Snap stil in een hoekje, Snip van slag.

Wat gaat er mis? [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-09-2016 21:45

Ik hoop dat je snel weer 'te been' bent :P

Het lijkt me idd een goed idee van je om ze aan te schrijven. Zo'n infectie moet je idd niet onderschatten.

Beterschap en 'pootje omhoog' :wink:

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 03-09-2016 17:22

Jee Michel, heb jij weer. Je hebt het zo maar te pakken hoor. Dees is ooit na een concert van Anouk in prikkerstruiken gevallen ( had het laatste biertje niet meer moeten nemen :wink: ) , toen had ze 1 ienimienie prikje in haar linkerborst. 3 dagen later had ze zowat een f cup aan 1 kant. Ook antibiotica en uiteindelijk na een paar weken sukkelen is de onsteking weggesneden en gespoeld, al met al is ze er een maand of 4 mee in de weer geweest voor alles weer normaal was.
Nooit onderschatten dus. Enne...niet lullig bedoeld maar sterkte met je been.

Snip en Snap lijken weer helemaal de oude, nu weer een ander probleempje, ik heb toch bodemrot opgelopen. Precies waar de varen in de grond heeft gezeten is het begonnen, e.e.a. weggehaald maar inmiddels is het op meer plaatsen begonnen. Ga de bak dus leeghalen en opnieuw inrichten pffff. Wel weer met filterzand maar dan gewoon veel minder en ik ga maar met potjes of zoiets werken om de planten in te zetten. Ook waar de gefossileerde houten stenen het zand raken lijkt het zwart te worden. begin me serieus af te vragen of die dingen wel geschikt zijn voor het aquarium al zijn de wel specifiek daarvoor bedoeld volgens de website waar ze vandaan komen. Kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik ga met opnieuw inrichten die dingen even in een emmer op wat vers zand leggen en kijken wat er gebeurt. Gelukkig is het wel iets wat makkelijk op te lossen is, gewoon de boel leeghalen en schoonmaken. Voor nu gewoon het slechte zand weggezogen want ik wil eerst de kuur afmaken voor ik ga beginnen.
Groet Stef.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 06-09-2016 08:22

Bodemvorming kan ook door medicijn komen.
Alles gaat dood ook filter bodem etc. Daarom adviseren wij altijd een middel dat je filter niet aantast.

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 06-09-2016 11:42

Rot was al begonnen voor er medicijn inging Dino, wel een goede tip vwb het filter, zal er na het inrichten even wat filterstart indoen.
Groet Stef.

Plaats reactie