Moor met extreem opgezwollen oog

Wat gaat er mis? [leden]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-05-2016 22:31

Pffff Lees het nu pas.

Ik heb wel een geld middel tegen infectie of bact aandoening.
Medicinaalvoer en antibiotica.

Mocht je het nodig hebben kan ik het ook opsturen.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 02-05-2016 18:09

He Marijke, hoe gaat het met je 'vissenkind'? Weet je al wat meer.

Marijke
Lid FGF
Berichten: 176
Lid geworden op: 04-11-2012 13:49

Bericht door Marijke » 03-05-2016 09:31

Hoi,

Sorry voor het gebrek aan antwoorden! Vanwege werk ben ik soms hele dagen niet online. Ik heb de behandeling met Omnipur gestaakt omdat dat duidelijk gewoon niets uithaalde. Het gaat verder prima met de moor - het lijkt niet superernstig te zijn zoals bij Michelle's vis, dit is namelijk al weken aan de gang en de vis zwemt ook gewoon rond en eet normaal. Hierdoor denk ik dat het waarschijnlijk geen interne bacteriële infectie is maar iets dat zich echt beperkt tot het oog.

Ik woon ontzettend ver van Leidschendam af (Midden-Limburg) dus de vis mee daarheen slepen voor een afstrijkje is natuurlijk echt geen optie. Ik heb eventueel zelf een microscoop die ik kan gebruiken en eerder ook gebruikt heb om parasieten vast te stellen, maar ik zou niet echt weten waar ik dan naar op zoek ben. Ik zal Dino nu even een privéberichtje sturen en jullie proberen op de hoogte te houden! Is natuurlijk ook handig voor andere gebruikers mochten zij ooit hetzelfde probleem met hun vissen hebben.

Bedankt voor alle reacties!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 03-05-2016 13:52

Hoi MARIJKE , Gelukkig dat het iets beter gaat. Ik zou zeker even aan Dino vragen
Sterkte meis
Gr. Louise

Marijke
Lid FGF
Berichten: 176
Lid geworden op: 04-11-2012 13:49

Bericht door Marijke » 06-05-2016 12:14

Hoi! Even een update zodat iedereen het ook kan volgen. Ik heb medicinaalvoer en antibiotica besteld bij Dino en ik hoop dat deze snel aankomen. Gisterochtend was het oog ineens opgezwollen tot ongekende grootte en er zat ook een grote zak met bloederige vloeistof onder. Vanochtend was de zwelling juist ineens voor een groot deel weg en was de bloederige zak ook verdwenen, waarschijnlijk gebarsten. Ik hoop dat de infectie niet in het bloed terecht is gekomen. Het oog is nu wat wit omrand en ik hoop eerlijk gezegd dat dit betekent dat het er vanzelf af gaat vallen. De vis is hangerig maar reageert wel nog steeds dolenthousiast op voedsel.

Hieronder een foto van het oog toen het enorm groot was gisteren - niet kijken als je zit te eten, het zag er echt heel vies uit. :shock:
Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 06-05-2016 12:44

:shock: :shock: :shock:

Jeetje Marijke ongelofelijk, wat erg, ik hoop echt dat hij snel opknapt met de medicijnen.
Héél Héél veel sterkte.
Hij/ zij is een vechtertje.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 07-05-2016 20:52

Wat een nare toestand met dat oog. Wellicht wel beter dat het opengebarsten is zodat de viezigheid eruit kan lopen en de druk o het oog zakt. Hopen dat je de medicatie snel krijg en dat het gaat aanslaan.

Sterkte en ik kijk uit naar goed bericht.

Michelle

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 07-05-2016 20:57

Brrrrr... goed dat je de waarschuwing even erbij zette, ben niet zo'n held in dit soort zaken.

Zoals Michelle al schreef; hopelijk slaan de medicijnen aan!

Sterkte!!!

Marijke
Lid FGF
Berichten: 176
Lid geworden op: 04-11-2012 13:49

Bericht door Marijke » 09-05-2016 10:33

Ik heb de medicijnen van Dino ontvangen. Het vloeibare middel is trouwens geen antibioticum, dat vind ik wel jammer. Het actieve ingrediënt is Chloramine-T en dit is een biocide die wel bacteriegroei kan voorkomen, maar het is geen antibioticum. Ik heb het toegevoegd aan het water en de vis was vanmorgen wat actiever, maar dat kan ook komen doordat de temperatuur een beetje gezakt is gedurende de nacht. Hij heeft duidelijk last van de warmte, erg vervelend :( dus ik moet het nog even aankijken.

Het voer is nog geen succes, dat spuugt hij uit. Ik heb al geprobeerd om het in knoflook te weken maar dat maakte geen verschil. Het is nu de derde dag dat hij niets heeft gegeten dus ik hoop dat hij binnenkort misschien hongerig genoeg is om het op te eten. Als hij over een paar dagen nog niets heeft gegeten moet ik maar even gaan proberen of normaal voer wel werkt, het is natuurlijk ook niet handig als hij teveel verzwakt :?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 09-05-2016 16:25

Hoi Marijke,

jeetje daar zat je nou net op te wachten dat antibioticum, omdat je bang bent dat het virus naar Binnen is geslagen.
Bij mij aten ze de medicijnen ook niet gelijk. Maar naderhand wel ik hoop dat ie wel gaat eten meis. Maar het is dus steeds niet beter met hem?

Maar hij is wat actiever dus niet de hoop opgeven he. Positief blijven ( :roll: hmmm hoor wie het tegen je zegt haha) nee meis hou je taai sterkte met je 'vissenkind'

Veel liefs Louise

Plaats reactie