eieren afzetten

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

eieren afzetten

Bericht door michelle » 02-07-2016 18:19

Ik heb problemen met me sluiers. Ik heb hier al een topic over geopend.

Ik zit al een tijdje met een sluier die in rust op de kop hangt maar wel gewoon zwemt.

Ik zie haar nu telkens tussen de plantjes zitten met de kont omhoog. Ze is, denk ik, eieren aan het afzetten maar het is maar weinig wat ik in de plantjes zie hangen. Verleden maand heb ik live een veel kleinere sluier eieren zien strooien, die nam een duik naar boven en ontplofte. Gister zag ik een klein beetje eieren en nu weer.

Zou het mogelijk zijn dat me grote sluier op de kop hangt omdat ze haar eieren niet eruit kan krijgen. De mannetjes doen ook niets. Liggen in een hoekje. Las dat ze normaal erachter aan gaan jagen en het eruit beuken.

Michelle

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 02-07-2016 23:47

Hoi Michelle, ik heb geen verstand van eitjes, wel van paaien hoe gek het ook klinkt met twee mannetjes. Maar die van mij beuken elkaar de tent uit. :lol:

Je zou best gelijk kunnen hebben. Het zou best kunnen dat het verstopt zit en dat ze daardoor zwemblaas problemen heeft. Misschien kun je ze als je ze in je hand neemt heel zachtjes over het buikje wrijven. En zachtjes druk geven. Wel met je hand in het water dan.
Ik had op you tube wel eens gezien dat ze op zo'n manier eitjes eruit duwen voor de kweek.

Misschien iemand anders die hier iets over weet ???

Groetjes Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 03-07-2016 12:55

Ik heb dat bij mij vorige vissen gehad. Toen ook heel voorzichtig de buik gemasseerd (van voor naar achter), kwam toen een propje uit. De dag erna was het griezelig raak met de hoeveelheid eitjes, de hele dag ging het door...

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 03-07-2016 15:17

Hoi Michel en Louise,

Ik zie het vandaag nog even aan. Zit nog wel telkens met kont omhoog in me drijfplanten en zie wat eitjes en laat eerst de natuur maar zijn gang gaan. Gister lagen de mannetjes op apegapen maar alles zwemt weer actief rond en jagen erop los. Ze eten ook weer, moet uitkijken voor me vingers. Hebben net gevast en doperwtenkuur gehad en me moeder heeft spaarzaam gevoerd en gister dan niet gegeten dus zijn uitgehongerd. Geen knoflook nodig.

Vind dat wel een beetje eng om de vis te masseren. Ik heb ze nog nooit met de hand vast gepakt. Ik neem aan dat ze dat niet erg op prijs zal stellen en flink zullen tegenspartelen.

Rare vraag, maar waar komen die eitjes uit bij de vis? Ik heb het nog nooit gezien, alleen eentje die een sprong maakte en toen zag ik inderdaad een hele regen maar heb niet gezien waar het uit kwam.

Michelle

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 05-07-2016 07:46

Goedemorgen Michelle,

Hoe gaat het met je visjes? Heb je ondertussen iets van Dino vernomen?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-07-2016 08:18

Hi Louise,

Visjes zwieren weer door de bak en me waterwaardes zijn vanaf zondag goed. Wel eieren maar geen hogere waardes denk dat mannetjes te uitgeput waren om ze een behandeling te geven dus heb even geen verversing hoeven doen pfffff.

Het lag dus echt aan die spraybar. Is wel raar want heb nu veel meer stroming dan dat ik hem op het raam had staan. Ik denk dat ze gewoon erg gestrest waren door de verandering. Moet er nog wel wat op vinden want nu zorgt de stroming dat al me zand naar achter wordt geblazen. Heb voorin geen zand meer.

Heb net een bericht van Dino gehad. Is natuurlijk moeilijk om het zo te bepalen zonder afstrijkje. Zal zeoliet en wat medicijnen bestellen. Altijd handig om in huis te hebben, mocht er wat aan de hand zijn.

Hele nacht weer wakker. Had afspraak vanmiddag met dierenarts voor de kat maar kat ligt er weer slecht bij. Zo bellen of ik hem vroeger kan brengen. heeft erge pijn. Jammer dat dierenarts geen verstand heeft van vissen want dan kon ik die ook meteen laten bekijken.

Nu eerst maar de kat. De vissen zwieren weer en schrokken alles weer naar binnen dus dat is een goed teken.

