Op de kop en weinig zwemmen, wat te doen.

Wat gaat er mis? [leden]
Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Op de kop en weinig zwemmen, wat te doen.

Bericht door Fancy91 » 16-02-2015 08:26

Hallo,

Mijn visje Sam, is sinds een week een beetje upside down, en ze lijkt het eten niet meer te vinden, vorige week bekeek ik haar goed en toen leken haar schubben uit te staan, ze heeft werkelijk kleine schubben dus erg goed is het niet te zien, maar er waren wel ribbeltjes te zien, toen ik haar goed bekeek.
Vorige zaterdag heb ik plaktabletten aan het raam vast geplakt, eten.. en 1 op de bodem, want er zijn gewoon een aantal vissen van mij die het anders niet snappen.. dus 1 op het zijraam en 1 op de bodem.. Sam kon het eten niet vinden, en toen heb ik haar erboven gehouden en eten deed ze wel, maar zodra ik haar weer los liet, dreef ze af, en ze leek niet te zien dat het eten niet meer bij haar was... misschien heb ik het mis, en ziet ze het wel gewoon, dat hoop ik dan maar..

Met ady gil gaat het overigens goed, die hangt alleen nog maar op de kop na het eten, en dat geen eens heel lang.

Sam doet het de hele dag, en als ik haar niet help om bij het eten te komen, eet ze ook niet.. omdat het haar niet lukt om een er heen te zwemmen.
Meestal ligt ze bewegingloos in het hoekje, en beweegt ze alleen haar mond nog met ademen.

en toen dacht ik, wat zou dat zijn.. ik wil haar wel in quarantaine doen, maar dat zou helaas pas morgen kunnen omdat ik vanavond niet kan.

Als het haar lukt een stukje te zwemmen, zoals nu net, dan botst ze overal tegenaan. vind het heel erg om dat aan te zien..
:cry: :cry:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-02-2015 08:52

Wat zonde zeg. Heb je al een microscopische test gedaan?
Als daar niks uitkomt kan je medicinaalvoer proberen icm 5a7% zout.
Maar blijft altijd een moeilijke kwestie.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 16-02-2015 11:25

Het klinkt als een infectie van het een of ander idd..

Zijn je waterwaardes wel allemaal oké?
Ik denk dat quarantaine sowieso een goed idee is. Zou dat wel zo snel mogelijk doen :)

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 16-02-2015 16:47

Hallo, ik kan niet zelf een afstrijkje maken, daar heb ik geen apparatuur voor om te zien wat het is. Ik heb het water nog niet getest omdat ik vrijdag een deel van het water ververst had, leek me daarom verstandig even met de watertest te wachten..
Als het me lukt zal ik vanavond het bakje voor sam klaar maken, maar ik kom wel laat thuis, anders wordt het morgen..

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-02-2015 18:19

Zie je kans om langs te komen?

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 18-02-2015 19:34

Hallo,
Als ik wat dichterbij zou wonen zou ik dat zeker doen, maar helaas ik woon helemaal in groningen. maar ik kan wel even kijken of hier in de buurt iemand is die dat kan.

Daarnaast heb ik gister mijn visje in quarantaine gedaan, en vandaag nog even het bakje water ververst.
Ze zit in slechts een paar cm water omdat ze zich anders omdraait waarna ze op de kop hangt.. het enige wat haar weerhoud van op de kop drijven is de oppervlakte..

Ik heb vanmiddag na het verversen even een paar foto's van haar gemaakt, liggend op mijn hand, wat vooral opviel is dat ze heel futloos was, ik kon haar zo lang vast pakken als ik wilde, stribbelen deed ze helemaal niet, wat een gezond visje absoluut gelijk gedaan zou hebben.

Op de volgende foto zie je een bultje aan de zijkant van haar buik.
Afbeelding

Op de volgende foto zie je wat lijkt op bultjes bij haar ogen.
Afbeelding

Op de volgende foto lijkt het alsof haar ogen wel erg ver uit staan naar mijn idee..
Afbeelding

In het bakje ligt ze compleet stil in het water, ik moet af en toe gewoon even goed kijken of ze überhaupt nog wel ademt. ze beweegt namelijk behalve haar mond helemaal niet.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-02-2015 21:12

Spijtig te zeggen... Ik zou het visje uit zijn pijn verlossen.

Fancy91
Lid FGF
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-04-2013 19:58

Bericht door Fancy91 » 18-02-2015 21:49

Daar was ik al bang voor :cry: :cry: :cry: het moeilijkste wat er is.. Zou dat wat ze heeft misschien ook besmettelijk kunnen zijn geweest, of is dat moeilijk aan te tonen..?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-02-2015 09:36

Probeer anders een afstrijkje bij jouw in de buurt te maken.
Wellicht zit er een parasiet erop. En kan hij genezen worden. Maar ik ben bang dat het intern niet in orde is.
Waar heb je deze gekocht?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 19-02-2015 18:06

Ziet er niet goed uit Fancy91, ik zou deze vis in laten slapen. Check even de temperatuur van je water in deze dagen, als die onder de 19 graden komt neemt de nitrificatie duidelijk af en moet je echt veel minder voeren. Ik denk zelf dat deze vis wormen heeft.

Plaats reactie