Problemen.

Wat gaat er mis? [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-06-2016 16:23

Hi Louise,

Inderdaad hoe veel mazzel kan je hebben.

Ik heb mijn 91 jarige stiefvader in huis. Invalide en Ernstig Alzheimer. Daar had ik ook de visjes voor gekocht. Ik heb heel veel moeten regelen om op vakantie te gaan. Verpleging, verzorging etc. Dat is niet gedekt door de verzekering en ben ook echt toe aan vakantie. Nu helemaal.

Vannacht kreeg ik dit dus te horen van dierenarts, spuit erin en kat weer mee naar huis, moest afwachten hoe hij zou reageren op de spuit. Als hij niet opknapte zou zijn achterlijf verlammen. Dan is het einde verhaal.
Het is niet te genezen en 50 % overlijd. Trombose zit gekoppeld aan hart. Was midden in de nacht en kreeg niet alles zo goed mee. Vanochtend lag te kat er nog klagelijk bij. Internet weer gelezen en is weer een trieste zaak.

Was dienstdoende DA, weekend en nacht. Mijn eigen DA niet bereikbaar. Vanmiddag DA weer gebeld en gevraagd of hij de kat niet in observatie kon nemen en zo nodig te laten inslapen tijdens mijn vakantie. Wil ook niet te gehaast een beslissing gaan nemen omdat ik op vakantie ga. Ik zie hem elk uur wat opknappen en kan achterpoten bewegen, dus niet verlamd. Lopen gaat wel heel moeilijk.
De spuit is voor 24 uur en dan moet hij druppels krijgen. De kat is een rotkreng tegen iedereen dus dat word wat. Vanavond voordat ik naar bed ga krijgt hij de druppels en dan morgen weer afwachten. Heb een late vlucht. Als hij erge pijn lijd zal ik hem weg brengen maar als hij is zoals nu gaat me moeder verder met de druppels en mocht het later in de week slechter gaan belt zij de DA om hem te laten inslapen.

Neig er ook naar dat het slechte voortekens zijn om in het vliegtuig te stappen. Zie al helemaal voor me dat er een gek op staat met een granaat in zijn handen :D
Zou totaal bij afgelopen 2 weken passen. Heeft ie wel een slechte vlucht uitgekozen want ben er zo klaar mee dat ik wel strijdend ten onder ga hoor :P

Maar in ieder geval is het rustig in het vissenhuis. Hoop dat de dikke nog wat rechter komt, staart van de ander ziet er wat minder aangetast uit en morgen verhuizen ze weer naar een schone villa. Ze hoeven in ieder geval niet bang te wezen dat de kat op het aquarium springt.

Michelle

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-06-2016 16:28

Vergeten zie ik. Kan niet bij een DA verblijven. Teveel stress voor het hart dan extra kans dat hij het loodje legt.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 25-06-2016 18:23

Ach jee, jij hebt het ECHT! Héél druk. :shock:

Ik kan me helemaal voorstellen dat jij aan vakantie toe bent.

Jou moeten ze straks van het strand bedje afschrapen daar kom jij niet meer vanaf. :lol:

Nou dus morgen nog even een stress dag voor je. Ik hoop dat morgen alle zorgen zich vanzelf een beetje oplossen.

En dan zou ik idd zeggen, ' laat de boel de boel', doe lekker gek, gooi je haar los, deel evt een karateklap uit naar die gek op straat en gaan met die banaan. :lol:

Sterkte nog, maar vooral GENIET!

Veel liefs Louise

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 26-06-2016 09:46

Hoi, goedemorgen Michelle,

Ik wil je nog even sterkte wensen vandaag. Hopelijk kun je rustig weg vandaag.

Gr. Louise

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-06-2016 09:02

Sterkte.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 02-07-2016 12:35

Ben weer terug van vakantie. Was heerlijk zonnig.

Update;

De kat doet het boven verwachting nog steeds, maar de vissen niet.

NO2 te hoog. Dit was te verwachten gezien me nieuwe pomp nog niet lang staat en er niet ververst is. 3 keer ververst om het weer goed te krijgen. Vissen hangen met zijn alle in een hoekje en willen helemaal niet meer eten. Ik zag bij eentje een hele dikke sliert poep, geel wit, geen draad, dus wat dit nu weer is. Heb een PM naar Dino gestuurd voor medicatie. Baal er goed van.

Er zijn wel een klein beetje eieren afgezet. dader onbekend.

Is weekend dus ik hoop bericht te krijgen van Dino wat te doen. Medicinaal voer zal moeilijk worden gezien ze niet meer willen eten. Ook het versturen zal even op zich laten wachten.

Michelle

fmxsail
Lid FGF
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-09-2015 15:10

Bericht door fmxsail » 02-07-2016 12:51

Welkom terug! :D
Heb je ondanks alles nog wel kunnen genieten van je vakantie?

Je zou wat pellets kunnen weken in een bakje met wat verse geperste knoflook, om eetlust te wekken.
Hopelijk is je filter snel opgestart (anders Dino wat bactiballs/FTR mee laten zenden?) en keert de rust snel weder..
Instagram @woah_there_satan

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 02-07-2016 14:22

Ja hoor vakantie was heerlijk.

wat zijn bactibals en ftr?

Michelle

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 02-07-2016 14:48

Hoi Michelle, fijn dat je terug bent. Die van mij wilde ook niet meer eten. Afgelopen week
Wel lustte ze nog Spirulinavlokken en nibbelden ze aan de spirulina tabletten. Mischien helpt het?
Wel fijn dat je. Kat goed gaat. Sterkte

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 02-07-2016 22:39

Niet te geloven. Opgelost.

Zag dat al mijn zand naar achter was geblazen. Had me spraybar gisteren anders gezet. Tegen het raam gericht zodat de stroming het zand niet wegblies.

Vanavond NO2 gemeten. Prima in orde. Zat er mee in me maag. Reageerde geheel niet meer. Ik haalde de kap eraf om me slak te vangen omdat ik er toch maar een kuur Bactyfec in wilde gooien.

Me vriend had vanmiddag al gezegd, is er niets mis met de stroming want ze liggen in de andere hoek. Niet op gereageerd want heeft er helemaal geen verstand van en vind mij wellicht een beetje gek met die vissen. Ik zag de spraybar en zette deze weer terug in de oude stand, baat het niet schaad het niet, was nog even in de keuken bezig. Kom ik aan met me Bactypur en een emmertje voor de slak. Zwemmen ze allemaal weer rond. Echt in 10 minuten tijd.

De dikke hangt nog wel maar de mannetjes zijn weer actief dus ik hoop morgen als dank weer een lading eitjes te zien. Meteen weer een verversing........

Wist niet dat ze zo erg konden reageren op een bepaalde stroming.

Michelle

Plaats reactie