Wittige ontlasting en passief gedrag

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Bacon
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-06-2013 20:59

Wittige ontlasting en passief gedrag

Bericht door Bacon » 10-01-2015 17:34

Mijn redcap Ponyo is sinds vanmorgen nogal inactief. Hij hangt in een hoekje bovenin in mn bak. Toen ik ze vanmiddag eten gaf at ze gewoon mee. Daarna ging ze weer naar dat plekje terug. Nu zie ik ook dat de ontlasting doorzichtig en wittig is. Is dit reden tot zorgen?
In dezelfde bak zat vorige week een visje met witte stip. Deze heeft wat zoutbadjes gekregen in quarantaine, en ziet er nu weer goed/beter uit. Deze zwemt nu actief en grondelend door de bak.
De derde (mannelijke) vis lijkt ook wat minder actief dan normaal, maar verder niks mis mee.
Ik zag vanochtend redelijk wat eitjes in de plantjes zweven en heb dus eben een extra waterwissel gedaan.

Mag ik aannemen dat ze moe zijn van paaien en verder niks? Of is een afstrijkje handig?

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 11-01-2015 01:09

Dus je had een vis met witte stip en hebt deze apart behandeld. Waarom vraag ik me dan af.
In eerste instantie werkt een zoutherapie met een eventuele temperatuursverhoging.
Vissen kunnen na dat ze een keer witte stip hebben gehad immuun worden voor witte stap (dit is geen zekerheid).
De ontlasting kan duiden op darmproblemen en/ of wormen.
Er is duidelijk iets mis met je vis.
Dus ik zou wat afstrijkjes nemen.
Mannetjes die moe worden van het paaien heb ik nog niet meegemaakt.
Vrouwtjes daarentegen...
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Plaats reactie