Problemen.

Wat gaat er mis? [leden]
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 22-06-2016 21:45

Bactyfec is niet zo heel erg zwaar. Het is dus bepaald niet zo dat ze met dat middel iets van een chemo ondergaan oid. Plus dat zout de werking van een medicijn wat versterkt.

Ik begrijp je aarzeling en reservering, gebruik liever ook geen medicijnen, maar soms moet het even...

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-06-2016 21:53

Je zou het morgen en overmorgen nog kunnen geven die Bactyfy het zal ieder geval iets doen, en dan voordat je weggaat lekker veel vers water, veel bacterieen voor je Nitiet en nitraat en misschien dat Seachem Prime. Ik denk gewoon even met je mee hoor. Weet ook niet of DIt het beste is? , maar je kunt ze nog twee dagen medicijnen geven. Ik zou het wel doen.

Maar nogmaals echt mail of bel Dino even. Sterkte meis.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-06-2016 21:54

Haha Michel nou allebei tegelijk !

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-06-2016 10:05

Ok. wat moet dat moet. Ik ga de bactyfec niet in me aquarium gooien die is al zo uit balans. Ik heb flink wat plantjes en ook nog een appelslak rondscharrelen. Ook heb ik dan geen tijd om met kool te gaan filteren.

Ik zal me curverbox 60 liter met een klein pompje gaan vullen en de schimmel sluier en de kophanger erin doen. Dan vandaag Bactyfec erin en vrijdag nog een dosis. Zondag nog een flinke verversing in het aquarium en dan die 2 weer bijzetten in het aquarium. Ze zijn nog niet volwassen dus dat gaat wel passen voor die paar dagen. Alle 4 word teveel.

Als ik terug ben en het is nog steeds niet pluis in het vissenhuis zal ik Dino mailen. Heeft dan wellicht medicinaal voer.

@Michel zitten nu aan de erwten wanneer zal ik wat korrels gaan bijvoeren?

Michelle

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 23-06-2016 11:44

Een dag of twee, drie op erwten. Ze zijn dan wel uitgehongerd maar het systeem is zo volledig 'doorgeblazen' op het vlak waar erwten werkzaam zijn (laxerend).
Dus zaterdag rustig weer beginnen met alleen korrels.

Nu zijn mijn ervaringen met Hikari paars en groen wisselend. Paars ging prima, groen bepaald niet - poep met veel luchtbellen. Ik weet niet of jij iets van verschil merkt tussen de twee, maar mocht je naar één bepaalde neigen, positief dan, geef die dan de komende dagen. Dan weet je zeker dat je qua droogvoer goed zit.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-06-2016 13:03

Bedankt voor je reactie michel.

Ik geef normaal wel tot 6 keer per dag wat te eten, kleine beetjes en ik geef elke dag wat groen en wat paars en wat erwten of andere groenten. Heb gelezen wat ze in 5 minuten op kunnen maar als ik dat doe ben ik een zakje per dag kwijt want het lijkt wel als ze altijd honger hebben.

Inderdaad zie ik ook wel eens poep met luchtbellen met heb dat nooit als ernstig gezien. Poep is nu mooi erwtengroen, behalve van me sluier die veel aan me achterwand zit, is donkerder maar dat zal wel door de algen wezen die hij blijkbaar eet. Hingen ook eieren aan dus die heeft wat extra gehad. Zal vanaf zaterdag dan alleen wat paars geven en erwten.

Dan kan me moeder 1x erwten geven en 2 keer paarse korrels, als goed gaat eind volgende week een blokje tubifex erbij per dag. Dat vinden ze erg lekker en is ook een leuk gezicht.

Zal af en toe even een up date geven hoe het gaat. Na het weekend dus niet meer dan ben ik even weg.

Groet
Michelle

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 23-06-2016 13:12

Ik zou even wachten met de tubifex totdat het echt helemaal weer naar je zin gaat met de beestjes. In die zin, zou je strak na een griep en vol in herstel een oester durven eten?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 23-06-2016 17:32

Hoi Michelle,
Wat een gedoe hé, zie je al iets van verbetering?, beter idd dat je toch het medicijn gaat geven. En ik zou zoals Michel al zei nog geen muggenlarven etc geven. Ik geef het helemaal niet meer. Ik heb van Dino gehoord dat ondanks dat het ingevroren is. Je nooit weet of het gelijk de koeling in gegaan is,, ik durf niet meer. Maar dat is ieder voor zich uiteraard. Ik wens je alvast een super fijne vakantie en laat het weten Hoe het gaat?

Gr Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-06-2016 17:43

Ik heb me zelfs in gezonde staat niet gewaagd aan schelpdieren. Vind het niet erg smakelijk uitzien.

Dacht dat tubifex 1 van de veilige vormen was ipv diepvries. Ik redeneer misschien niet logisch. Ik denk aan aansterken maar een vis zal anders werken. Ik vind het al zo zielig dat ze nu zo bedelen. Ik zal de tubifex schrappen en ze verstoppen want weet niet of me moeder het zal volhouden. Die vind het erg leuk om de blokjes te geven en uit elkaar te laten trekken.

Heb in oktober 65 liter juwel gekocht met de 4 sluierstaarten. Je weet wel dat je huisdieren heb. Sommige verklaren me voor gek....

Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat komen. Heb me water getest, NO2 was telkens op 1 ondanks de grote en veelvuldige verversingen, maar is nu 0,05 dus zit progressie in. Heb vanmorgen de jbl filterstart in het water gedaan en morgen weer meten en eventueel weer verversen.

Michelle

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-06-2016 17:55

Hi Louise,

Tegelijk insturen, had jouwe nog niet gelezen.

Zo snel gaat dat niet hoor. Heb het hospitaal klaar moeten maken, doperwten moeten bereiden etc. Ze zitten er net een paar uur in. Even met rust gelaten want dat zal ook wel het nodige stress hebben gegeven maar ze zwemmen mooi rond. Heb ook nog een huishouden en ben bezig inpakken dus loop een beetje te koken met die hitte.

Ik denk als ik maandag aan het strand lig knock out ben.....

Tubifex is niet uit de diepvries. Zijn blokjes van gedroogde wormpjes ofzo in een potje. Zijn ze verzot op. Hou ik tussen me vingers in het water dan word het een beetje smeuig en dan komen de sluiers aan dat blokje trekken, dan zweven de wormpjes los. Je zie ze dan door je aquarium vliegen achter die wormpjes aan. Is altijd erg vermakelijk.

Groet
Michelle

Plaats reactie