Helpp zieke sluierstaart

Wat gaat er mis? [leden]
Plaats reactie
engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

Helpp zieke sluierstaart

Bericht door engel363 » 01-12-2011 22:34

Beste Medevisliefhebbers,

Ik heb al een aantal keer een nieuw topic geopend voor mijn goudvis.
Hij heeft al een tijdje wat onder de leden, wat op het moment een echte uitbraak is. Hij zit gelukkig wel alleen in een aquarium.
Mijn verhaal:

Aquarium: 200 liter
Waterwaardes: No2 = 0,0 mg/l
No3 = 10 mg / l
nh3= 0
ph= 7,4
gh = 10
kh =8

Wat voor medicijnen en dingen heb ik al geprobeerd?
Esha 2000
Ook van hetzelfde merk iets tegen schimmel
Bij een kweker een middel gehaald tegen vinrot
Bacterien toegevoegd wat je moet scheppen
Aangetipt met spul tegen schimmel
Zout toegevoegd
Zoutbad gegeven
de watertemp verhoogd en ook weer verlaagd (koelingselement ervoor gekocht)
Nu had ik foto's opgestuurd naar een koidierenarts en daar contact mee gehad en die heeft antibiotica opgestuurd wat ik moet in spuiten 3 dagen lang.
En nog steeds zie ik geen verbetering.
Gisteren zag ik op internet positieve verhalen over het merk colombo morenicol. Citofex pro.
Dat wil ik morgen gaan gebruiken, zit ook een antibiotica in, hoop dat dat wel werkt.

Waarom zet je dit bericht op het forum?
Omdat ik heel erg hoop dat iemand deze problemen herkent, en mij misschien kan helpen! foto's komen eraan moet ze nog even verkleinen.

Wat zie je op de foto's
Ik heb alles aangevinkt en omcirkeld wat niet hoort. Heb me best gedaan op de foto's maar me vis is soms een beetje wild.
Hij heeft iig een witte plek op zn hoofd, Zijn kieuwen zijn opgezet, en het ziet eruit alsof het elk moment kan gaan scheuren..
Hij heeft een soort wratten op zn kieuwen zitten en witte plekken op zn staart en nee het zijn geen waterpokken, Ook zie je heel goed de aders zitten op zn staart.

Ik hoop zo dat iemand een tip heeft of een opmerking, alles is welkom!

Groetjes linda
Loving my goldy :D

engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

sluierstaart foto's

Bericht door engel363 » 01-12-2011 22:35

Moet volgens de site 2 x een bericht neerzetten voordat ik een foto kan plaatsen.
Dus hierbij me 2de :P
Loving my goldy :D

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-12-2011 22:38

Hallo Linda

Eerst en vooral welkom op het forum.

Probeer zo snel mogelijk een foto te posten. Daar kan je al veel duidelijkheid mee scheppen.

Verder raad ik je aan om even NIET meer te behandelen met medicatie. Je vis verzwakt alleen maar.. je hebt zowat alles geprobeerd en het verbaast mij eigenlijk niets dat je vis nog niet beter is. Door al die medicatie is je goudvis wss enorm verzwakt. Het is heel stresserend voor de vis.
De eerst volgende behandeling die je zou starten moet meteen de juiste zijn. Dus we trachten de oorzaak eerst te achterhalen! Heel belangrijk.

Heb je al eens een afstrijkje laten nemen van de schubben, vinnen, etc?

Wat waren de overige bewonders van het aquarium waar hij in zat? hoe verloopt je verversbeleidt?

Hopelijk kunnen we je snel verder helpen!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

foto's

Bericht door engel363 » 01-12-2011 22:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Loving my goldy :D

engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

Bericht door engel363 » 01-12-2011 22:49

Hoi sanne,

Hij zat eerst met 2 andere goudvissen, die hebben alletwee helaas last gekregen van hun zwemblaas.
Ja het verversen doe ik elke week voor 1/4de ongeveer, soms ietsje meer en soms wat minder.
Ik filter over kool heen, die ik er natuurlijk uit haal als er medicatie in zit.
Ja maar die medicatie is wel over een jaar heen hoor, heb ik niet in de laatste 2 weken geprobeerd, ben er al een hele tijd mee bezig.
Opeens steekt het weer de kop op, nu veel erger, ben gewoon heel bang dat ie opeens dood gaat.
Laatste medicatie wat ik in het water moest doen is al zon 3 maanden terug hoor.
De foto's heb ik geplaatst hoop dat je er wat bekends in ziet.
Loving my goldy :D

engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

Bericht door engel363 » 01-12-2011 22:51

En over dat uitstrijkje kan ik snel zeggen nee.. Ik heb al zoveel moeite gehad om een dierenarts te vinden die me verder wilde helpen, en die zit zon 200 km van me af.
Ik woon onder rottedam, en hier zit niks in de buurt, overal waar ik heen bel zeggen ze of we doen het alleen bij koivissen, of wij doen geen goudvissen.
Loving my goldy :D

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-12-2011 22:52

Dat ziet er niet goed uit..
Ik zou ook zeker aanraden om een afstrijkje te laten maken zodat deze onder de microscoop bekeken kan worden.
Meteen ook van de ontlasting om op inwendige parasieten te controleren.
Als ik het zo zie zijn er zowel parasieten als bacteriën aanwezig extern en intern.

Ik zou geen medicatie toevoegen zonder dat je weet waar je precies mee te maken hebt.
Dit geeft alleen veel stres aan de vis zonder dat je er zeker van bent of het gaat werken.
Deze hoeveelheid medicatie kan ook nooit goed zijn voor de lever..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

Bericht door engel363 » 01-12-2011 22:55

het vervelende is dat ik hier niks in de buurt heb om hem te laten onderzoeken.
In zon 30 km niet, overal waar ik heen bel krijg ik het volgende dat ze alleen koi doen en geen normale vissen, of ze doen helemaal geen vissen.
Heb je misschien een tip voor een adres in de omgeving rotterdam, wil ook verder maar zonder vis natuurlijk. Zal zelf een uitstrijkje moeten maken dan.
Loving my goldy :D

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-12-2011 23:00

Als ik even snel google kom ik uit bij sumikoi en kinderdijkkoi.
Ik denk dat een van deze zaken wel een afstrijkje wilt maken..
Anders weet ik dat ze in Den Haag bij Waterweelde afstrijkjes maken.
Je zal wel de vis mee moeten nemen om er zeker van te zijn dat het goed gebeurd en ontlasting moet vers zijn.

1x in de week 1/4e verder is ook te weinig. Minimaal 50% per week is aan te raden.
De zwemblaasproblemen kunnen ook goed door inwendige bacteriën komen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

engel363
Lid FGF
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2011 22:05

Bericht door engel363 » 01-12-2011 23:02

Ok dan is dit misschien een hele domme vraag, maar hoe krijg ik een goudvis van 40 cm lang daarheen? Misschien een tip, toen die kleiner was heb ik hem wel eens vervoerd, maar nu is ie zon 35 cm langer :) Je denkt niet dat als ik ontlasting mee neem en met een watje langs hem ga dat dat genoeg is?
Loving my goldy :D

Plaats reactie