me telescoop op bodem

Wat gaat er mis? [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 13-12-2016 21:42

Hi Dino,

Bedankt voor aanbod, maar Er is weinig te appen.

Ik heb gister een grote verversing gedaan na 3 dagen velvet and slime. Wat waren ze blij. Allemaal zwieren door de bak en lekker onder de douche. Een uurtje later weer de herhalingskuur langzaam erin gedaan en de moor en de telescoop stellen dit goedje echt niet op prijs. Het was meteen over en ze lagen weer op de bodem te puffen. Degene met de tumor en de 2 kleintjes van jou bleven wel gewoon rond zwemmen. Vandaag zwemmen de zwarte ook weer iets meer, maar liggen zo nu en dan op de bodem. Gedrag is niet zoals normaal.

Ik denk dat me 2 zwarte gewoon erg gevoelig zijn voor de medicatie. Dit zal per dag afzwakken vandaar ze wellicht na verloop der tijd weer actiever worden. Het is nu nog 2 dagen doorbijten en dan krijgen ze weer verse bak met kool in filter om de medicatie eruit te halen. Zal 2 dagen kool filteren en daarna weer verversen en elixer en kleipoeder erin doen. 5 dagen voer met spray en dan kijken of ze weer gewoon gedrag gaan vertonen en kijken of de huid van de telescoop opknapt. Dit is de enigste met de vlekken, dit was ook de zieke. De moor is plat gaan liggen, denk ik door de medicatie want hier zie ik verder niets aan.

Door alle toestanden de bult nog niet weg gehaald. Moet eerst weer ff rust in de bak hebben. Lijkt me ook niet erg bevorderlijk om de vis dan met de wond in de medicatie terug te zetten.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 13-12-2016 21:57

Zal nog ff de fotos van vrijdag 10 dec. uploaden voor het geval iemand er ooit iets aan kan hebben.

telescoop met geknepen vinnen op bodem en vlekken op staart en kop.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 14-12-2016 04:58

Ahhh,. Die heeft het idd niet naar zijn zin. Misschien is ie idd gevoeliger voor het medicijn. Je staat zo hulpeloos als je dit Ziet sterkte Michelle

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 14-12-2016 08:56

He bah klinkt helemaal niet fijn dit allemaal. Hoop dat de kuur z'n werk doet en ze er uiteindelijk van opknappen.
Ben je er al achter of je een afstrijkje kunt laten maken daar? Of wacht je het gewoon af?
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 14-12-2016 16:03

Ja, is een heel zielig gezicht om hem zo op de bodem te zien liggen. Vrijdag was het echt de hele dag op de bodem en uren na de toevoeging van de medicijnen lag de moor ernaast. Dacht echt dat het gebeurd was met de telescoop, de moor werd al iets meer actiever een dag later.

1e dag herhaling lagen ze beide weer op de bodem.
Nu 2e dag van de 2e kuur en de telescoop zwemt echt heel actief rond. Dat heeft hij nooit gedaan. De moor ligt te sikkeneuren in de hoek terwijl deze dus niet ziek was zover ik weet. Of had ie toch ook wat opgelopen of hij vind de medicatie gewoon niets. weet het verder ook niet. Jammer dat ze niet kunnen praten.

Ik ben nog niet achter een uitstrijkje aan geweest. Morgen gaat de medicatie eruit en wil ik even kijken hoe ze het doen in schoon water. Zal dan over 2 a 3 weken bellen voor een uitstrijkje te maken.

Als ze nu costia hebben zal dit door de medicatie nu wel uitgeroeid zijn. Als ik daar nu kom en ze spotten costia willen ze natuurlijk medicijnen etc. gaan verkopen. Die heb ik al en hebben ze nu al gehad dus beetje zinloos.

Over 2, 3 weken meenemen en vragen of ze iets zien. Weet ik meteen of de costia daadwerkelijk uitgeroeid is en of ze nog iets anders spotten. Is natuurlijk een beetje moeilijk als ze wat spotten willen ze spullen verkopen en dan moet ik zeggen; bedankt voor het uitstrijkje maar ik neem niets mee want ik wil ff met dino overleggen :oops:

Zal wel wat voer kopen, zag dat ze hikari hebben en dat kan ik hier in de buurt nergens kopen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 18-12-2016 14:59

Vandaag verschoont en de nodige toevoegingen erin om aan te sterken. Fotos beetje wazig door de klei. De telescoop weer in vol ornaat. Een heel verschil met de vorige fotos.


Afbeelding



Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 18-12-2016 15:23

Nou idd wat Fijn om te zien zeg.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 18-12-2016 15:44

Wat goed! Ziet er inderdaad al een heel stuk beter uit!
Groetjes Yvette

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 21-12-2016 15:16

Goed zo :wink:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 03-01-2017 09:53

Potverdorie. Gister zag ik de telescoop weer een paar keer over de bodem schuren maar nu zie ik ook weer dat hij af en toe met de onderste vinnen knippert. Op het afstrijkje laatst was niets te zien. Voor de rest doet hij het wel goed. Zwemt gewoon en is op het moment de enige die vrij goed eet.

Plaats reactie