eieren afzetten

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 19-07-2016 20:30

jeetje Michelle, het zit je ook niet mee. Gewoon een borrel nemen, wie weet helpt het.
Moet die muis ook maar opletten.
Nog maar een keer sterkte.
Groet Stef.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-07-2016 21:26

😂😂 NEE NOU ik zou je huis gaan zuiveren met salie. Oh my G... :lol: :lol:
Nee eten ze het. Nog niet? Ze gaan het echt wel eten ze krijgen vanzelf een keer honger. Je mag E echt niets anders geven hoor en de kuur afmaken.
Zwemt dikkie al iets beter?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-07-2016 22:13

:lol: Het is toch wel de wet van Murphy, hoor. :?

Dikkie zwemt niet meer op de zij en de rug maar hangt nog wel met kop naar beneden. Ze eten het wel maar geef maar 8 korreltjes per keer want ze doen er erg lang over. Pakken het, spugen het uit, pakken het spugen het uit etc.

Ben bang als ik er veel in gooi dat het gaat liggen rotten, dat wil ik ook weer niet hebben, stijgt me NO2 nog harder. Geef gewoon wat meer keer per dag kleine beetjes. Hou me poot stijf hoor. Krijgen niets anders, hoewel een beetje zielig, hoor. Als ik daar weg ga naar me bank dan volgen ze me en blijven in de hoek hangen met uitzicht op de bank. 5 minuten dan gaan ze toch maar naar die vieze brokjes.

Wil je nog ff aanvullen wat betreft ontsmetten plantjes, bij inrichting topic van Stef. Heeft zijn nieuwe bak binnen.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-07-2016 22:44

Hoi Michelle, ja zo deed ik het ook met die korrels iedere keer een aantal net zolang tot het op was.
:lol: dat aanvullen heb ik allllannnng..... Gedaan joh :wink:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-07-2016 22:46

@Michel1968. Leef je nog???

Ben er weer helemaal klaar voor. Heb vandaag al 1 filter onder handen genomen en dit verliep zeer soepel. Heb witte watten in me bovenste tray gedaan, in het midden vak en in me out vak. Het in vak nog even niet ,gezien mijn vorige ervaring. Wil eerst even zien hoe dit gaat en had de watten toch nog liggen.

Boodschappenlijstje bijna klaar.

Alleen de primer; kan uit verveling iets doen met het zuurstof :shock: Klinkt eng. Wat dan en hoe kan je dit meten als dit het geval is?
het antwoord kan toch niet zijn; dan zie je je vissen snakken naar adem want dan ben ik natuurlijk al te laat.

Kreeg ook nog een tip FCC. Bekend ermee?

Michelle

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-07-2016 22:54

Hoi Michelle

Michel is op vakantie :lol:
Van de Seachem Prime moet je echt maar 1ml toevoegen. FCC is een soort kleipoeder die als een witte waas oplost in je aquarium. Er zitten mineralen in en is goed voor de slijmhuid en het maakt je water creastal clear.

Goed bezig jij. :wink:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-07-2016 23:08

Hi Louise,

Ach zo, was ook al zo stil bij vragen van Stef over filter. Jij weer erg rap zag ik later

Ok, had jij dus geschreven over dat FCC spul. Is ook zoveel allemaal dat je op een gegeven moment het niet meer kan bijbenen. Dacht dat FMXmail ofzo iets het erover had. Maar herinner me dat jij het wel had over klei. Ok. ook op de boodschappenlijst.

Van de prime wil ik eerst graag weten wat het dan doet en hoe herken je dit in geval je over doseer. Wil een beetje begrijpen wat het doet. Niet de scheikundige verbindingen enz.

Klinkt niet logisch. Stel ik heb 0.01 NO2 in de bak, ga 90% verversen dan zou ik nog maar 0.010 in de bak hebben. Dan gooi je de primer erin. maar op welke basis. Ga je dan weer meten met druppels om exact te bepalen wat er aan schadelijke stoffen inzit en daar je dosering op bepalen? Of gebruik je natte vingerwerk zoals ik logischer wijs zou uitrekenen maar dit is natte vingerwerk want ik weet nooit exact wat ik verschoon dit is altijd geschat. ik neem aan dat de totale hoeveelheid liters ook bepalend is. Ik zal toch meer erin moeten gooien dan jij?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 20-07-2016 00:41

Hoi Michelle,

Ja met de primer hoef je geen aquasafe te gebruiken. Het haalt alle zware chloor, nitraat en nitriet uit je water
Ik stuur je even een pb tje

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 20-07-2016 21:51

Hi Louise,

Heb je wat kunnen vinden in de shop?

Ik heb net weer kunnen verversen. Gister al 80 %. Me vriend liep een uurtje geleden langs de vissen en zegt; Is iets niet goed hoor met je vissen, ademen heel snel.

Verd*mme, klopt inderdaad. Ik weer meten NO1 weer op 0.01 nog meer dan gister. Dus hevelen, doe tempratuurmeter erin, 29 graden :shock: Vandaar het weer zo opgelopen is. Had pas laat me lichten aan gedaan ivm de warmte. Dus meteen de tempratuur maar terug gebracht naar 24 graden. Lager durfde ik niet, ook weer zon shock voor ze.

Heb jij geen last van de warmte bij vlekkie en pipi?

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 20-07-2016 22:15

:shock: Nou echt he. Ik wilde er net een nieuwe Topic over openen.

Van mij is het van 21 graden opgelopen naar 27 graden ik heb gisteren al zo 30 liter eruit gehaald en vandaag weer maar ik krijg het niet naar beneden. Ik zat al te Google of er misschien een verwArming en koeling inéén bestaat. Maar ik Ie alleen maar van die rare propellers.
Ik had maandag al 90 % WV dus ik durfde gisteren er niet te veel uit te halen. Ik weet ook niet wat ik moet doen. Ik heb idd nu net pas twee uurtjes het licht aan. De rest van de dag stond het uit.
Die site die jij aangaf daar bestel ik toevallig ook mijn plantjes. Etc. Maar jij had het over vloeibare catapablad die kan ik niet vinden. Ze hebben idd erg veel. Soms kijk ik dan in mijn boodschappenmandje en denk dan NEh... Te veel en dan moet ik weer kiezen wat wel en wat niet haha.

Plaats reactie