er erg veel aan kan doen... De vraag die dan rest is of hij het prettig heeft om op deze manier te leven? Maar ja, dat is weer zo'n vraagstuk... :roll: :cry:

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 16-10-2014 14:42

Als je een afstrijkje gemaakt hebt geeft dat uitsluitsel. Wormen zijn veelvoorkomend en normaalgesproken vallen ze niet zo op, ziektebeeld van kieuwwormen kan zich ook tot lethargisch gedrag ontwikkelen vandaar dat ik er aan dacht.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 16-10-2014 15:39

Ja, ik snap het...

Persoonlijk vraagje... wat zou jij doen met deze vis?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 16-10-2014 16:39

Da's wel een gemene vraag.......

Meestal als een vis uitbehandelt is, en geen uitzicht op een normaal vissenleven meer heeft, met andere woorden niet meer in het hoofdaquarium kan omdat dit te stressvol of te risicovol zou kunnen zijn voor de andere vissen. Vroeger nam ik vaak doodzieke vissen mee die anders toch door de WC gespoelt zouden worden in de LFS, heb er misschien een paar van tientallen nog een ruime tijd kunnen houden.

Vissen die ziek zijn of heel zwak laat ik niet bij gezonde vissen zwemmen, klinkt hard, maar dat heeft me al vaker een heel aquarium vol vissen gekost toen ik jong was........

Ik kan alleen niet zien hoe goed of slecht het met skeetje is natuurlijk, het filmpje is slechts een momentopname. Ik zou zelf kijken of ze goed blijft eten, zo niet dan zou ik haar er zelf wel uithalen en in Q doen, vissen die niet eten gaan zeker dood en dat wil je niet bij je gezonde vissen hebben.

Nouja pfff... Hoop dat je wat kunt met dit antwoord.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 16-10-2014 19:26

Bedankt voor je antwoord, Hinvin! Ik denk er net zo over, eigenlijk.

Skeetje eet op zich nog wel en zwemt ook af en toe nog wel een rondje. Ik zal hem in de gaten houden en als hij verslechtert, gaat hij zowiezo apart. Hij is echt al maanden zo zoals hij nu is. Voorlopig mag hij nog lekker even rondzwemmen in het aquarium. Bedankt voor je advies, nogmaals :kiss:

Plaats reactie