WORM? uit bek of iets anders ??

Wat gaat er mis? [leden]
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 24-05-2016 10:04

Vlekkie2016Pipi schreef::lol: :lol: ja bij mij gaat het altijd anders als bij andere haha. Ik hoop het dat het werkt. (Mag ook wel voor die prijs). Ieder geval zag ik daarstraks al de langste poepsliert ooit voorbij komen. Hoe gaat het met jou vissen?
Gr. Louise
Seauwhé, die is echt lang! :-) Het spul maakt alles schoon, spoelt alles door. Gaat nog wel een paar dagen door hoor! Dat soort slierten schep ik er wel altijd uit. Ergens zo'n gevoel dat er zoveel rommel inzit dat de bak weer volledig wordt ingezaaid met nieuwe ellende.

Vissen hier op zich goed, maar je merkt nu echt dat het grondelen een ander vorm heeft aangenomen. Ook op ander voer overgestapt (zelfde merk maar minder proteïnen en grotere korrel) waardoor het eten allemaal wat wilder is geworden. Heb nu om de haverklap kleine wondjes op de wen(nen) en bevalt dus niets. Volgende week maandag de ombouw naar bare bottom, kan niet wachten!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2016 10:17

Jeetje dat is niet fijn voor ze. Maar ik begrijp iets niet? Je haalt toch iedere keer de leisteentjes eruit tijdens het waterwisselen. Waarom doe je ze er dan weer in ? Of ben ik nu echt Blond? :lol:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2016 10:21

Nog even over dat medicijn, ik zit weer te Google'n en zie een recensie over dat medicijn. Nu durf ik de kuur het niet meer af te maken. Wat vindt jij als je dit leest.
Afbeelding

Nog een vraagje.
Gebruikte jij Seachem Prime als je het medicijn gebruikte?

Gr Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 24-05-2016 10:36

Nee, nee, nee... zeker niet blond (spreekwoordelijk dan)

De aquariumbouwer heeft mijn wens 'voer het sterk uit' iets te letterlijk genomen. Ik zat toen meer op glasdikte te hinten, hij wou 8mm ik wou 10mm -en kreeg die 10mm- maar met trekstrips rondom en bodemstabilisatie en op hout verlijmt. Die strips op de bodem zijn mij net iets te scherp en je kijkt ook nog eens tegen hout aan (erg licht van kleur). Vandaar de bodembedekking!

Eigenlijk had de bak terug gemoeten maar hij kwam al erg laat en de dag dat hij binnenkwam was ook de dag dat Dino vanuit Japan aankondigde dat de zending vissen binnen een week naar NL zou vertrekken. Zit je dan met een gloednieuwe, niet ingedraaide, niet naar je zin gebouwd aquarium...

Er gaat tzt een nieuwe bak komen, zoals ik hem persé wil en natuurlijk met de ervaringen tot nu toe daarin meegenomen: 120 breed - 80 diep - 20 hoog

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 24-05-2016 10:54

Vlekkie2016Pipi schreef:Nog even over dat medicijn, ik zit weer te Google'n en zie een recensie over dat medicijn. Nu durf ik de kuur het niet meer af te maken. Wat vindt jij als je dit leest.
Afbeelding

Nog een vraagje.
Gebruikte jij Seachem Prime als je het medicijn gebruikte?

Gr Louise
Tja, wat moet ik zeggen. Ik ben de negatieve comments ook tegengekomen. Manaus maakt IMHO paardenmiddelen, het door de bak schieten herken ik wel, bij mij lieten ze een wolk wormen achter en waren er wel vanaf. Na één behandeling. Plus worden in het voorbeeld Discussen aangehaald. Nu heb ik daar geen ervaring mee maar weet wel dat het uiterst gevoelige vissen zijn. Ergens komt het op mij over dat de vissen al wat verder heen waren en vanuit die zwakte zo slecht reageerden. Let wel op dat 'komt op mij over'...

Als het zo slecht is zoals beweerd wordt was het wel van de planken gehaald, zeker tegen die prijzen.
Terugkomend op het paardenmiddel... Ik gebruik het liever niet, daar moet ik wel duidelijk in zijn maar... Zowel NT Labs als Columbo werkten op dat moment niet voldoende en dat maakte mij weer wat ongemakkelijk in de context van resistentie.
Zeg het maar, vissen laten creperen aan wormen waar de populaire middelen niet tegen werken of een 'last ditch' met gekruiste vingers.

Met medicijnen laat ik Prime liggen, weet niet wat het doet met het medicijn. Hou ook even je waarden in de gaten, je filter vindt Manaus niet leuk!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2016 10:56

Haha, oke ik snap het. Wel apart een 20 cm hoog aquarium. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2016 11:21

Dank je wel Michel, jij bent inmiddels mijn klankbord geworden op het forum haha. Ik weet dat jij je eerst overal in verdiept. En het geeft mij rust. Dat wist ik niet dat het filter zo reageert op het medicijn. Dan zal ik toch tussendoor water moeten verversen als de waarde zo slecht wordt.
En idd de visjes met wormen laten is ook geen optie. Echter is het bij mij nog steeds niet duidelijk wat het nou is. Op de huid was het afstrijkje schoon. Maar ja dat gekke ding in zijn bek? Die zie ik ook niet constant.
Pff wat een dillema's. Vindt het lastig nu hoor.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 24-05-2016 11:34

Maak de kuur gewoon af, de vissen zullen er niet aan sterven. Je weet dan in ieder geval zeker dat onheil binnen het bereik van het medicijn opgelost is...

Water moet je zeker even checken, nu niet direct met een minimum aan nitriet of hogere nitraat (maar wel <50mg) gaan wisselen. De vissen kunnen echt wel wat hebben (als je het water waar Vlekkie tijdens het transport naar en van Dino in zat zou meten... nou :-) - om aan te geven dat er best marge is.) Ammonia wel in de gaten houden!

Succes!!!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-05-2016 18:45

THANKS ! Ga ik doen. :wink:

Plaats reactie