Jaaa we zien ze weer. Doorzichtige draadontlasting &#128

Wat gaat er mis? [leden]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-06-2016 09:15

Hi Fer. Dat Google doet ie automatisch. Ooit zo ingesteld.

Vandaag komt vlekkie langs dan gaan we verder kijken

Fer1977
Lid FGF
Berichten: 138
Lid geworden op: 10-04-2016 09:38

Bericht door Fer1977 » 13-06-2016 09:45

FancyGoldfish schreef:Hi Fer. Dat Google doet ie automatisch. Ooit zo ingesteld.

Vandaag komt vlekkie langs dan gaan we verder kijken
Ok top man, vond het een beetje sneu haar, tof dat je haar helpt :wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 13-06-2016 12:54

Hoi Fer idd. Vanmiddag ga ik langs onze lieve Dino. Ik ben er niet gerust op.
Laat het weten. Nogmaals super bedankt.

Veel liefs Louise

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 14-06-2016 01:07

Hoi allemaal,

Zondag zag ik Vlekkie zich storten op het grint ( flitsen) daarna ook PiPi. Gelijk het water gecontroleerd en dAt was goed.
Ook zag ik steeds meer slijm proppen voorbij dwarrelen in de bak. Niet goed dus. En na overleg met Dino om maandag langs te komen hebben we toch uit zondag nog uit voorzorg het medicijn Bilocil gegeven. .

Vanmiddag dus met Vlekkie en PiPi weer onderweg geweest naar Dino. Altijd wel een 'dingetje' hoor. Ik kon om 16:00 uur weg snel naar huis, Vissen vangen ( laten zich niet snel vangen dus) effin met zweetdruppels uiteindelijk de wagen instappen. Lekker druk natuurlijk op de weg en dan net voor vijf uur aankomen.. Ondanks dat je weet dat je niet voor iets leuks komt bij Dino, voel ik me altijd welkom en het was nog een soort gezellig. Héél toevallig was die Meneer er weer ( die er de laaste keer ook was met de koi die net op het nippertje gered is, door Dino) en 'eindelijk Kennisgemaakt met Dino's lieve vrouw. Héél aardig.
Nou ik dwaal weer af. Dino heeft goed gekeken naar de bek ( omdat we dachten dat het evt Cottonmouth zou kunnen zijn)
Ook de kieuwen en zijflank zijn een afstrijkje gemaakt.
Het blijkt dus idd een flinke schimmel te zijn. Misschien doordat de schimmel ook in de kieuwen zit, veroorzaakt dat die slijmproppen? Effin we zitten weer aan de medicijnen en ik kreeg het advies om het grind en de plantjes eruit te halen. Maar daar had ik vandaag geen puf meer voor. Ik heb 50% ververst plus medicijnen en de rest komt wel. Ik ben iemand die het misschien te goed wilt doen voor deze rakkertjes, en dan toch een beetje uit het veld geslagen kan zijn als ik ze achteruit ziet gaan en niet weet wat te doen. Ik wil nogmaals degene bedanken die mij bijzonder geholpen hebben en gesteund. Bij deze Michel1968 en Fer1977 maar bovenal Dino super bedankt.

En Dino mijn afspraak voor evt hulp staat. Ik moet alleen even weten wat de planning ingaat worden. Wanneer hoe en wat.
Veel liefs Louise

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 14-06-2016 10:21

Ik heb vooral respect dat je zoveel doet voor de vissen. !!!!

In september ga ik verhuizen. Ik zelf weet ook niet hoe en wat. Thx voor je aanbod iig. Waardeer ik echt.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 14-06-2016 13:59

Ah,.....nou heb je me hoor! :cry:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 15-06-2016 11:22

Hoe gaat het intussen?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 15-06-2016 16:37

Hoi Dino,

Het gaat Véééél..... Beter. Ben zo blij. Gisteravond/nacht had PiPi het moeilijk. Hij lag stilletjes op de bodem en als ie bewoog dan vloog hij zowat de bak uit en zwom tegen het glas aan van links naar rechts. Schrok me echt rot. ik had in plaats van om de dag, heel stom, gelijk de tweede dag de Anti internalBacteria gegeven.

Even ter info:
(het advies van Dino was eerst de Anti internalBacteria bacterie, en dan de Anti white Spot van NT labs geven)

Dus het konden twee dingen zijn die dit veroorzaakten.
Of te veel medicijn of de schimmel was erger aan het worden. Ik koos voor het laatste en heb vannacht nog zo'n 20 liter WV en de Anti White Spot toegevoegd.

Vandaag zag ik een ieniemienie wittig dun kronkelig draadje ( ontlasting) voorbij dwarrelen en ik zie voorlopig geen slijm vlokken meer in de bak. PiPi is levendiger en Vlekkie ook. Wel zie ik ze nog veel 'gapen'?

Ik maak nu deze kuur af en ga me dan voorbereiden op het leeghalen van de bak. Grit eruit plantjes eruit. Want ik blijf sukkelen Zo.

Veel liefs Louise

Plaats reactie