eieren afzetten

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-07-2016 14:07

Hi Fer,

Ik zit er ook al een tijd tegenaan te hikken. Is ook niet mijn ding hoor. Ik had ze zelfs nog nooit vast gepakt. Ik zie ze ook liever gewoon zwemmen.

Zit nu al ruim een week in de Swinmbladder therapy en medicinaal voer. Die buik is echt zo dik en heeft echt problemen met zwemmen. Dat is ook z`on sneu gezicht. Als het zo blijft zal hij het toch niet halen dus beter maar wat doen dan lijdzaam afwachten. Vandaar de 2 minuten, langer ging geestelijk niet meer :cry:

Maar ik deed hem weer met het emmertje in het aquarium en na 10 seconden begon hij gewoon weer te zwemmen. Niet in de juiste stand maar dacht ook even, hopelijk dat hij überhaupt nog kan zwemmen.

Het probleem is dat ik Utube filmpjes niet opgestart krijg. Ik krijg een foutmelding in beeld. Iets met de videorecorder, dit zal over 30 minuten zijn opgelost maar helaas is dit niet zo.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 23-07-2016 16:41

Hoi Michelle, wat stoer van je :? Je zou dan toch denken dat er iets uit moet komen hé? Is er nog ander medicijn wat je zou kunnen uitproberen evt ?

Fer1977
Lid FGF
Berichten: 138
Lid geworden op: 10-04-2016 09:38

Bericht door Fer1977 » 23-07-2016 16:42

Geef ze ander 3 dagen doperwten die moet je uitknijpen dan kan ook nog wel eens helpen.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 23-07-2016 17:30

Als je nu eens begint een aantal maal per dag de vis in je hand te nemen. Kop naar de pols en duim over de rug. Dan krijg je een beetje feeling en win je aan zelfvertrouwen. Als je dat eenmaal hebt weet je 10 tegen 1 dat je aan je water voelt hoeveel kracht je kunt/moet zetten om je vis in bedwang te houden. (spartelen is spartelen maar soms is het meer en dan moet je natuurlijk wel weer loslaten, er is naar mijn mening een verschil tussen aanstellen en menens, ook dat leer je vrij snel aanvoelen) Vanuit die ervaring zou je met de vis in de ene hand voorzichtig met duim en wijsvinger van je andere hand onder aan de zijkant van de buik (dus op de kromming van zij naar onderkant) en van voor naar achter wrijven.

Omslachtig, ik weet het, maar het is eerder geschreven... hoe meer zelfverzekerd jij je vis in de hand kunt houden hoe minder stress het beest heeft. (je zult zien dat dat je in no-time een stuk handiger met je hand een vis uit de bak haalt dan met een netje - waarmee ik me dan ook compleet gehandicapt voel...)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 23-07-2016 18:47

Massagesalon michelletje hier weer :D :lol:

Fer. die periode van vasten en erwten is al achter de rug. Zit nu aan medicijnen. Poept als een nieuwe.

Heb hem vandaag al 3 keer gemasseerd. Nog een keer in het emmertje eruit gehaald en massagebeurt in de emmer. Ik gebruik nooit het netje dat vind ik zielig. Liggen ze zo te spartelen. deed het altijd met een maatbeker met water en al maar daar passen ze niet meer in.

Ik heb net WV gedaan en ja hoor. Ik kan hem zo omhoog tillen. Als hij recht ligt spartelt ie en laat ik hem gaan. Als hij op de zij draait dan kan ik me hand om hem heen doen over de rug met me duim klem zetten en inderdaad met de andere hand masseren. Laat het nu vrij rustig toe. Ligt mooi op zijn zij hoef hem niet eens hard vast te klemmen.

Geen handen vrij voor foto te maken :P

Utube filmpje gezien. Tussen de achtervinnen duim en dan duwend wrijven richting poepgaatje. Ik heb hem tussen de plantjes gemasseerd. Laat ik hem los en dan drijf ik hem weer de plantjes in. Doen de mannetjes ook. Maar geen eitjes te zien hoor. Heb niet langs de zijkant gedaan daar zitten die vinnen allemaal in de weg. Op Utube Ranchu die heeft een wat kleiner buikje dus ik heb wat verder gemasseerd.

Voor de rest ziet hij er wel fit uit. Is wel druk aan het zwemmen en grondelen alleen telkens die staart omhoog. Rusten klemt hij zich tegen het raam en een bos waterpest dan hangt ie recht.


Hou het gewoon een paar dagen vol. Baat het niet dan schaad het niet.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-07-2016 01:58

Hoi Michelle, nog even en dan heb je er een nieuw beroep bij. De fancyfluisteraar :P

Knap van je hoor. Ik hoop dat dikkie Dik een beetje opknapt.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 24-07-2016 12:16

Kijk, dat 'klinkt' al een stuk meer overtuigd en rustiger! :-)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 24-07-2016 13:44

Het klinkt niet alleen wat rustiger. Het is nu ook wat makkelijker. Alle eerste keren zullen een beetje eng zijn. Hij went er nu denk ook aan, dus zal hem geen pijn doen anders neemt ie wel een spurt als ik met de hand aankom.

Het u tube filmpje is ook wel leuk, is een visje van 5 cm die makkelijk in je hand pas.

Het lijkt wel of het raam van het aquarium vervormt zodat het allemaal wat kleiner lijkt of licht dit aan mij? Dikke is toch echt een hand vol en dan de staart niet meegeteld. Ik krijg niet me hele hand om hem heen dus een aardig handje vol.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 24-07-2016 15:10

Hoi, Michelle
Komt er nog steeds niets uit ? Kijk maar uit straks gaat
Ie het nog lekker vinden :P

Plaats reactie