Zwemblaas probleem, of..?

Wat gaat er mis? [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-11-2011 22:25

Ik denk niet dat die paar dagen veel uitmaken.
In principe moet je altijd zo snel mogelijk handelen, aangezien wanneer wij het zien het al in een verder gevorderd stadium is.
Maar vissen kunnen heel lang met wormen leven, dus in dit geval is het geen levensbedreigende situatie.
Als er voor die tijd toch een vis dood gaat dan had hij het ook niet meer met medicatie gered.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 29-11-2011 08:40

Goed, dan weet ik nu wat me te doen staat!

Dankjulliewel voor alle advies!

Fish
Lid FGF
Berichten: 1075
Lid geworden op: 27-11-2011 22:15

Bericht door Fish » 30-11-2011 20:46

Wat zouden jullie doen?

Het ging de afgelopen dagen erg goed met ons 'probleem visje' op een dieet van rode muggen larven en doperwtjes zweefde meneer maximaal 20 minuutjes na het een eten even naar het water oppervlakte maar daarna waren de problemen voorbij.

Ik heb vandaag Hikari Fancy Goldfish de groene zak en de speciale sluiervariant binnen gekregen en JBL gold pearls en ze net een beetje gevoerd. Echt 5 korreltjes per vis oid. Meneer drijft nu alweer een uur aan het water oppervlakte, niet op zijn kop of op zijn zij, maar gewoooin recht op, in de hoek waar de stroming hem naar toe stuurt en daar dobbert hij een beetje. Hij doet ook geen poging meer nog naar beneden te komen maar blijft gewoon drijven.

De ontlasting van alle vissen is overigens weer normaal, t zal dus toch stress geweest zijn.

Wat zouden jullie nu doen?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 30-11-2011 20:53

Ik zou die vis voortaan geen droogvoer meer geven.
Blijkbaar is deze vis er erg gevoelig voor.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie