me telescoop op bodem

Wat gaat er mis? [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

me telescoop op bodem

Bericht door michelle » 09-12-2016 17:56

Sinds gister ligt me telescoop telkens op de bodem met de vinnen naar achter getrokken. Heb ze even verplaats ivm klusjes dus dacht wellicht stress maar vandaag toch maar Dino geapt. Heeft ook vale witte vlekken maar hij is ook van kleur aan het veranderen dus weet niet of dit een symptoom is van waardoor hij niet lekker is. Af en toe lijkt het alsof hij schrikt en flits dan door de bak op zijn zijkant. Ademt ook erg langzaam. Dino is te ver maar heb van dino adres gehad in de buurt die ga ik morgen maar ff bellen voor een afstrijkje. Misschien toch wat met die slakken............ Zijn er al uit met de post naar me zus voor haar tropische aquarium.

Op advies van Dino net NT labs velvet and Slime erin gedaan. Hoop dat het aanslaat want zo te zien is het echt niet goed.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 09-12-2016 23:12

O jee, het lijkt een beetje wat PiPi de laatste keer had? Moeilijk ademen schrikachtig en veel in de hoek liggen. Misschien even wat vers water en elixer dat ie even een boost krijgt? Ongelooflijk dAt die klote parasieten zoveel kunnen veroorzaken. Niet normaal meer. Sterkte meis. Laat je het weten ? KLOTE ZOOI!

Veel liefs Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-12-2016 09:21

Woensdagavond vond ik me zwarte moor al niet zo jofel beetje hangerig. Toen 50 % ververst. Donderdag heb ik 90 % ververst omdat het aquarium verschoven moest worden. Gistermiddag de nt labs velvet and slime erin. Gisteravond ook me moor voor dood op de bodem. Helemaal apathisch. Reageerde helemaal niet meer. Dat ik naar bed ging dus 2 zwarte vlekken op me bodem. Was bang om vanmorgen dode vis te treffen. Ik doe het licht aan en ze komen weer met fladderende vinnen naar me toe :P


PFFFFF, blij weer te zien dat ze opgeknapt zijn.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 10-12-2016 14:43

He Michelle, Pff gelukkig,.... Jij zal niet veel geslapen hebben.. Ongelooflijk,...

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-12-2016 17:29

Nou het is nog niet over hoor. Liggen nog te vaak op de bodem maar gelukkig zie ik ze af en toe ook even rondzwemmen en eten wel. Maar zal ook niet na 1 dagje meteen genezen zijn.

Eigenlijk heb ik geslapen als een os want ik was bekaf van alle klusjes.,

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-12-2016 20:47

Sinds vanavond gaat het weer slecht met de telescoop. Ligt weer constant op de bodem met getrokken vinnen en haalt heel weinig adem. Ik zie allerlei raars op zijn lijf en kop Ik denk dat hij slijmhuid losmaakt of aanmaakt. Weet niet of dit een slecht teken is

De moor doet het beter. Ik hoop dat de telescoop het redt en ik niet te laat ben. Wat een gedoe deed het vandaag aardig beter en dan weer z on dieptepunt.

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 11-12-2016 10:01

Wat een geneuzel weer Michelle, ik hoop dat ze het redden en snel opknappen. Als wij ziek zijn is het in de avond ook altijd erger dan in de ochtend, geen idee of dat bij vissen ook is maar kan me er iets bij voorstellen. Ik duim voor je.
Groet Stef.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 11-12-2016 16:25

michelle schreef:Sinds vanavond gaat het weer slecht met de telescoop. Ligt weer constant op de bodem met getrokken vinnen en haalt heel weinig adem. Ik zie allerlei raars op zijn lijf en kop Ik denk dat hij slijmhuid losmaakt of aanmaakt. Weet niet of dit een slecht teken is

Hoi Michelle, heb je toevallig Kleipoeder of FCC in je water gedaan? En zie je allemaal witte slijmerige draden uit zijn schubben komen dan is het idd dat ie slijm aanmaakt. Had je al een afspraak gemaakt met iemand uit jou buurt die een afstrijkje kon maken? Misschien heb je een ander medicijn nodig? Bel Dino nog een Keer want dit is idd niet goed. Sterkte Meis,...

De moor doet het beter. Ik hoop dat de telescoop het redt en ik niet te laat ben. Wat een gedoe deed het vandaag aardig beter en dan weer z on dieptepunt.[/quot

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-12-2016 17:35

Zeker weer een geneuzel. Altijd toestanden in het weekend.

Ze leven nog en ik snap er helemaal niets meer van. Vanochtend de telescoop met stijve vinnen op de bodem. Vanaf een uur of 12 kan het niet anders beschrijven als ADHD. Hij is de hele dag door het hele aquarium aan het rond zwemmen. Normaal is het een echte bodembewoner. Komt nooit bovenin, zelfs niet voor eten. Is normaal altijd aan het stofzuigen op de bodem en nu zie ik hem telkens bovenin rond zwieren. De huid ziet er nog vreemd uit soort wazige doffe witte vlekken. Is zover ik nu weet me enigste vrouwtje en me mannetjes worden wild van dat gezwier van hem en zitten achter hem aan.

Weet niet of het erg bevordelijk is maar ik zie liever dit dan hij zo apathisch op de bodem ligt.

Heb geen verdere toevoegingen in het water want ze zitten in de costia medicijnen. Moet morgen grote verversing doen en nogmaals 3 dagen herhalen volgens dino dus daar hou ik me aan. Ik denk dat verdere toevoegingen even geen sin hebben combi medicijnen.

Het is weekend, uitstrijkje geen optie. Is dicht. Anders was ik al geweest. Ga morgen kijken hoe het gaat. Weer op bodem dan bellen met koicentrum hier in de buurt en vragen als ze uitstrijkje kunnen, willen maken van goudvis. Is niet echt voor particulieren en heeft alleen koi. Anders wacht ik paar weekjes want dan weet ik meteen of ze dan schoon zijn na de medicatie die dan wel ingewerkt moet zijn. Even het verloop aankijken.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-12-2016 10:52

Hoe gaat het intussen app me effe anders

Plaats reactie