Groet
Michelle

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 05-07-2016 15:43

Komt vast goed.

:wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 05-07-2016 16:23

Ach jeetje het houdt niet op bij jou! Ah zo moeilijk als je beessie pijn heeft en je niets kunt doen. Fijn dat het met de vissen beter gaat. En die dikke zwemt die nog op zijn kop?

Sterkte met je poezebeestje

Veel liefs Louise

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 09-07-2016 00:23

Hoi Michelle,

Ik durf het haast miet te vragen, maar hoe gaat jet met je poezebeestje ? En je vissen?

Gr Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 09-07-2016 13:21

Hi Louise,

De visjes gaat goed hoor. Ik denk dat me nieuwe pomp nu aardig stabiel is. Me waterwaardes zijn op het moment goed dus hoef niet meer elke dag 150 liter te verversen PFFFFF. Me dikke hangt nog niet mooi recht, maar schijnt er zelf niet veel last van te hebben. Hij zwemt wel mooi horizontaal maar zo gauw hij niet beweegt zie je de kont naar boven gaan en hangt hij vrijwel rechtop met de kop naar beneden.

Ik denk toch dat het iets aangeboren is, dat zijn zwemblaas niet helemaal is wat het moet zijn. Ik heb ze verleden jaar oktober in de LFS gekocht dus kwaliteit zal wat minder zijn. Ik heb er ook eentje met een grote bult op zijn flank. Ik vermoed een tumor maar deze ondervind hier ook geen last van.

Zolang ze maar vrolijk rond zwemmen en eten dan vind ik het goed. Ik heb ze nu eenmaal en wil ik ze zo goed mogelijk verzorgen. Mocht er onverhoops uitval komen, dan ga ik ranchu of pearl scale nemen. Vind ik ook hele leuke om te zien. Maar zo lang me 4 die ik nu heb een goed leven hebben, blijft het zo. Ga ze echt niet een klap op de kop geven omdat ze wellicht genetisch niet helemaal in orde zijn.

Dino had het over zeoliet voor in me filter. Moet me er nog even in gaan verdiepen en dan zal ik Dino appen. Zal meteen me apotheek gaan aanvullen.

Op dit moment ben ik erg druk met me andere zorgenbeest, de kat.
Had die nacht/ochtend erge pijn en ik had een afspraak om 15.30 uur bij de DA voor onderzoek. Ik bel s morgens op of het niet vroeger kon want die kat lag te jammeren van de pijn. Kon niet meer opstaan.

Helaas erg druk moest maar wachten. Was dus klaar met die dierenarts. Kunnen ook zeggen breng hem maar en dan pijnstilling ofzo. Dus naar de DA gegaan die we in de nacht hadden bezocht. Had weer een tromboseaanval. Weer een spuit en een paar uur later weer rennen in de tuin. DA kan er niets over zeggen hoe het verloopt maar een groot percentage is dood met 48 uur of is verlamd. Mijne heeft het nu al ruim 2 weken. Moet maar optimistisch blijven.

Ik heb pijnstillers (druppels) Gaat een paar uur goed en dan rennen en springen, eten, kattenbak. Hoewel dit dus niet goed is, maar de ellende is dat de kat erg eigenwijs is en zo gauw hij een beetje kan lopen hou je hem niet tegen. Niet goed afgericht.....Zo gauw hij pijn krijgt geef ik hem weer druppels. De druppels is eigenlijk 4 per dag maar zit op het moment op het dubbele. Is wel weer slecht voor allerlei organen maar denk maar beter organen aantasten dan pijn of laten inslapen. Kan hem altijd nog laten inslapen. Is niet verlamd dus hou hoop. Kat is 8 dus niet echt oud.

Wel ellende hoor. als hij nou echt de hele dag pijn heeft is de keuze niet zo moeilijk. Maar als hij zijn druppels weer heeft gehad is ie weer redelijk normaal en vrolijk. Dus krijgt maar overdosis druppels en hoop dat de bloedprop toch weggaat en het op den duur zonder de druppels kan.

Ik heb een stoel voor mijn aquarium, waar ik in zit en de druppels aan de kat geef. Vissen komen dan altijd voor het raam kijken en uitsloven voor eten en zolang de kat nog met de voorpoten de vissen proberen te vangen zal het wel goed komen.

Ben je weer up to date hoe het gaat in het hospitaal :?

Michelle

Plaats reactie